خزانی: سوپر لیگ قشنگی در بخش بانوان نخواهیم داشت

فرم نو: سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در واكنش به قرعه كشی لیگ برتر والیبال بانوان اظهار داشت: قشنگی سوپر لیگ به این است كه قهرمان مشخص نباشد اما با عنایت به تیم های حاضر اول و دومی بین تهران و اصفهان تقسیم می گردد.

نسرین خزانی سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در گفت و گو با ایسنا به قرعه كشی لیگ برتر والیبال بانوان واكنش نشان داد و اظهار داشت: به جز تیم هایی مثل ذوب آهن و پیكان سایر تیم هایی كه در لیگ برتر شركت كردند شناخته شده نیستند و فكر می كنم نتیجه هم از الان مشخص است. كسی جرات نمی كند در تیم های دیگر قرارداد مالی ببندد چون ما سال قبل بستیم و به پولمان كه نرسیدیم هیچ اصلا نمیدانیم طرف حسابمان چه كسی است.
وی در ادامه بیان كرد: نمی توان سوپر لیگ مردان را با زنان مقایسه كرد چون واقعا تیم ها قوی هستند اما در خانم ها چنین چیزی نیست تمام ۸ تیمی كه در این بخش شركت می كنند قدر نیستند. البته سال قبل به جز شهرداری تبریز كه تا حدودی ضعیف بود سایر تیم ها بد نبودند و حدودا مساوی رقابت می كردیم ولی الان اینگونه نیست. چند تیم جدیدی كه شركت كردند را اصلا نمیشناسم كه از كجا آمدند و توسط چه افرادی انتخاب شدند. حتی اسم آنها را در لیگ های دسته یك و دو هم نشنیده بودم.
این مربی در مورد عدم محدودیت تیم ها در جذب بازیكنان ملی و با كیفیت لیگ اظهار داشت: مسلما بهترین بازیكنان به پیكان می روند چون این باشگاه شناخته شده و پرداخت مالی شان صد در صد است. بازیكن های سطح پایین تر هم با رقم های كمتر به تیم های دیگر می روند. رقابت هم فقط بین ذوب آهن و پیكان خواهد بود. یعنی وقتی ۱۲ بازیكن ملی بین اصفهان و تهران تقسیم شوند دیگر كدام تیم می تواند این دو را ببرد همه می بازند و این دو باهم رقیب ودر نهایت مقام اول و دوم بین شان تقسیم می گردد. دیگر رقابتی وجود ندارد.
خزانی با اشاره به اینكه قشنگی سوپر لیگ به این است كه تیم قهرمان مشخص نباشد، اضافه كرد: الان همه می دانند در بخش خانم ها قهرمان كیست. در حالیكه در بخش مردان همه می گفتند پیكان اول می گردد ولی این اتفاق نیفتاد، سرمایه هم با اینكه چند بازیكن ملی را جذب و رقم بالایی برای تیمش هزینه كرده بود نتوانست به مقام قهرمانی برسد ولی اردكان كه از شهرستان شركت می كرد بدون هزینه های زیاد اول شد. والیبال بانوان را می توان پیش بینی نمود و این اصلا قشنگ نیست. ۱۵ میلیون تومان هم ورودی گرفتند. به جای این مساله باید كمك می كردند اسپانسرهای مطمئن تری برای خانم ها پیدا كنند تا مربیان باسابقه بتوانند شركت نمایند.
او فرصت دادن به نوجوانان و جوانان برای بازی كردن و حضور در سوپر لیگ را ضروری دانست و اظهار داشت: در لیگ ها و مسابقاتی كه برگزار می كنند بهتر است به جوانان و نوجوانان بیشتر میدان بدهند. سوپر لیگ امسال هم به نظرم خیلی پویا نخواهد بود. فكر می كنم بهتر بود امسال برگزار نمی شد نه به خاطر اینكه خودم یا مربیان پیشكسوت دیگری شركت نمی كنند ولی اگر این كار را نمی كردند و تدابیر دیگری برای بهتر شدن سوپر لیگ اتخاذ می كردند و از بازیكنان جوانان بیشتر استفاده می شد، بهتر بود. تیم های نوجوانان و جوانان به مسابقات اعزام شدند اما الان كجا هستند؟
این مربی در مورد عدم پرداخت قرارداد مربیان و بازیكنان تیم نماینده تهران بیان كرد: سال قبل هیات والیبال تهران با استفاده از فدراسیون با ما قرارداد بستند و از آن روز تا الان تنها ۳۰ درصد مبلغ قراردادمان را دریافت كردیم. وقتی هم به فدراسیون رجوع می نماییم، می گویند قراردادتان برای زمان داورزنی و صادقی است. كعبی زاده اصلا مسئولیت این كار را قبول نمی كنند، آیا الان ضیایی و شفقی به قراردادهایی كه در زمان داورزنی در لیگ مردان بسته شده عمل نمی كنند كه این كار را با خانم ها می كنند؟ ما نمی دانیم باید چكار نماییم. در كمیته انضباطی هم با فرخی صحبت كردیم او هم می گوید باید به این مورد رسیدگی شود اما طرف حسابمان مشخص نمی باشد كه برویم و مطالباتمان را دریافت نماییم. وقتی فدراسیون هم جوابگویمان نیست دیگر به چه كسی اعتماد كنیم؟ در نهایت ترجیح دادم امسال كار نكنم و به شاگردانم كه می گفتند كجا برویم پیشنهاد دادم كار نكنید چون به پولتان نمی رسید.
وی در ادامه اضافه كرد: وقتی قراردادها پرداخت نمی گردد دیگر بازیكنان اعتماد نمی كنند. باشگاه هایی مثل سایپا و پیكان چون باشگاه های شناخته شده ای هستند اگر قرارداد ببندند به تعهداتشان عمل می كنند ولی من به باشگاه هایی كه شناخته شده نیستند اعتمادی ندارم كه تعهداتشان را عمل كنند چون در تمام این سال ها تجربه ام نشان داده كه آنها به تعهداتشان عمل نكردند.
این مربی در انتها به عملكرد تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات AVC CUP اشاره نمود و اظهار داشت: مسلم است كه طبق روال باز مقام هشتم را كسب كردیم یعنی از این نظر ارتقا نداشتیم ولی از نظر بازی شاید عملكردشان بهتر شده بود. مثلا در بازی با تیم كره جنوبی را كه همیشه به امتیازهای پایین می باختیم امسال بهتر بودیم. اگر هشتم را پنجم می كردیم مشخص می شد كه مهرگان نتیجه بهتری گرفته ولی ما همان مقام قبلی را داریم شاید تنها از نظر بازی كمی تغییر كرده باشیم.