از طرف كمیته المپیك انجام می‎شود؛ تخصیص بخش باقی مانده بودجه فدراسیون‎ها در یك مرحله

به گزارش فرم نو كمیته ملی المپیك در نظر دارد بخش باقی مانده بودجه فدراسیون‎ها از محل اعتبارات سال جاری را در چارچوب یك مرحله به حساب آنها واریز نماید و اینگونه میزان پرداختی‎ها را صد درصد كند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، حدود دو ماه به آخر سال باقی مانده و كمیته ملی المپیك تابحال ۸۵ درصد بودجه فدراسیون ها را در اختیار آنها گذاشته است. تلاش این كمیته بر این بود كه تا قبل از مجمع ۲۵ دی ماه، یك مرحله واریزی دیگر به حساب فدراسیون ها داشته باشد به خصوص اینكه از آخرین پرداختی كمیته نزدیك به چهار ماه می گذرد اما با وجود پیگیری های انجام شده هنوز اعتباری از جانب دولت در اختیار كمیته قرار داده نشده است.
با این اوصاف پرداخت بودجه به حساب فدراسیون ها تا قبل از مجمع عمومی و سالیانه كمیته ملی المپیك منتفی است باآنكه رایزنی های مدیران كمیته ملی المپیك با مقامات دولت همچنان ادامه دارد تا در كوتاهترین زمان ممكن بودجه جدیدی در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد. حتی رضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك هم هفته گذشته در دیدار با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر این مورد بود.
كمیته ملی المپیك می خواهد بخش باقی مانده بودجه فدراسیون ها كه ۱۵ درصد از كل بودجه سالیانه آنها می گردد را در چارچوب یك مرحله در اختیارشان قرار دهد.
كیكاووس سعیدی خزانه دار و ذی حساب كمیته ملی المپیك در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر اظهار داشت: تلاش لازم را داشتیم تا پیش از مجمع بتوانیم واریزی جدیدی به فدراسیون ها داشته باشیم. دستوارت مساعدی هم صادر شد اما هنوز به نتیجه قطعی در خصوص واریز بودجه به حساب كمیته نرسیده است.
وی خاطرنشان كرد: كمیته ملی المپیك مصمم است با عنایت به آغاز رقابت های انتخابی المپیك و اعزام ورزشكاران و تیم های رشته های مختلف به این میادین، هرچه سریعتر باقی مانده بودجه فدراسیون ها را پرداخت كند. جای هیچ گونه نگرانی هم نیست چراكه نتیجه رایزنی ها رضایت بخش بوده است. بطور قطع طی دو سه هفته آینده خبرهای خوبی دراین زمینه خواهیم داشت.
ذی حساب كمیته ملی المپیك خاطرنشان كرد: مرحله جدید واریز بودجه به حساب فدراسیون ها تخصیص نهایی به آنها خواهد بود. در واقع كمیته می خواهد باقی مانده بودجه فدراسیون ها از محل اعتبارات سال ۹۷ كه ۱۵ درصد می گردد را در یك مرحله به حساب شان واریز نماید و اینگونه تخصیص را نهایی و صد درصد كند.