سی ودمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر؛ از خداحافظی اسکندری تا حضور دختر کاپشن صورتی در افتتاحیه!

فرم نو: یزد سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر شامگاه روز گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه به میزبانی یزد شروع شد.
سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون تحت عنوان جام فجر از ساعت ۱۸: ۳۰ شامگاه روز گذشته (سه شنبه دهم بهمن ماه) با برگزاری مراسم افتتاحیه و حضور مسئولان استانی و رییس فدراسیون بدمینتون به میزبانی سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد شروع شد.
پیش از شروع مراسم افتتاحیه این بازیها، «سروش اسکندری» بازیکن تیم ملی بدمینتون کشورمان با انجام یک دیدار دوستانه در حضور مسئولان و بازیکنان تیم ملی از میادین ملی خداحافظی کرد.
همین طور در این مراسم از ۵۰ سال خدمت «محمود انصاری» در فدارسیون بدمینتون کشورمان قدردانی گردید.
آیین افتتاحیه نیز با اجرای نمایش باستانی توسط گروهی افزون بر ۸۰ نفر از نوجوانان با حضور مسئولین ارشد استان و فدراسیون بدمینتون و البته در غیات مسئولین وزارت ورزش و جوانان شروع شد.
در ادامه نیز مراسم حمل پرچم های کشور های حاضر در این رقابتها البته بدون حضور نماینده تیم ها و توسط جوانان باستانی کار انجام شد.
در آخر این مراسم نیز یک جام مسی که نماد جام قهرمانی مسابقات به شمار می آید توسط دختر بچه ای با کاپشن صورتی و گوشواره هایی قلبی به داخل کورت مسابقه آورده شد.
دختر بچه «کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی»؛ یکی از شهدای حادثه تروریسی دیماه کرمان است که با این لقب به عنوان کم سن ترین شهید حادثه دردناک کرمان شناخته شد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، در این دوره مسابقات ۱۴۳ ورزشکار شامل ۹۰ ورزشکار از ۲۷ کشور جهان و ۵۷ ورزشکار از جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
طبق اعلام فدراسیون جهانی ۱۳ بازیکن با رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان در جام فجر شرکت می کنند.
این مسابقات جزو رویدادهایی است که ورزشکاران می توانند برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس امتیاز بگیرند و ۱۵ هزار دلار جایزه دارد.
این رقابت ها حالا به عنوان یک چلنج در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است؛ البته این مسابقات در ۱۵ دوره نخست ثبت تقویم جهانی نبود اما ادامه در برگزاری آن موجب شد تا فدراسیون جهانی نگاهی ویژه به آن داشته باشد و در نهایت آنرا به عنوان چلنج در تقویم جهانی ثبت نمود.

منبع: