ورزشی که در یک ساعت 1000 کالری می سوزاند

به گزارش فرم نو، در یک ساعت تمرین اسکواش می توانید بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری بسوزانید.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، ژرونال اسپورت در گزارشی به تأثیر مطلوب ورزش اسکواش در چربی سوزی و سوزاندن کالری پرداخته است و جوانب مختلف این رشته ورزشی را مدنظر قرار داده است.
اسکواش چیست
اسکواش یک بازی داخل سالن با راکت و توپ است. اسکواش شامل دو یا چهار بازیکن (بسته به فرمت بازی) است که از راکت و یک توپ لاستیکی برای رقابت با حریف استفاده می نمایند. این ورزش تلفیقی از چابکی و دقت است.
قوانین اسکواش
اسکواش در یک فضای دنج برگزار می گردد. زمین اسکواش اتاقی به طول تقریبی ۱۰ متر و عرض تقریبا ۶.۴ متر است. دو بازیکن به نوبت با استفاده از راکت توپ را به دیوارهای جانبی یا دیوار جلویی می زنند. هر بازیکنی که نتواند ضربه بزند امتیاز آن ضربه را از دست می دهد.
راکت های این رشته ورزشی شبیه راکت هایی است که برای بازی تنیس استفاده می شود و به اندازه کافی برای ضربه زدن سریع به توپ سبک هستند. در اسکواش همینطور از یک توپ لاستیکی با قطر کمی بیشتر از ۴۰ میلی متر استفاده می شود. این بازی در سه ست برگزار می گردد و هر بازیکنی که زودتر دو ست را برنده شود، بازی را برده است.
اسکواش فقط ضربه زدن به توپ نیست. این بازی تلفیقی از استراتژی و کوشش برای فریب نفر مقابل است. بازیکنان باید مانند استادان بزرگ شطرنج به سه حرکت جلوتر فکر کنند. مثلا ضربه ای را در یک جهت بزنند و حریف را به آن سمت بکشند و در ادامه تلاش در خراب کردن ضربه نفر مقابل داشته باشند. اگر حریف شما تمرکز خویش را از دست بدهد، می توانید با یک ریباند غیرمنتظره او را شکست دهید.

عنوان

منبع: