ملی پوش شمشیربازی: 75 میلیون تومان پاداش برای مدال جوک است

فرم نو: به گزارش فرم نو، ملی پوش شمشیربازی اظهار داشت: اگر تا المپیک پاریس مانده ام برای گرفتن مدال است چون امکان دارد پس از آن دیگر نخواهم ادامه بدهم.
محمد رهبری در گفتگو با ایسنا در مورد این که در مسابقات بین المللی بهترین بازیکن شمشیربازی ایران در قسمت تیمی است و از چه زمانی مقرر است در قسمت انفرادی هم نمایش بهتری داشته باشد، بیان نمود: از مسابقات گرندپری فرانسه. در جام جهانی الجزایر هم خوب بودم. در روز اول خیلی خوب کار کردم اما در روز دوم فکر می کنم غافلگیر شدم. ضرباتی را خوردم که آن لحظه نمی توانستم آنالیز کنم که چه ضرباتی هستند. وقتی بعد از مسابقه، فیلم بازی های خودم را باردیگر نگاه کردم، متوجه شدم که اشتباهاتم کجا بوده است.

از اسم و رسم بازیکنان خارجی نمی ترسم
رهبری در پاسخ به این پرسش که از بازی کردن مقابل بازیکنانی که کمی اسم و رسم دارتر هستند استرس می گیرد یا خیر؟ اظهار داشت: چنین چیزی نیست. ما دیگر در شمشیربازی سابر بازیکنی بزرگتر از ژیلاگی نداریم اما در بازی مقابل مجارستان من هشت تا نه ضربه به او زدم. در بازی با فرانسه هم سه نفری که در ترکیب بودند، جزو ۱۵ نفر اول جهان هستند و همه را با اختلاف شکست دادم. اسم و رسم بازیکن برای من مهم نیست. مطمئنا همانند قبل اعتماد به نفس دارم و اگر بیشتر نشده باشد، کمتر هم نیست.
خیلی به حضور در رنکینگ ۱۶ نفر اول فکر می کنم
ملی پوش سابر ایران در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کند دیگر وقتش رسیده کم کم خودش را به جمع ۱۶ بازیکن اول رنکینگ جهانی برساند؟ تصریح کرد: بله اتفاقا خودم خیلی به این قضیه فکر می کنم و خیلی هم علاقمندم به جمع ۱۶ نفر اول رنکینگ بپیوندم. باید تمرکزم را در بازی های انفرادی بیشتر کنم و هدف گذاری ام را بیشتر به سمت بازی های انفرادی ببرم چون بیشتر تمرکز من روی بخش تیمی است. از این پس در قسمت انفرادی بیشتر متمرکز می شوم.
حسرت باخت مقابل مجارستان را می خورم
وی در پاسخ به این پرسش که در جام جهانی الجزایر بیشترین امتیاز را در قسمت تیمی گرفت و شکست مقابل کدام تیم بیشتر برایش حسرت بار بود؟ خاطرنشان کرد: بازی با مجارستان. چون من در خودم می دیدم که ما می توانستیم مجارستان را شکست دهیم. فقط مقداری همکاری بچه ها بیشتر بود، آن روز می توانستیم مجارستان را با اختلاف شکست دهیم. تمام فکرم بر این بود که مجارستان را شکست دهیم، در جمع چهار تیم برتر قرار بگیریم و سهمیه المپیک خویش را مسجل نماییم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

همه تیم ها فراز و نشیب دارند
رهبری در مورد علت این که فراز و نشیب بین بازیکنان ایران در قسمت تیمی زیاد است، تصریح کرد: این مساله تنها در ارتباط با تیم ما نیست و بقیه تیم ها هم این شرایط را دارند. برای نمونه تیم چین جلو بود و ما در نهایت آنها را شکست دادیم و مشخص است آنها هم همین وضعیت را دارند. همه مسابقات همین است یک سر آن برد و یک سر دیگر باخت است. من هشت، نه ضربه به ژیلاگی بازیکن مطرح مجارستان زدم و این به این مفهوم نیست که او بازیکن خوبی نیست.
در شوک بودیم و به فرانسه هم باختیم
ملی پوش ایران در مورد این که تیم ایران با اختلاف ۱۸ امتیاز مقابل فرانسه شکست خورد اما ژاپن فقط با اختلاف یک امتیاز باخت، اظهار داشت: دقیقاً پس از شکست مقابل مجارستان برابر فرانسه قرار گرفتیم و هنوز در شوک باخت مقابل مجارستان بودیم. چون در بازی با مجارستان خیلی خوب بودم. هنوز آن ذهنیت را داشتم و در بازی مقابل فرانسه هم از ۲۷ ضربه، فکر می کنم ۱۷ ضربه را من زدم چون سرحال بودم. بقیه بچه ها چون ناراحت بودند و نتوانستند بازی که مقابل مجارستان داشتند را در مقابل فرانسه هم انجام دهند، برای همین اختلاف زیاد شد. در غیر این صورت ما می توانستیم فرانسه را شکست دهیم همانطور که در چند سال قبل به این تیم نباخته ایم.
اگر تا المپیک پاریس مانده ام بخاطر مدالش است
رهبری در پاسخ به این پرسش که برنامه جدید تیم سابر برای المپیک پاریس چه چیزی است؟ تصریح کرد: خود من اگر تا المپیک پاریس مانده ام برای اینست که بتوانم مدال بگیرم. واقعا فکر می کنم روزمان باشد، بیشتر از ۸۰ درصد شانس داریم که بتوانیم تیم ها را شکست دهیم. تمام فکر من اینست روز المپیک بهترین نتیجه را بگیریم و با مدال المپیک برگردیم.
ملی پوش شمشیربازی در مورد این که به نظر می آید مقرر است بازی متفاوتی نسبت به آن چه در المپیک توکیو داشت در پاریس به نمایش بگذارد، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ در صد همچنین است. اول از همه می خواهم تمام تلاش خودم را کنم تادر هر دو بخش انفرادی و تیمی مدال بگیرم و اگر نشد در یکی از این دو بخش تمام تلاشم را می کنم و می خواهم از المپیک پاریس با مدال برگردم چون مدال المپیک در کلکسیون ما کم است.

شاید پس از پاریس خداحافظی کنم
دارنده مدال برنز بازی های آسیایی در پاسخ به این پرسش که در صحبت هایتان اشاره کردید که اگر تا المپیک پاریس مانده اید به خاطر مدال المپیک بوده است و آیا پس از المپیک قصد خداحافظی دارید؟ خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام اما امکان دارد دیگر نخواهم ادامه بدهم.
رهبری در پاسخ به این پرسش که سخت نیست که بخواهد از شمشیربازی جدا شود؟ اظهار داشت: در جامعه شمشیربازی هستم اما شاید از بازیکنی انصراف بدهم. با این وجود هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و باید ببینم تا آن موقع شرایط چگونه می شود و بستگی به شرایط دارد.
سر و ته مدال بازی های آسیایی را با ۲۰۰ میلیون تومان جمع کردند
وی در مورد این که فکر نمی کند برای محمد رهبری زود باشد که از شمشیربازی خداحافظی کند؟ اظهار داشت: ما این همه تلاش می نماییم اما آخرش هیچ چیزی ندارد. هر چهار سال یکبار مدال بازی های آسیایی می گیریم اما سر و ته قضیه را با ۲۰۰ – ۳۰۰ میلیون جمع می کنند. با این مبلغ حتی یک ماشین هم نمی توانیم بخریم. نمی شود که چهار سال از عمرمان را بگذاریم آخرش هم به این شکل باشد. تعیین پاداش ضربه بزرگی به روحیه ورزشکار می زند و بین مدال طلا تا برنز اختلاف ۱۵۰ درصدی وجود دارد و همین مساله به ورزشکار استرس زیادی وارد می نماید چون می بیند مدال برنز چقدر کم ارزش است. هم اکنون برای برنز تیمی بازی های آسیایی ۷۵ میلیون تومان می دهند و با این مبلغ چه کار میتوان کرد. مانند جوک است که برای یک مدال برنز بازی های آسیایی، ۷۵ میلیون تومان می دهند.

در المپیک پاریس بهتر از توکیو خواهم بود
او در رابطه با این که فکر نمی کند حرف از مدال المپیک رویایی باشد؟ اظهار داشت: ما در المپیک توکیو با اختلاف ۴۴ بر ۴۵ مقابل ایتالیا شکست خوردیم و اگر پیروز می شدیم بیشتر از ۷۰ درصد شانس گرفتن مدال المپیک داشتیم. تیم هایی که در المپیک هستند، در جام های جهانی با آنها بازی می نماییم و ما در نخستین مسابقه کسب سهمیه المپیک، توانستیم مدال برنز بگیریم. ازاین رو دور از انتظار نیست و پتانسیل گرفتن مدال نقره و برنز المپیک را داریم چون دست و پا بسته نیستیم.
رهبری در پاسخ به این پرسش که درس بزرگی از المپیک توکیو با خود به المپیک پاریس می برد؟ بیان نمود: وقتی برای نخستین بار در المپیک شرکت می کنی جو بازی ها خیلی روی عملکرد تأثیر می گذارد. مطمئنا در المپیک پاریس خیلی بهتر می توانم از لحاظ روانی و جسمی در اوج خودم باشم.
شرایط ما معمولی است!
وی در مورد شرایط متفاوت تمرینی سابر ایران با دیگر کشورهای مدعی بیان نمود: شرایط ما خیلی خوب نیست و معمولی است. ما شرایطی داریم که شاید تنها دو، سه کشور در دنیا مشابه ما باشند. بقیه کشورها اردوی خوب دارند یا با بازیکنان خیلی خوب اردوی مشترک می گذارند و در برنامه های خوب و پیشرفته هستند. متاسفانه ما مقداری از این مساله فاصله گرفته ایم. البته قول هایی هم به ما داده شده و مقرر است پیش از مسابقات فرانسه اردویی را در این کشور داشته باشیم. اگر هدف واقعا مدال المپیک باشد، باید اردوها بیشتر شود و ما با بازیکنان بزرگی تمرین و پیشرفت نماییم.

منبع: