روایت روز ورزشی، خانه دوم انصاری فرد، دو پرسپولیسی رفتند!

به گزارش فرم نو، ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده شان در این گزارش آمده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، دوچرخه سواری ایران در مسابقات پیست قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ عملکرد ضعیفی بر جای گذاشت و موفق به گرفتن مدالی نشد. ششمین و آخرین روز مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا در هند به پایان رسید و نمایندگان ایران موفق به گرفتن مدالی نشدند.

دوچرخه سواران در شش روز مسابقه دادند و ایران سهمی از مدلهای توزیع شده نداشت.

انصاری فرد: یونان خانه دوم من است

مهاجم ایرانی آریس از گلزنی برای تیم جدیدش در یونان ابراز شادمانی کرد.

آریس در حالی که کریم انصاری فرد را در ترکیب نداشت به مصاف تیم وولوس رفت و با دو گل به برتری رسید تا جایگاهش در رده پنجم جدول سوپر لیگ یونان را تثبیت کند. در این نشست کریم انصاری فرد بعنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۷۱ وارد زمین شد و توانست نخستین گلش را برای تیم جدیدش به ثمر برساند.

از اختلال خواب نوشاد تا درخشش نیما در قهرمانی جهان

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز توضیحاتی را در مورد عملکرد بازیکنان در مسابقات تیمی قهرمانی جهان و نرسیدن به سهمیه المپیک پاریس عرضه داد.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با ی اینکه اگر تیم ملی تنیس روی میز ایران موفق به شکست پرتغال می شد چقدر امکان داشت بعنوان سرگروه راهی دور بعد شود و مسابقه راحت تری را در مرحله حذفی برای گرفتن سهمیه المپیک انجام دهد، بیان نمود: در بازی با پرتغال، نیما عالمیان نخستین بازی را انجام داد. نیما در گیم چهارم ده بر شش عقب بود اما توانست یازده بر ده جلو بیفتد و اگر بازی را می برد بطور قطع تأثیر بسیار مثبتی در روحیه تیم داشت. نیما بسیار عالی بازی کرد. در حالیکه قبلا به فریتاس باخته بود، در این بازی تا آستانه شکست دادن رنکینگ ۱۹ جهان پیش رفت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

۱۱ نکته که باید قبل از دیدار استقلال و سپاهان بدانید

استقلال در حساس ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر از سپاهان پذیرایی می کند.

استقلال و سپاهان اصفهان در جریان حساس ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر از ساعت ۱۷: ۱۵ روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی به دیدار هم می روند. نبرد استقلال و سپاهان از بازی های کلاسیک تاریخ لیگ برتر است. در ادوار قبلی هیچ تیمی بیشتر از استقلال، سپاهان را شکست نداده است (۱۴). در سمت مقابل هم سپاهان با ۱۳ غلبه بر استقلال رکورددار پیروزی مقابل این تیم است.

زاهدی با پرسپولیس فسخ کرد

مهاجم پرسپولیس قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد.

شهاب زاهدی، مهاجم پرسپولیس برای جدایی از این تیم با مسؤلان این باشگاه به توافق رسید.

مهاجم سوئدی پرسپولیس فسخ کرد

مهاجم پرسپولیس با حضور در باشگاه قراردادش را فسخ کرد. نبیل باهویی، مهاجم پرسپولیس بعد از توافق با این باشگاه قراردادش را فسخ کرد.

گفتنی است با کنار گذاشته شدن باهویی، پرسپولیس می تواند نام محمد خدابنده لو را به فهرست خود اضافه کند.

حمیده اسماعیل نژاد: ۳ ماه در سرما تمرین کردم

رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران می گوید در سبزوار سالن تمرینی ندارد و سه ماه زمستان را در فضای باز و هوای سرد تمرین کرده است، بنابراین گرفتار صدمه هایی شده که تا چند روز پیش از قهرمانی داخل سالن آسیا فیزیوتراپی کرده است.

حمیده اسماعیل نژاد دونده سرعتی و رکورددار دوی ۱۰۰ متر زنان ایران در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا در تهران شرکت کرد و با ثبت زمان ۷.۴۱ ثانیه پنجم شد.

اعلام ساعت دیدار تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

تیم ملی فوتبال ایران در هفته سوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز دوم فروردین ۱۴۰۳ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

سهمیه ایران در آسیا کاهش می یابد؟

با توجه به نتایج به دست آمده تیم های فوتبال ایرانی در آسیا، احیانا از دو سال آینده سهمیه باشگاه های ایرانی کاهش خواهد یافت.

برپایه نتایج به دست آمده، فوتبال ایران برای دو سال بعد در رقابت های آسیایی احیانا با کاهش سهمیه روبرو خواهد بود و امارات جای ایران را در رده سوم خواهد گرفت.

برای رقابت های فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ رقابت بین فوتبال ایران و امارات است و باید دید بیش ترین سهمیه به کدام کشور می رسد. هم اکنون ایران با فاصله کمی بالاتر از امارات قرار دارد ولی صعود العین به مرحله بعد رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا یا احتمال نتایج بهتر اماراتی ها در فصل بعد سبب کاهش سهمیه ایران خواهد شد.

نیک نفس در استقلال ماندنی شد

با اعلام محمد نوازی، هافبک آبی پوشان از این تیم جدا نمی شود و استقلال قصد معاوضه او با بازیکنان تیم های دیگر را ندارد.

طی روزهای گذشته شائبه هایی در خصوص معاوضه زبیر نیک نفس، هافبک تیم فوتبال استقلال با محمد اسلامی بازیکن ذوب آهن مطرح می شد که حالا با بیان مربی تیم استقلال، این مورد تکذیب شد.

شکایت باشگاه الشباب از رونالدو به خاطر حرکت غیر اخلاقی

باشگاه الشباب عربستان از کریستیانو رونالدو به خاطرحرکت غیر اخلاقی و جنجالی که داشت شکایت خواهد نمود. در ادامه هفته بیست و یکم لیگ عربستان یک بازی برگزار شد.

در این دیدار النصر میهمان الشباب بود که راکتیچ و کاراسکو را در ترکیب اصلی خود داشت. این بازی جذاب و مهیج در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ النصر به پایان رسید. کریستیانو رونالدو گل نخست النصر را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تالیسکا هم دبل کرد تا بیش ترین نقش را در پیروزی النصر داشته باشند.

رونالدو دو جلسه محروم شد

کریستیانو رونالدو به خاطر رفتار غیر ورزشی در دیدار برابر الشباب دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

کریستیانو رونالدو در هفته بیست ویکم لیگ حرفه ای عربستان حرکتی جنجالی انجام داد. هواداران الشباب برای اذیت کردن کریستیانو رونالدو در این بازی شعار مسی مسی سر دادند که این کار سبب عصبانیت و ناراحتی این بازیکن پرتغالی شد.

منبع: