وزیر ورزش در جمع ملی پوشان قول داد؛ کمک ۳ میلیاردی وزارت ورزش برای تامین تجهیزات هاکی روی یخ بانوان

به گزارش فرم نو، وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در آسیا اظهار داشت: برای تامین تجهیزات این رشته 3 میلیارد تومان کمک خواهیم کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، کیومرث هاشمی در مراسم تجلیل از تیم ملی بانوان هاکی روی یخ یک هفته بعد از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آسیا – اقیانوسیه ضمن ابراز خوشی به جهت حضور در جمع قهرمانان اظهار داشت: کسب هر عنوان قهرمانی توسط ورزشکاران کشورمان، خوشی مردم عزیزمان را به همراه دارد که این نشان از ظرفیت بالای ورزش کشور است.
وزیر ورزش و جوانان خطاب به اعضای تیم ملی هاکی روی یخ اظهار داشت: شما بانوان ورزشکار در آغاز راه هستید و مسیر طولانی را در پیش خواهید داشت و نباید به کسب این عنوان قهرمانی بسنده کنید.
وی با تأکید بر این که رشته هاکی روی یخ باید در کل کشور گسترش پیدا کند اشاره کرد: امروزه جوانان بدنبال رشته های جدید و جذاب هستند که یکی از رشته هایی که می تواند جوانان و مخصوصاً بانوان را جذب نماید، رشته هاکی روی یخ است.
کیومرث هاشمی اضافه کرد: هم اکنون بیشتر نفرات تیم ملی هاکی روی یخ بانوان را ورزشکاران تهرانی می سازند ولی باید تلاش کنید مبحث استعدادیابی در این رشته مورد توجه قرار گیرد تا روزی که این رشته در میان همه استانها توسعه پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر صحبتهایش خطاب به بانوان تیم ملی هاکی روی یخ اظهار داشت: شما فعل «ما می توانیم» را به همه جهانیان نشان داده و توانایی خودرا به همگان ثابت کردید. همه مردم با موفقیت شما خوشحال می شوند و زمانیکه روی سکو می روید و جام را در دست می گیرد، این افتخار متعلق به کل کشور است که این ظرفیت مسئولیت اجتماعی در ورزش را نشان میدهد.
وی با مهم خواندن نقش ورزشکاران کشورمان در معرفی ایران به جهان گفت: ورزشکاران در میادین مختلف، ایران را به همه جهانیان معرفی می کنند و این یک ظرفیت برای کشور شمرده می شود و باید کوشش کرد از این ظرفیت نهایت استفاده را داشت.
هاشمی کار تبلیغاتی در تیم هاکی روی یخ را بسیار عالی ارزیابی کرد و اضافه کرد: زمانی که به همراه هیات دولت خدمت مقام معظم رهبری حضور پیدا کردیم، ایشان به داشتن پیوست تبلیغاتی در برنامه ها تاکید نمودند و ما امروز شاهد می باشیم که تیم ملی هاکی روی یخ با پیوست تبلیغاتی مناسب، توانست کار رسانه ای خوبی را انجام دهد.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست سرمربی تیم در خصوص کمک به تهیه تجهیزات این رشته ورزشی اظهار داشت: در بخش تجهیزات تیمی ۳ میلیارد تومان به فدراسیون کمک خواهیم کرد تا بتوانند از نظر تجهیزات مشکلات تیم ملی هاکی روی یخ بانوان را بر طرف کند.
کیومرث هاشمی اشاره کرد: امروز کنار هم جمع شدیم تا به شما عزیزان بگوئیم قدردان زحمات شما هستیم و ان شاءلله شاهد استمرار موفقیت شما عزیران باشیم.
مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان نیز در این نشست اظهار داشت: تیم دختران هاکی روی یخ ما از سال پیش تا امروز اتفاقات بزرگی را برای کشور رقم زدند که این امر نشان میدهد یک مدیریت منسجم در تمام لایه ها و بخش های ماموریتی تیم وجود دارد. مریم کاظمی پور
وی اضافه کرد: رشته های تیمی نسبت به رشته های انفرادی بیشتر می توانند موجب جریان سازی اجتماعی شوند که در این جهت تیم هاکی روی یخ بانوان مان با نتیجه ای که کسب نمود توانست انرژی بسیاری خوبی را به جامعه انتقال دهد که این اتفاق جای قدردانی دارد.
کاظمی پور در ادامه با تأکید بر این که دختران ورزشکار ما از ظرفیتهای بالایی برخورد هستند، بیان کرد: حدودا ۸۰ درصد تیم ملی هاکی روی یخ را دختران تهرانی تشکیل داده اند و ما ظرفیتهای بسیار بزرگی در رشته های ذیل فدراسیون اسکی داریم که امیدوار هستم با بوجودآوردن شرایط و بر طبق طرح آمایش سرزمینی، بزودی بتوانیم شاهد حضور و درخشش دختران مان در جایگاه المپیک زمستانی باشیم.
همچنین در این جلسه رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی ضمن تقدیر از کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، گزارشی از اقدامات توسعه ای انجام شده در این فدراسیون در رشته های ورزش های زمستانی ارائه نمود.
در ادامه کاوه صدقی رئیس انجمن هاکی روی یخ با اعلان اینکه امروز بهترین روز زندگی ام است که می توانم گزارش موفقیت تیم ملی بانوان هاکی روی یخ کشورمان را درحضور شما بیان کنم، اظهار داشت: خانواده ورزش و جوانان خانواده دوم من است و من در این خانواده بزرگ شدم و تشکر می کنم از وزیر ورزش بابت همه حمایت هایی که انجام شد تا بتوانیم با کسب مدال برای کشورمان افتخارآفرین باشیم. کاوه صدقی
رییس انجمن هاکی روی یخ اشاره کرد: این رشته با حمایت آقای هاشمی زمانی که در کمیته ملی المپیک بودند افتتاح شد و در تمامی این سالها، آقای هاشمی حامی این رشته بوده و اگر این حمایت ها ادامه نداشت ما امروز در این جایگاه قرار نداشتیم.
صدقی با اعلان اینکه حمایت آقای هاشمی نقش مهمی در درخشش ورزشکاران این رشته داشته است، اشاره کرد: حمایت های پدرانه آقای هاشمی از تیم هاکی دختران در هر مقطعی ادامه داشته و ما بسیار خوشحال هستیم که امروز تیم هاکی روی یخ بانوان با وزیر ورزش کشورمان از نزدیک دیدار داریم.
رییس انجمن هاکی روی یخ با اعلان اینکه ورزشکاران ما درک درستی از شرایط حساس کشور دارند بیان کرد: در همین راستا ملی پوشان کشورمان با تلاش مضاعف در هر شرایطی از ایران عزیز حمایت می کنند.
در ادامه کاپیتان و سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ از حمایت های انجام شده از این رشته همچون اسپانسر و زمین تمرین تقدیر کرد و گفت: خدا را شاکریم که امروز و این لحظه سربلند هستیم و تلاشهای مان به ثمر نشسته است و برای کشورمان افتخار کسب کرده ایم.
اعظم سنائی در ادامه با تأکید بر کوشش های بیشتر برای کسب نتایج بهتر و افتخارات بیشتر در رویدادهای مهم بین المللی و برون مرزی توسط ورزشکاران هاکی روی یخ اظهارداشت: ما پای ایران و کشورمان ایستاده ایم و هیچ گاه از تلاش مان نخواهیم کاست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مسائل و مشکلات پیش روی این رشته پرداخت و اظهار داشت: تجهیزات این رشته در داخل کشور تولید نمی شود بدین سبب باید از خارج از کشور با هزینه ی بالای دلاری تهیه شود که در این خصوص به حمایت شما نیاز داریم.
نگارخرم یکی از بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ نیز پیشنهاد نمود با فعالیت کارخانجات صنعتی دولتی در رقابتهای لیگ هاکی روی یخ توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود.
در پایان این جلسه پیراهن تیم ملی هاکی روی یخ به وزیر ورزش وجوانان تقدیم شد و کیومرث هاشمی نیز با اهدای جوایزی از اعضای این تیم تقدیر کرد.