بازماندن تیراندازان از فینال تفنگ بادی نوروزیان شانس سهمیه المپیک را از دست داد

فرم نو: هر سه تیرانداز ایران در سومین روز مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و توزیع سهمیه المپیک در ماده تفنگ بادی از صعود به فینال بازماندند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیراندازان ایرانی در سومین روز مسابقات قهرمانی آسیا و توزیع سهمیه المپیک در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر مردان در خط آتش ایستادند که به فینال نرسیدند و شانس کسب سهمیه المپیک در این ماده هم از دست رفت.

بازماندن تیراندازان از فینال تفنگ بادی مردان

در پایان مرحله مقدماتی تفنگ بادی مردان پوریا نوروزیان که یکی از شانس های کسب سهمیه المپیک بود با امتیاز ۶۲۷.۹ در رده چهاردهم ایستاد و به فینال راه نیافت. همین طور مهیار صداقت با رکورد ۶۲۶.۸ و امیرمحمد نکونام با رکورد ۶۲۴.۷ در رده های نوزدهم و بیست وهفتم ایستادند. در این ماده ۵۵ تیرانداز حضور داشتند. تیراندازان که در بخش ذخیره تیر می زنند صاحب رتبه هستند که اگر رتبه آنها حذف شود نوروزیان در رده دهم قرار خواهد گرفت.

چهارمی تیم ملی تفنگ مردان

تیم ملی تفنگ بادی مردان با ترکیب پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت در بخش تیمی با مجموع امتیاز ۱۸۷۹ در رده چهارم ایستاد. در این بخش ۱۰ تیم حضور داشتند.

در ادامه مسابقات امروز ماده تفنگ بادی زنان پیگیری خواهد شد.

تیم ملی تیراندازی ایران ۱۳ نماینده در مسابقات آسیایی توزیع سهمیه المپیک دارد که تا حالا تیم ملی تپانچه بادی به مدال نقره و تیم میکس تفنگ بادی به مدال برنز رسیده اند. سجاد پورحسینی در تپانچه بادی مردان به فینال رسید و در فینال چهارم شد و نتوانست سهمیه المپیک را به دست آورد.

مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۸ دی در جاکارتای اندونزی شروع شده و تا ۲۸ دی ادامه دارد و آخرین مسابقه آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس در بخش تفنگ و تپانچه است. در این مسابقات در هر ماده دو سهمیه توزیع خواهد شد.

تیراندازی ایران تا حالا دو سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده است. هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۲۵ متر و شرمینه چهل امیرانی در تفنگ ۱۰ متر صاحب سهمیه المپیک پاریس شده اند.