دختران فوتبالیستی كه می دوند، برای ایران بعلاوه فیلم

به گزارش فرم نو تیم ملی فوتبال بانوان ایران كه این روزها در كنار مسابقات لیگ اردوی آماده سازی خویش را برای حضور در دور دوم انتخابی المپیك برگزار می نماید امیدوار است تا با حمایت بیشتر مسئولان ورزشی كشور بهترین عملكرد را از خود به نمایش بگذارد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران كه موفق شد از مرحله اول انتخابی المپیك 2020 توكیو صعود كند در حال آماده سازی برای حضور در مرحله دوم این مسابقات است كه از فروردین ماه آغاز می گردد. ملی پوشان ایران از ساعت 10 بامداد روزگذشته( دوشنبه) و در زمین شماره یك مركز ملی فوتبال تمرینات خویش را زیر نظر مریم آزمون، سرمربی تیم آغاز كردند.

ملی پوشان كه در تیم های خود درگیر مسابقات لیگ برتر هم هستند از عصر روز 30 دی ماه در اردو حاضر شدند و تا امروز(سه شنبه) زیر نظر كادر فنی تمرینات خویش را پیگیری می كنند. البته از آنجایی كه تیم شهرداری بم كرمان در هفته چهارم لیگ برتر بازی حساسی با تیم سیرجان دارد باشگاه به بازیكنان ملی پوش بم اجازه نداده تا در اردوی تیم ملی حاضر شوند ازاین رو زهرا سربالی، سمانه چهكندی، زهرا خواجویی و زهرا قنبری كه در فهرست بازیكنان دعوتی به تیم ملی بودند در اردو حضور نداشتند.

بازیكنان تیم ملی ابتدا خویش را گرم كردند سپس دروازه بانان از سایر بازیكنان جدا شدند تا زیر نظر محمد حبیبی، مشاور دروازه بانان تیم های ملی بانوان تمرینات اختصاصی خویش را پیگیری كنند. سایر بازیكنان هم گوش به فرمان آزمون بودند تا تمرینات مورد نظرش را به درستی انجام دهند چون كه دختران فوتبالیست ایران ماموریت مهمی در پیش دارند و آن هم صعود از مرحله دوم انتخابی المپیك است. آنها در مرحله اول این مسابقات با تیم های لبنان و هنگ كنگ همگروه بودند كه با پیروزی برابر لبنان و تساوی برابر هنگ كنگ بعنوان صدرنشین گروه B به مرحله دوم صعود كردند.

بعد از بازی های مرحله اول، سارا قمی ملی پوش فوتبال بانوان به ایسنا اظهار داشت: ” خوشبختانه تا دور دوم مسابقات انتخابی المپیك ۵ ماه فرصت داریم كه زمان خوبی برای جبران نقاط ضعفمان است. چون برای دور اول بازی تداركاتی نداشتیم با بازی برابر لبنان و هنگ كنگ عیار تیم دست كادر فنی آمده و بطور قطع در این مدت برنامه های خوبی برایمان در نظر می گیرند. هرچه به مراحل بالاتر برویم تیم ها سخت تر و قوی تر می شوند. این ۵ ماه فرصت خوبی است و بطور قطع كادر فنی تیم را رها نمی كند”.
اكنون تنها سه ماه باقی مانده و تیم ملی باید با برنامه ریزی مناسب خویش را برای رویارویی با حریفانی قدرتمندتر آماده كند. اما دراین مدت بازی تداركاتی برون مرزی نداشته است.

در مورد بازی های تداركاتی برون مرزی باید به این نكته اشاره نمود كه آذر ماه امسال تیم ملی ایران با تلفیقی از ملی پوشان بزرگسال، زیر 19 سال و زیر 16 سال در مسابقات فوتبال بانوان آسیای مركزی موسوم به كافا شركت كرد كه در نهایت به مقام نایب قهرمانی رسید. در واقع این مسابقات یك تیر و چند نشان فدراسیون فوتبال بود تا در شرایطی كه افزایش بهای ارز برگزاری بازی های تداركاتی برون مرزی را سخت تر كرده است از همه تیم های ملی به چند بازیكن فرصت حضور در یك تورنمنت خارجی را بدهد. اما باید به این نكته توجه كرد كه كیفیت یك تیم زمانی بالاتر می رود كه تمامی بازیكنان آن برابر حریفی قدرتمند به میدان بروند تا ضمن رسیدن به آمادگی، هماهنگی بازیكنان هم بالاتر برود و علاوه بر این كادر فنی موفق به انتخاب تركیب مناسب شود ازاین رو نیاز است تا در كنار اردوهای تداركاتی، بازی های دوستانه ی با كیفیت هم انجام دهد.

مریم آزمون، سرمربی تیم در این باره اظهار داشت: ” اگر مراوداتمان را بیشتر نماییم و بازی های دوستانه بیشتری داشته باشیم و بتوانیم با بازیكنان كارهای تاكتیكی بهتری را انجام دهیم تا آنها را از نظر بدنی به سطح بالاتری برسانیم، وضعیتمان بهتر از این می شود، چون اگر كشورهای آسیای شرقی میزبان ما باشند، باز هم مجبور هستیم در دمای ۳۵ درجه و ۴۰ درجه با رطوبت ۱۰۰ درصد بازی نماییم كه شرایط را برای ما خیلی سخت می كند”.

زمین شماره یك مركز ملی فوتبال با سكوهای خالی از تماشاگر خود میزبان دخترانی بود كه می خواهند نشان دهند آنقدر امیدوار هستند كه بدون استراحتی در تیم های باشگاهی و ملی به امید موفقیت می دوند. هرچند تلویزیون از پخش مسابقات آنها حتی در سطح لیگ كه با پوشش كامل برگزار می شود، خودداری می كند اما آنها به دنبال پیشرفت بیشتر هستند تا ایران و زنان ایران را به شایستگی به دنیا معرفی كنند. بنابراین تمرینات آزمون را با جدیت دنبال می كردند و زمان استراحتشان محدود شده بود به خوردن آب ودوباره با سرعت تمرین بعدی را اجرا می كردند.

تاج رئیس فدراسیون فوتبال در دقایق پایانی اردوی تیم ملی در جمع ملی پوشان حاضر شد و چند دقیقه ای را با آنها گذراند و اظهار داشت: زمانی با كادر تیمتان تمام صحبتمان این بود كه تنها در مسابقات بانوان شركت نماییم و گفتیم اگر نتیجه هم نگرفتیم مشكلی نیست. در فوتسال هم اینگونه فكر می كردیم اما الان قهرمان آسیا هستیم و بالاتر از تیم های كره و ژاپنی ایستادیم كه سال ها سرمایه گذاری می كنند. برای تیم فوتبالمان هم چنین سرمایه گذاری داریم. صعود از مرحله اول انتخابی المپیك دست مریزاد دارد. دنبال نتایج مطلوب هستیم و مطمئنم با حركت هایی كه انجام می شود، كادر خیلی خوب و مناسبی كه دارید، اردوهایی كه برگزار می گردد و سفرهایی كه در كمیته تیم های ملی پیش بینی می گردد فكر می كنم در بخش بانوان هم در آینده حتما توفیق پیدا می نماییم.

حالا زمان آن است كه تاج و سایر مسئولان كه در یك سال اخیر حمایت های خوبی از تیم های ملی بانوان انجام دادند توجه بیشتری به آنها داشته باشند چون كه دختران فوتبالیست حالا به این خودباوری رسیدند كه می توانند و در راه موفقیت به حمایت و توجه بیشتر مسئولان نیاز دارند. ساعت 11 و 30 دقیقه و مطابق با برنامه، تمرین ملی پوشان به اتمام رسید تا سه شنبه از اردو خارج و به تیم های باشگاهی خود ملحق شوند. آنها به این امید در مستطیل سبز رنگ می دوند كه روزی خویش را در سطوح بالاتر بین المللی و جهانی ببینند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی كند.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/webm