محرومیت آغازین بانوی مدال آور تاریخ بیلیارد ایران بدون تشكیل كمیته انضباطی

فرم نو: دارنده اولین مدال آسیایی بانوان ایران در اسنوكر كه چند ماهی است بدون برگزاری جلسه كمیته انضباطی از حضور در مسابقات كشوری و جهانی محروم شده است، دلیل محرومیتش را مصاحبه پارسال اش دانست كه گفته بود با فروش آخرین میز باشگاهش به مسابقات جهانی رفته است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، اكرم محمدی ملی پوش اسنوكر بانوان ایران كه در كارنامه اش اولین مدال آسیایی بانوان در این رشته دیده میگردد و همین طور سابقه یازده بار قهرمانی در مسابقات قهرمانی كشور را دارد، به دلایلی مبهم و نامشخص از حضور در مسابقات كشوری و جهانی از طرف فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس محروم شده است.

شنیده ها از آن حكایت می كند كه دلیل محرومیت او از حضور در مسابقات داخلی و خارجی مصاحبه ای بوده است كه در سال ۹۶ انجام داده، اما حواشی مربوط به حذف این بانوی اسنوكرباز تنها به این جا ختم نمی گردد، چونكه هم اكنون سازمان بازرسی وزارت ورزش و جوانان به مساله اعزام های فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ورود كرده است.

در همین خصوص اكرم محمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره آن چه كه برایش رخ داده، اظهار نمود: به علت مصاحبه ای كه در سال ۹۶ انجام دادم بدون جلسه كمیته انضباطی از حضور در مسابقات كشوری و جهانی محروم شدم، چونكه در آن مصاحبه گفته بودم كه با هزینه شخصی به مسابقات جهانی رفتم. سپس آن مصاحبه من در مسابقات قهرمانی كشور شركت كردم، چونكه رییس فدراسیون درگیر انتخابات مجدد فدراسیون بود اما سپس انتخاب مجدد اسكندری، محرومیت ها شروع شد و به جز من یك ورزشكار زیر ۲۱ سال مرد باز بدون جلسه انضباطی محروم شد اما آن ورزشكار با تعهد به مسابقات باز گشت.

او اشاره كرد: برای مسابقات جهانی مصر و رقابت های قهرمانی كشور ثبت نام كردم اما درانتها متوجه شدم كه در هیچ كدام از رقابت ها حضور ندارم. سپس تماس با فدراسیون باز فقط می گفتند كه شما فعلا محروم هستید. به همین خاطر به وزارت ورزش و جوانان رفتم و آنها باز در پاسخ گفتند كه رفتار فدراسیون غیر قانونی می باشد. چندین بار باز درخواست ملاقات حضوری با اسكندری را دادم اما هر بار گفتند كه صلاح نیست.

این بانوی اسنوكر باز در پاسخ به این سوال كه در آن مصاحبه چه مطالبی را به زبان آورده است، اظهار داشت: در آن مصاحبه از من پرسیده شد كه بهترین لحظه ورزشی ام چه زمانی بوده است و من در پاسخ گفتم زمانی كه مدال آسیایی را كسب كردم. سپس از من راجع به بدترین اتفاق ورزشی ام سوال شد و من در جواب گفتم “زمانی بود كه آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم”.

او افزود: گویا این صحبت های من به مذاق مسئولان فدراسیون خوش نیامده است. سپس این كه به مسابقات رفتم متوجه شدم كه وزارت ورزش و جوانان هزینه سفرم به این مسابقات را به حساب فدراسیون واریز كرده است. سپس اطلاع از این سوژه واقعا شوكه شده بودم و به همین خاطر این موارد را به اطلاع بازرسی وزارت ورزش و جوانان رساندم.

محمدی در بخش دیگری از این گفت وگو، اظهار نمود: روز گذشته (سه شنبه) قرار بود جلسه تفهیم اتهامات من با حضور رییس فدراسیون برگزار گردد اما ساعتی پیش از جلسه با من تماس گرفتند و خبر از لغو شدن نشست دادند و دلیل آنرا هم عدم حضور اسكندری اعلام نمودند. سپس آن من به همراه وكیلم ساعت ۱۳: ۳۰ در فدراسیون حاضر شدیم و دیدم كه اسكندری در اتاقش حضور دارد. دلیل رفتنم به فدراسیون با وجود لغو شدن جلسه این بود كه در طول این ماه ها همه چیز به صورت شفاهی درباره من ابلاغ گردیده است و هیچ متن كتبی وجود ندارد. من روز گذشته رفتم تا بعدا نگویند كه جلسه برگزار گردید و من حضور نداشتم. درانتها به من گفتند كه جلسه هفته بعد برگزار می شود، اما متاسفانه هر هفته من مسابقات مختلف را از دست می دهم.

دارنده اولین مدال آسیایی بانوان ایران در اسنوكر درباره صحبت های در خصوص این كه مشكلات اخلاقی و یا مسائل مربوط به حجاب موجب حذف او از تیم ملی شده است، اظهار داشت: واقعا مساله “حجاب” در رشته اسنوكر خنده دار است، چونكه ما لباس مشخص و طراحی شده داریم. به نظرم دلایلی كه موجب شد من را محروم كنند این بود كه پیش از انتخابات فدراسیون از بازرسی وزارت ورزش و جوانان خواستند تا به سوالاتشان پاسخ دهم. سپس انتخابات باز اسكندری گفته بود كه خیلی ها را كنار خواهد گذاشت و هم اكنون می بینیم كه تعدادی از روسای هیات ها، داوران و بازیكنان شامل این حذفیات شده اند.