درپی عدم حضور برخی بازیكنان دعوت شده در اردوی تیم ملی واكنش تند شمسایی: ملی پوشان فوتسال بانوان خیانت كرده اند اگر

به گزارش فرم نو عضو كمیته فنی فوتسال بانوان در مورد عدم حضور بعضی از بازیكنان دعوتی به اردوی تیم ملی در تمرینات این تیم اظهار داشت: اگر به دلیلی غیر از خستگی در اردو شركت نكرده باشند به مفهوم خیانت و پشت كردن به آرمان های ملی است.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، چندی قبل كمیته فنی فدراسیون فوتبال، شهناز یاری و زیور بابایی را بعنوان مربی و علی رعدی را بعنوان مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان برگزید تا تیم ملی ایران پس از گذشت ۹ ماه از قهرمانی در آسیا دوباره اردوهای آماده سازی خویش را از سر بگیرد. در همین راستا علی رعدی بازیكنان مدنظر خویش را از سوم تا هفتم اسفند ماه به اردوی آماده سازی فراخواند اما نكته قابل توجه در این میان عدم حضور بعضی از بازیكنان تیم نامی نو در اردوی تیم ملی بود. آنها خستگی خویش را دلیل عدم حضور در نخستین اردوی آماده سازی تیم عنوان كردند اما در این میان شهناز یاری سرمربی تیم فوتسال نامی نو كه بعنوان مربی تیم ملی انتخاب شده هم از حضور در اردو خودداری كرد. وی در این مورد گفته بود انتخاب دو مربی خانم و یك مدیر فنی آقا توهین به خانم ها به حساب می آید و تا زمان تعیین سرمربی از قبول مربیگری تیم كناره گیری می كند.
وحید شمسایی عضو كمیته فنی فوتسال در مورد عدم حضور بعضی از بازیكنان در اردوی تیم ملی به ایسنا اظهار داشت: این بازیكنان از ارزش های تیم ملی مان هستند و فكر نمی كنم تا این حد غیر حرفه ای باشند كه تصمیم نادرستی بگیرند و آینده خویش را به خطر بیندازند. من هم فكر می كنم به خاطر خستگی بوده و فرصتی برای استراحت خواستند. مثل روزهایی كه تیمی قهرمان می شود و همه ایران به آنها می بالند امروز هم بازیكنان عزیز باید بدانند جایگاه خویش را از كجا آوردند. این نظر شخصی من است امیدوارم بدانیم جایگاه و پیراهن ملی چقدر مقدس است و نمی توان آنرا با چیزی عوض كرد. اگر واقعاً به دلیلی غیر از خستگی در تمرین حاضر نشده باشند این نشان پشت كردن و خیانت به آرمان های ملی و كشور است.
او در واكنش به صحبت های یاری بیان كرد: برای تعیین كادر فنی تیم فوتسال بانوان با دیگر اعضای كمیته فنی و خانم صوفی زاده بعنوان نماینده بانوان جلسه كمیته فنی را برگزار كردیم. قرار شد دو بانوی محترمی كه نتایج قابل توجهی در لیگ گرفتند بعنوان مربی انتخاب شوند و یك مرد هم بعنوان مدیر فنی در كنار تیم قرار بگیرد. هیچ گاه نباید زحمات شهرزاد مظفر برای فوتسال بانوان را فراموش نماییم اما نباید نقش تعیین كننده علی صانعی را نادیده بگیریم. به گواه بازیكنان تیم علی صانعی تأثیر زیادی در قهرمانی و موفقیت تیم ملی داشت. یا زمانی كه آقای شمس در كنار تیم بود در كیفیت كار آنها اثر گذاشت.
شمسایی در این مورد اضافه كرد: باید قبول نماییم كه فوتسال بانوان قهرمان آسیا است. امكان دارد در بعضی روزها رسیدن به سكو راحت باشد اما نگه داشتن این سكو دشوار می باشد. وقتی بانوان در آسیا بعنوان قهرمان دیده می شوند این كار را سخت تر می كند. اما باید قبول نماییم كه فوتسال بانوان نسبت به آقایان از نظر فنی خیلی عقب تر است. ما به كشورمان كمك می نماییم و اگر بعنوان كمیته فنی تصمیمی می گیریم برای ماهیت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
او در ادامه بیان كرد: خانم یاری نظر شخصی شان را دادند كه قابل احترام است و در این مورد كمیته فنی تصمیم گیری می كند و چیزی كه به سربلندی فوتسال و كشور كمك نماید را انجام می دهد. باید بگویم فوتسال مهم می باشد نه كسانی كه در این رشته كار می كنند. رشته برایمان اولویت دارد. همیشه می گویند فوتسال بانوان، نه فلان مربی یا بازیكن. پرچم مقدس جمهوری اسلامی و اعتبار بانوان مهم می باشد و حالا هر كسی می تواند به تیم كمك نماید دستش را می گیریم.
شمسایی در پاسخ به این سوال كه آیا كمیته فنی هنوز درباره همكاری یا عدم همكاری با شهناز یاری تصمیم گیری نكرده است؟ اظهار داشت: كمیته فنی جلسه برگزار می نماید و تصمیم لازم را می گیرد. بالاخره هر كسی تیم ملی اش را دوست داشته باشد، كمك می نماید. همیشه از بانوان مان تشكر می كنم كه با سختی های بسیار زیاد برای اعتلای نام كشورمان تلاش می كنند. ما هم حامی بانوان هستیم و باید به صورت عملی تلاش نماییم. اینكه چه اتفاقی در این رابطه می افتد باید در جلسه كمیته فنی بررسی و نتیجه مشخص شود.