ژیمناستیک در حوالی کسب سهمیه المپیک پاریس

فرم نو: اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک بعد از بازگشت به ریاست شرایط این رشته در کشورمان و احتمال کسب سهمیه المپیک پاریس را تشریح نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، زهرا اینچه درگاهی درباب اقدامات و توفیقات فدراسیون ژیمناستیک در سال قبل گفت: من حدود ۸۰ روز پیش بار دیگر ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفتم. در طول این مدت سعی کردیم از هر لحظه از فرصتی که در اختیار داشتیم در راستای پیشبرد برنامه های فدراسیون استفاده بهینه را ببریم و به همین دلیل در زمانی کمتر از ۴۸ ساعت بعد از حضور مجددم در فدراسیون، جلسه فنی شاخه هنری را برگزار کردیم تا برنامه ریزی های لازم برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک انجام شودو بلا فاصله از یک روز بعد از آن اردوی تیم ملی هنری شروع شد.
وی اضافه کرد: تا حالا ملی پوشان ما در ۳ جام جهانی مصر، آلمان و جمهوری آذربایجان شرکت کردند و ۳ صعود به فینال این رقابت ها و یک مدال نقره داشتیم. هر ۳ جام جهانی، رقابت های کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می شوند و خوشبختانه مهدی الفتی با کسب امتیازات لازم در این رقابت ها هم اکنون با قرارگیری در رنک اول کسب سهمیه، شانس زیادی برای حضور در المپیک پاریس دارد و اگر این کسب سهمیه رخ دهد یک تاریخ سازی بزرگ دیگر در ورزش کشورمان رخ داده است. البته برای رسیدن به هدف باید این ژیمناست حضور موفقی در جام جهانی قطر نیز داشته باشد. ما برای بار اول در تاریخ فعالیت مان توانستیم نام یک داور منتخب المپیکی را به ثبت برسانیم. این توفیق بزرگ با تلاش ایشان، و فدراسیون در سایه برنامه ریزی دقیق چندین ساله برای کسب امتیازات لازم حاصل شده است.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک اشاره کرد: با وجود نیاز به حجم کار بالا و دشواری های زیادی که در اعزام تیم ملی هنری به جام های جهانی متحمل شدیم اما از دیگر برنامه ها غافل نماندیم و لیگ باشگاه های هنری مردان کشور را در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار کردیم. در لیگ جوانان ۲۰ و در لیگ بزرگسالان ۲۱ تیم حضور داشتند و همه ژیمناست های مطرح در این رقابت ها شرکت کردند. ضمن این که در لیگ جوانان، برخی از پدیده ها و استعدادهای ژیمناستیک ایران شناخته و به اردوی تیم جوانان فرا خوانده شدند. اردوی نخست این تیم انجام شد و انشاالله تیم جوانان بتواند نسل طلایی ژیمناستیک ایران باشد.
درگاهی اظهار داشت: همین طور لیگ باشگاه های ژیم فور آل بانوان کشور را با حضور ۸۰ تیم و بیش از ۱۶۰۰ ژیمناست برگزار کردیم. حضور این تعداد تیم و ژیمناست در لیگ ژیم فور آل، مایه مباهات من و همکارانم در فدراسیون ژیمناستیک است و امیدوار هستم در سال آینده هم شاهد برگزاری چنین رویدادهایی باشیم. در بحث اموزش نیز کلاسهای گوناگون داوری و مربیگری گوناگون برگزار شده است.

منبع: