تنیس روی میز درخشان ظاهر شد؛ سه رشته با شروع طلایی در سال جدید

فرم نو: تنیس روی میز، شمشیربازی و بسکتبال سه رشته ای بودند که در تعطیلات نوروز رویدادهای بین المللی را پشت سرگذاشتند. در این میان دو رشته نخست توانستند به موفقیت های شایان توجهی برسند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تنیس روی میز و شمشیربازی در کنار بسکتبال سه نفره رشته هایی بودند که در شروع سال جدید توانستند عناوین قهرمانی، سهمیه المپیک و نایب قهرمانی را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورند.
ثبت نخستین مدال ورزش در سال ۱۴۰۳ به نام تنیس روی میز
در مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس روی میز فیدر لبنان، تیم دو نفره شمس و فرجی در مصاف با جرج کامپوس و اندی پرییرا از کوبا با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و به مقام سوم مشترک رقابتهای دو نفره بسنده کردند. این اولین مدال ورزش در سال ۱۴۰۳ بود.
تداوم صدرنشینی بنیامین فرجی در رنکینگ جهانی
فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ هفته سیزدهم خودرا منتشر نمود و بنیامین فرجی ملی پوش نابغه پینگ پنگ ایران همچنان صدرنشین رده سنی نوجوانان جهان در رده سنی زیر ۱۵ سال قرار گرفت. در این رنکینگ بنیامین فرجی با ۳۴۴۵ امتیاز همچنان بالاتر از ورزشکارانی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین رتبه نخست جدول رده سنی زیر ۱۵ سال و نوجوانان جهان را در اختیار دارد.
شاهکار بنیامین فرجی در کانتندر جهانی لبنان
در فینال رده سنی زیر ۱۷ سال مسابقات کانتندر جهانی لبنان، بنیامین فرجی با ۱۴ سال سن به مصاف آلن کورمانگالیف حریف قدرتمند قزاقستانی با ۱۷ سال سن رفت و با نتیجه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره ی این رقابت ها شد. فرجی قبل از رسیدن به فینال حریفانی از لبنان، مصر و قزاقستان را از پیش رو برداشته بود.
همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال همین رقابت ها و در مرحله نیمه نهایی، بنیامین فرجی به مصاف شاهرخ اسکندروف از ازبکستان رفت و در یک بازی نزدیک، ۳ بر ۲ نتیجه را به حریف واگذار کرد و سوم شد.
کسب نخستین مدال دختران تنیس روی میز در سال جدید
در فینال مسابقات تنیس روی میز کانتندر (آزاد جهانی) لبنان در رده سنی زیر ۱۹ سال، الینا رحیمی به مصاف سایالا وانی از هند رفت و با نتیجه ۳ بر یک بازی را به این حریف قدرتمند واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. رحیمی با کسب مدال نقره مسابقات کانتندر لبنان، نخستین مدال دختران ایران در سال ۱۴۰۳ را برای کشورمان تصاحب کرد.
ثبت نخستین مدال جهانی ورزش توسط شمشیربازی
علی پاکدامن در بخش انفرادی جام جهانی مجارستان با از پیش روبرداشتن قهرمانان نامداری همچون «اوه» کره ای و همین طور نماینده ایتالیا به عنوان سوم این رقابت ها دست یافت. این اولین مدال جهانی ورزش در سال جدید بود.
المپیکی شدن ورزش با دو «اولین»
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی مجارستان سهمیه تیمی خود برای المپیک پاریس را قطعی کرد. این اولین سهمیه ورزش ایران در سال جدید و اولین سهمیه تیمی کاروان اعزامی به پاریس بود.
نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال سه نفره در کاپ آسیا
تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان ایران که با از پیش رو برداشتن چین تایپه، هنگ کنگ، چین، سنگاپور، ژاپن و نیوزلند راهی فینال کاپ آسیا شده بود، در این مرحله به مصاف تیم استرالیا رفت و این دیدار را با نتیجه ۲۱ بر ۷ واگذار کرد. ملی پوشان کشورمان برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال ایران با صعود به فینال کاپ آسیا، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند.

حذف تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در آخر مرحله مقدماتی
تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان ایران در رقابت های کاپ آسیا در چهارمین بازی خود مقابل تیم تایلند قرار گرفت. ملی پوشان ایران در این جلسه با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ مقابل تایلند شکست خوردند و از صعود به مرحله بعد بازماندند. ملی پوشان ایران قبل از این تیم های ماکائو و کره جنوبی را شکست دادند و در مقابل ژاپن نتیجه را واگذار کرده بودند.