ورود کمیته ملی المپیک به ابطال انتخابات ژیمناستیک باید تجدید شود

به گزارش فرم نو، دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: انتخابات فدراسیون ژیمناستیک باید تجدید شود و بیش از این هم نباید ملاحظه نماییم، در غیر این صورت اتفاق ناگواری رخ می دهد که حسرت آنرا می خوریم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: انتخابات فدراسیون ژیمناستیک درحال ابطال شدن است، مشکلاتی به وجود آمده و مسئولان این فدراسیون باید جوابگو باشند. جوانان ما می توانستند مدال های بهتری بگیرند اما به خاطر مشکلاتی که وجود داشته برخی فرصت ها را از دست دادند. الان یک سال است که کمیته ملی المپیک درحال رایزنی با فدراسیون است تا با کمک وزارت ورزش این مشکلات را حل نماییم اما کسی جلو نمی آید. بازرسی کل کشور انتخابات فدراسیون را بررسی نموده و نامه رسمی داده که انتخابات این فدراسیون زیر سوال است و باید سریعاً موضوع را حل کنید. اگر این مشکل حل نشود ورزشکاران این رشته نمی توانند در مسابقات شرکت نمایند.
وی که با رادیو صحبت می کرد، اظهار داشت: کمیته ملی المپیک در موضع انتخابات فدراسیون ژیمناستیک دخیل است و عملکرد خوبی هم داشته است. بر طبق نامه بازرسی کل کشور چرا موضوع انتخابات فدراسیون حل و فصل نمی شود؟! ورزشکاران ژیمناستیک برای نخستین بار در بازی های آسیایی تاریخ سازی کردند اما اگر مشکلات حل نشود آنها فرصت حضور در مسابقات را از دست می دهند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در مسابقات یونیورسیاد ورزشکاران ژیمناستیک نتوانستند شرکت نمایند چون لایسنس آنها اعتبار نداشت، الان که فرصت داریم باید مشکل را حل نماییم و توپ هم به زمین کسی نیندازیم. در موضوع انتخابات فدراسیون ژیمناستیک همه چیز روشن است، متأسفانه با کوتاهی خودمان همه فرصت ها را از ورزشکاران این رشته می گیریم. من به عنوان مدافع ورزش دلسوز این رشته هستم. ما در این رشته در بازی های آسیایی تاریخ سازی کردیم.
هاشمی در واکنش به صحبت های رییس فدراسیون ژیناستیک در ارتباط با ابطال انتخابات اظهار داشت: اگر حق با برگزاری صحیح انتخابات بوده باید این مساله را هر چه سریع تر حل و فصل نماییم تا ورزشکاران بتوانند در جهانی شرکت نمایند. فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همگی متولی هستند، باتوجه به نامه ای که بازرسی کل کشور و فدراسیون جهانی ژیمناستیک داده رسیدگی به این مساله برای فردا هم دیر است و باید همین امروز تصمیم بگیریم. به این خاطر که این فدراسیون هم خدای نکرده مثل فدراسیون دیگر تعلیق نشود و بعداً حسرت آنرا بخوریم.
وی تاکید کرد: ما باید مشکلات داخلی خودمان را حل نماییم چون فدراسیون جهانی یک دفعه به ما نشان داد که لاینسنس ورزشکاران را صادر نخواهد کرد، همانطور که در مسابقات یونیورسیاد شاهد این اتفاق بودیم. برای بازی های آسیایی هانگژو هم با رایزنی هایی که با درگاهی در چند روز مانده به بازی ها داشتیم، لایسنس ورزشکاران صادر شد. ما باید حقیقت را در مورد این فدراسیون به مردم بگوییم. اگر ما مشکلات داخلی را حل نکنیم باتوجه به گزارشی که بازرسی کل کشور در اختیار بنده و رییس کمیته ملی المپیک قرار داده باید هر لحظه منتظر تعلیق این فدراسیون باشیم. و پس از آن باید چهار سال انتظار بکشیم. در چند ماه گذشته با وجود همه رایزنی ها به نتیجه نرسیدیم و با خواهش لایسنس گرفتیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: الان ورزشکاران این رشته باید برای کسب سهمیه المپیک آماده شوند، این رشته مدال آور است و باید مشکل را حل نماییم. به صراحت می گویم کمیته ملی المپیک در ارتباط با وضعیت فدراسیون ژیمناستیک به این نتیجه رسیده که باید انتخابات تجدید شود و بیش از این هم نباید ملاحظه نماییم، در غیر این صورت اتفاق ناگواری رخ می دهد که حسرت آنرا می خوریم. فدراسیون جهانی تنها اینچه درگاهی را به عنوان رییس فدراسیون قبول دارد، البته تاکید ندارد که او به عنوان رییس فعالیت کند، اما بر تجدید انتخابات تاکید دارد. بازرسی کل کشور هم به این نتیجه رسیده، پس بهتر است این مساله را تمام نماییم و انتخابات تجدید شود.
وی همین طور در مورد انتخابات فدراسیون کشتی اظهار داشت: در ارتباط با انتخابات فدراسیون کشتی درحال بررسی هستیم، تمام فدراسیون هایی که دوره چهارساله آنها تمام می شود، از چند ماه قبل طبق اساسنامه باید در پروسه انتخابات قرار بگیرند، یعنی رییس کنار برود و سرپرست تعیین شود. ما اصلاً در کمیته ملی المپیک به شرایط سرپرستی اعتقاد نداریم به این خاطر که اساسنامه همه چیز را تعریف کرده است. ما در ارتباط با سرپرستی اعتقاد داریم ورزش لطمه می بیند. به همین خاطر ما اعتقاد داریم مجامع انتخاباتی طبق قانون و چارچوب فدراسیون جهانی و بخشنامه ها باید اجرا شود که البته این مساله نیاز به هماهنگی با وزارت ورزش دارد. ما فقط یک حق رأی داریم بدین سبب تعامل می نماییم. امیدواریم از این به بعد انتخابات فدراسیون ها کوچک ترین ایرادی نداشته باشد چون ما به عنوان نماینده IOC و شورای المپیک آسیا باید پاسخگو باشیم.
در رابطه با همین موضوع عابد حقدادی رییس فدراسیون ژیمناستیک در واکنش به اظهارات مناف هاشمی در خصوص ارسال نامه بازرسی کل کشور اظهار داشت: هیچ نامه ای از سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش ارسال نشده است. ما هم آمادگی هر گونه همکاری با وزارت ورزش خواهیم داشت.

منبع: