در گزارش فرم نو مطرح شد ترخیص یکی از بسکتبالیست های حادثه دیده

به گزارش فرم نو، به قول رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی یکی از بسکتبالیست های حادثه دیده جراحی شده و مرخص می شود اما سه نفر دیگر وضعیت بحرانی دارند و دو نفرشان غیرقابل انتقال هستند.

غلامرضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت چهار بازیکن نوجوان بسکتبال که در حادثه رانندگی گرفتار صدمه شدند، توضیح داد.
سه نفر همچنان در کما هستند
وی که در روز حادثه با سفر به ساوه از نزدیک پیگیر شرایط این بازیکنان و وضعیت درمانی آنها شد، اظهار داشت: از مجموع چهار بازیکنی که در حادثه روز یکشنبه گرفتار حادثه شدند، سه نفر به کما رفتند و کماکان در همین وضعیت هستند. یک نفر اما وضعیت بهتری داشت.
جراحی یکی از حادثه دیدگان
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: این بازیکن از ناحیه مچ پا و زانو گرفتار شکستی شده بود و بنابراین در بیمارستان قزوین تحت عمل جراحی قرار گرفت. احیانا او طی امروز و فردا از بیمارستان ترخیص می شود.
انتقال یکی از بازیکنان با بالگرد
نوروزی با یادآوری این که یکی از سه بازیکنی که به کما رفته اند به تهران منتقل شده است، تصریح کرد: وضعیت سطح هوشیاری این بازیکن نسبت به دو بازیکن دیگر بهتر بود طوریکه شرایط انتقال برای او فراهم بود. بنابراین شرایطی میها شد تا با بالگرد به تهران منتقل شود. وی هم اکنون در بیمارستان شهدای تجریش بستری و تحت درمان است.
عدم تغییر در وضعیت انتقال یافته به تهران
وی تصریح کرد: سطح هوشیاری این بازیکن کماکان پایین است و نسب به قبل تغییری در وضعیت او به وجود نیامده است. در عین حال نیازی به جراحی ندارد. باید روند درمان ادامه پیدا کند تا بر مبنای سطح هوشیاری و تغییراتش تصمیم گیری جدید شود.
سطح هوشیاری دو بازیکن خیلی پایین است
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد دو بازیکن دیگری که در کما هستند، تصریح کرد: سطح هوشیاری آنها خیلی پایین است طوریکه شرایط انتقال و جابه جایی برای شان فراهم نبود. بنابراین کماکان در ساوه تحت درمان هستند.
وضعیت شان بحرانی است
نوروزی افزود: در کل این بازیکنان حادثه دیده شرایط خوبی ندارند. وضعیت آنها بحرانی است.
سن پایین بازیکنانی که گرفتار حادثه شدند
وی در مورد سن بازیکنانی که گرفتار حادثه شدند، اظهار داشت: بازیکنی که به تهران منتقل شده است ۱۴ ساله است. یکی از بازیکنان که در کما است، ۱۷ سال دارد. در کل میانگین سنی این بازیکنان در همین حد است. آنها خیلی نوجوان هستند. امیدوارم شرایط بگونه ای پیش برود که نسبت به بهبودی شان امیدواری بیشتری حاصل شود.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد که این فدراسیون تا زمان حاصل شدن نتیجه پیگیر وضعیت درمانی بازیکنان حادثه دیده خواهد بود.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، چهار بازیکن تیم خانه بسکتبال قزوین روز یکشنبه ۲۲ بهمن حین بازگشت از قم، در حالی که بدلیل خرابی خودروی خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، در اثر برخورد یک خودروی ۲۰۶ گرفتار حادثه شدند.

منبع: