در دیدار با قالیباف صورت گرفت دغدغه روسای فدراسیون های ورزشی از بودجه محدود تا معافیت قهرمانان

به گزارش فرم نو، رؤسای فدراسیون های ورزشی در جلسه ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مشکلات، دغدغه ها و برنامه های آتی را برای اداره هرچه بهتر ورزش مطرح نمودند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، ۱۱ تن از رؤسای فدراسیون های ورزشی در جلسه ای که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد به بیان مشکلات، دغدغه ها و برنامه های آتی برای اداره هرچه بهتر ورزش پرداختند. موضوع هایی همچون حق پخش تلویزیونی، حضور پررنگ در برنامه هفتم توسعه، استفاده از پیشکسوتان، اساسنامه فدراسیون ها، مبحث مالیات، مبحث مسکن و بیمه ورزشکاران، جذب و استخدام ورزشکاران، معافیت از خدمت سربازی و … از نکات یاد شده رؤسای فدراسیون ها بود.
مشروح صحبت های رؤسای فدراسیون های ورزشی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

رضا حیدری: بعضی از قوانین داخلی کشور با قوانین فدراسیون های جهانی مغایر است

رضا حیدری در جلسه مشترک رؤسای فدراسیون های ورزشی با رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه رؤسای فدراسیون ها ورزشی، فرماندهان ورزش کشور هستند اظهار داشت: رؤسای فدراسیون ها با یک سری قوانین داخلی و مقررات بین المللی متناظر که مغایر با قوانین داخلی هستند، مواجه اند که این اتفاق باعث می شود رؤسا بخش اعظم وقتشان را صرف این مغایرت های قوانین کنند و از انجام وظایف اصلی شان غافل شوند.
وی اضافه کرد: کشورهای موفق در زمینه بین المللی با برنامه ریزی، انجام کارهای راهبردی و هزینه حاکمیت وقت می گذارند و یک رئیس فدراسیون را برای سال های متمادی انتخاب می کنند و حضورشان در کنفراس های بین المللی باعث شناخته شدن رئیس فدراسیون می شود و ما هم باید از این کشورهای موفق در زمینه بین المللی ورزشی الگوبرداری نماییم.
حیدری در ادامه بیان نمود: تابحال در کشور ما به این مورد توجهی نشده و جهت معرفی یک رئیس فدراسیون به عنوان سرمایه ملی به دنیا برنامه ریزی نشده و همین مساله باعث از دست دادن خیلی از کرسی های بین المللی شده است و در ادامه آن، کشورهایی چون عربستان و امارات با قدمت و تمدنی کمتر از کشور ما بدلیل سرمایه گذاری و نفوذی که در ورزش کسب کرده اند، حاضر به بازی در کشور ما نیستند.
رئیس فدراسیون کونگ فو یاداور شد: همینطور سن بازنشستگی رؤسای فدراسیون های ورزشی ایران یکی دیگر از قوانینی است که با قوانین کشورهایی که سرمایه گذاری ورزشی داشته اند و صاحب نفوذ هستند مغایرت دارد، به عنوان مثال در ایران باتوجه با ماده ۱۰۳ قوانین کشوری حداکثر سن رئیس فدراسیون ۶۵ سال است در صورتی که این قانون در دیگر کشورها نیست و همین مساله مانع فعالیت رؤسای فدراسیون ها در زمینه های بین المللی می شود.
حیدری افزود: از آن جهت که از سال ۹۵ قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه اجرایی ماده ۵ تصویب گردید، خیلی از رؤسای فدراسیون ها بعد از بازنشستگی امکان ادامه فعالیت ندارند که در جهت حل آن خواهشندم برپایه ماده ۱۱۷ قانون کشوری که منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال برخی افراد چون قضات نمی گردد، این استثنا شامل حال رؤسای فدراسیون ها هم شود که در صورت اجرایی شدنش شاهد اتفاقات بسیار خوبی در ورزش کشور خواهیم بود.

انوشیروانی: مشکل مسکن یکی از دغدغه های جامعه ورزش و قهرمانان است

سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه برداری در جلسه دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون ها با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکل مسکن قهرمانان اظهار داشت: ما قهرمانانی در سطح کشور داریم که افتخارهای زیادی برای کشورمان به ارمغان آوردند ولی با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می کنند. بعنوان مثال یکی از پرافتخارترین ورزشکاران المپیکی قدیمی در تهران مستأجر است.

وی در ادامه در مورد مشکلات مسکن قهرمانان اظهار داشت: دیگر قهرمانان ما هم با این مشکل مواجهند و در بقیه استان ها هم این مسئله وجود دارد. در طرح بزرگ اقدام ملی مسکن دولت، ما برای قهرمانان هیچ امتیازی ایجاد نکردیم و این خواسته قهرمانان است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در انتها اظهار داشت: از آقای هاشمی تشکر می کنم. امیدوارم با حسن انتخاب دولت و رای اعتماد مجلس، اتفاقات خوبی رقم بخورد. آقای هاشمی از بدنه ورزش است و می تواند کمک حال جامعه بزرگ ورزش باشد.

داورزنی: با منابع دولتی نمی شود امور را به صورت کامل پیش برد

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون ها با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که در تعریف فدراسیون های ورزشی مطرح است، فدراسیون های ورزشی نهادهای مستقل اند و دولت ها بر آنها نظارت می کنند و بر مبنای قوانین داخلی و منشور المپیک فعالیتهای خویش را شروع می کنند و عضو یک فدراسیون جهانی هستند.

وی ادامه داد: نوع تعریف ما از فدراسیون باید طوری باشد که مشکلی از بابت قوانین داخلی و خارجی پیش نیاید. مقررات بین المللی الزاماتی دارد که باید رعایت نماییم در غیر این صورت ما نمی توانیم از ظرفیت ها استفاده نمائیم. در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال من جوان ترین عضو هستم.

او افزود: وقتی فدراسیون ها را به دستگاههای اجرایی وصل می نماییم، از این طرف ما نه ردیف بودجه در دولت و استخدامی داریم و شرایط ما مبتنی بر همان تعریف فدراسیون های ورزشی است که باید آن استقلال منحصر به فرد خودش را داشته باشد. منابعی که دولت به کشتی می دهد، ۱۰ برابر آنرا آقای دبیر در کشتی هزینه کرده است. یا همین اتفاق در فدراسیون فوتبال می افتد.

رئیس فدراسیون والیبال با اعلان اینکه فدراسیون های ورزشی از ظرفیتهای گوناگونی محروم شده اند، اظهار داشت: با منابع دولتی نمی شود امور را به صورت کامل پیش برد. ظرفیتهای گوناگونی وجود دارد که فدراسیون ها از آن محروم شدند و نیروهایی که هم کارآفرین و اثربخش هستند، می توانند کارهای تأثیرگذاری انجام دهند.

او اظهار داشت: این قوانین، دست و پای سازمان های نظارتی را بسته و خواسته ما اینست تعریفی که از فدراسیون های ورزشی شده است، به صورت کامل اجرا شود اما ما را به نهادهای عمومی غیردولتی وصل کردند. این نهاد به دستگاههای اجرایی وصل هستند و دستگاههای اجرایی نسبتی با فدراسیون های ورزشی ندارند.

داورزنی اظهار داشت: ما تعداد زیادی نیروی خوب در کشور داریم و به خاطر حضور در دستگاههای اجرایی نمی توانند اثربخشی کاملی در امور داشته باشند. فرآیند حضور در فدراسیون های جهانی و گرفتن کرسی های جهانی با مشکلاتی روبرو است و یک فرایند طولانی را می طلبد. با حضور در هیأت رئیسه های جهانی، نیروها می توانند از ظرفیتهای خود بهره ببرند و در این کرسی ها از حق ایران دفاع کنند. نمونه خیلی بارز این مسئله، اتفاقی که در والیبال افتاد و آمریکا به ما ویزا نداد و حضور ما هیأت رئیسه کمک کرد که از حق ایران دفاع نماییم.

وی ادامه داد: از آقای رئیسی تشکر می کنم که یکی از نیروهای خوب ورزش کشور را بعنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی کردند و امیدوارم با حضور ایشان بتوانیم موانعی که برای رشد و حرکت فدراسیون ها است در برنامه هفتم برطرف نماییم.

عزیزی: بودجه فعلی تنها صرف امور جاری فدراسیون ها می شود

داوود عزیزی با اعلان اینکه اعتبار تخصیص داده شده به فدراسیون های ورزشی از جانب دولت و وزارت ورزش و جوانان، صرف امورات جاری می شود، اظهار داشت: این کمبود اعتبار باعث می شود که رؤسای فدراسیون ها اعتبارات انجام دیگر امورات را از راه دیگر دستگاه ها تأمین کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ در برنامه ششم توسعه ماده ۲۷ صدم درصد تصویب گردید که شادمانی خیلی از جامعه ورزش را درپی داشت و همان سال مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان به ورزش تخصیص داده شد. ولی متأسفانه بعد از آن به سبب تحریم، تخصیص ها از جانب سازمان مدیریت و برنامه ریزی به مرور کمتر شد تا جاییکه سال قبل اعتبار ورزش به ۱۰ درصد رسید.

رئیس فدراسیون تنیس با اعلان اینکه هرجا که صنعت با ورزش گره خورده، ورزش ما رشد کرده و هرجا که از هم دور شدند ورزش افت داشته، خاطرنشان ساخت: درست است که اعتبار ورزش کشور نزدیک به ۷_۸ هزار میلیارد تومان است ولی این اعتبار یک حباب بسیار بزرگ دارد و تنها ۲_۳ هزار میلیارد از این اعتبار واریز می شود.

عزیزی در ادامه با اعلان اینکه ما می دانیم که اعتبارات دولت محدود است و نمی تواند خیلی از احکام نمایندگان مجلس را اجرا کند، عنوان کرد: اگر با عنایت به دستور امام راحل درمورد مسئولیت اجتماعی که تاکید نمودند بخشی از اعتبارات فروش شرکت ها صرف مسئولیت های اجتماعی، فرهنگی، درمان و آموزش شود، بتوانیم بخشی از این اعتبارات را به ورزش هم اختصاص دهیم اساسا بخش اعظمی از کمبود بودجه ورزش رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه وزارت ورزش و جوانان یک چهلم بودجه وزارت بهداشت و درمان است، در صورتی که وزارت ورزش مسئولیت جلوگیری از صدمه های جسمانی و روانی را برعهده دارد و با در اختیار داشتن بودجه و انجام مسیولیتش می تواند جلوی بخشی از اعتباراتی که صرف حوزه درمان می شود، بگیرد.

تاج: تحقق تخصیص حق پخش به باشگاه ها یک اتفاق تاریخی است

رئیس فدراسیون فوتبال از تلاشهای مجلس شورای اسلامی در تحقق تخصیص حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها قدردانی نمود.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون امروز در نشست مشترک سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون ها با دکتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حق پخش جزو حقوق شناخته شده فوتبال است. بین ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد از باشگاه ها در دنیا از حق پخش است که ما از آن محروم هستیم. از همراهی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم که نامه فدراسیون در حوزه پخش را پیگیری کرده و ارجاع دادند. هم اکنون هم خبری که دارم در کمیسیون تلفیق عنوان حق پخش آمده که برای فوتبال یک اتفاق تاریخی است.

وی افزود: این اتفاق بزرگ چند منفعت دارد. سود داخلی اش اینست که ما داخل کشور، کارخانه هایمان، تیمداری می کنند اما در دنیا، تیم ها، کارخانه داری می کنند. ولی ما هم اکنون در کشور پذیرفته ایم که در تهران، اصفهان، خوزستان و کرمان ۱۳ تیم داشته باشیم ولی بقیه کشور سه تیم در لیگ برتر دارند. شاید بهتر باشد عدالت محوری این گونه باشد که درآمدها با حق پخش اعمال شود و اینچنین می پذیریم در خراسان هم تیم داشته باشیم. در فارس هم تیم داشته باشیم. در کرمانشاه و خرم آباد هم در لیگ برتر تیم داشته باشیم. فوتبال دست کم ۴۰ میلیون نفر را به خود مشغول کرده است.

رئیس فدراسیون اضافه کرد: در حوزه بین المللی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در بحث صدور مجوز حرفه ای همانطور که در نامه نوشتم در فرمت های حرفه ای باید باشگاه ها قرارداد حق پخش داشته باشند. اگر برای صدا و سیما درآمدی از این نظر وجود نداشته باشد، سبب می شود یک قرارداد صوری با باشگاه ها با صدا و سیما منعقد نماییم که این قرارداد صوری برای ما خوب نیست و یک جا هم مشخص می شود که بد است.

وی خطاب به رئیس مجلس اشاره کرد: از حضرتعالی تقاضا می کنم از آنجائیکه مبحث حق پخش در کمیسیون تلفیق رفته و اقدامات خوبی هم در اینباره انجام شده، امکان تحقق مبحث را در این مجلس داشته باشیم و در برنامه هفتم حق پخش تلویزیونی اعمال شود.

تاج اضافه کرد: از دولت محترم تشکر می کنم که آقای هاشمی را برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کردند. ایشان نه بی اطلاع از گذشته است و نه بی خبر از وضعیت حال فوتبال. از دکتر سجادی هم که در مدت مسؤلیت شأن زحمات فراوانی کشیدند تشکر می کنم. در چند روزی که آقای هاشمی آمده اند، مسئله کمک داور ویدئویی، ورود بانوان و مسائل دیگر در حوزه فوتبال را کمک زیادی کرده اند. باز هم از تلاشهای مجلس در بحث حق پخش تشکر می کنم چون در غیر این صورت ممکن بود قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا بیاید و این سبب می شد دردسرهای زیادی درست شود.

باران چشمه: در قانون معافیت قهرمانان درمورد برخی فدراسیون ها باید بازبینی صورت بگیرد

علی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در جلسه دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون ها با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دغدغه ای که ورزشکاران ما دارند، معافیت از سربازی است. قانونی که مصوب شد، نفرات اول تا سوم مسابقات المپیک، اول و دوم مسابقات جهانی و نفرات اول بازی های آسیایی از سربازی معاف می گردند. در قانون گفته شده این شامل حال بعضی از فدراسیون ها است.

او اضافه کرد: در زمانیکه ما رئیس ورزش نیروهای مسلح بودیم، سالی شاید ۱۰ نفر هم به این مرحله نمی رسیدند. یکی از دغدغه های ورزشکاران ما اینست که در اوج دوره ورزشی خود باید به تیم های نظامی بروند. مواردی هم بوده که این تیم های نظامی شرایط خوبی داشتند اما هم اکنون ظرفیتی وجود ندارد.

باران چشمه افزود: امیدوارم این قانون بازبینی شود و شامل حال همه رشته های ورزشی شود. در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی اگر ورزشکار ما بهترین نتیجه را بگیرد، باید به خدمت سربازی برود. بسیاری از رشته های رزمی که مسابقات جهانی دارند هم شامل این قانون نمی شوند.

او ضمن اشاره به مشکلات زورخانه های سطح کشور اظهار داشت: خیلی اوقات اتفاق افتاده است که ورزشکاران با خدمت سربازی، از ورزش قهرمانی فاصله گرفتند. ورزش زورخانه ای قدمت ۹۰۰ ساله دارد و مقام معظم رهبری فرمودند که ورزش زورخانه ای یک فرهنگ است. ما تقریبا ۱۴۰۰ شهر در کشور داریم اما کلاً ۹۰۰ زورخانه در کشور فعالیت می نمایند و متأسفانه در روزهای کرونا، ۱۸۵ زورخانه ما بسته شد چون اماکن ورزشی خصوصی است و در ارتباط با دولت نیست.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی اشاره کرد: همچنان هم پس از کرونا در این زورخانه ها باز نشده است و وقتی پیگیر این اتفاق می شویم، متوجه می شویم که هزینه های آنجا از جیب داده می شود. در برنامه هفتم توسعه، ما پیشنهاد می نماییم آب، برق و گاز زورخانه های کشور مانند مساجد و مراکز آموزشی کشور مجانی شود یا از حداقل تسهیلات برخوردار شود چون رقم خیلی زیادی نمی گردد. این مورد سبب خواهد شد زورخانه تبدیل به قهوه خانه و رستوران نشود.

محسن رضوانی: در هر رشته حداقل یک مکان ورزشی در اختیار هیأت های ورزشی قرار گیرد

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جلسه مشترک رؤسای فدراسیون ها با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان بخشی از موانع پیش روی توسعه ورزش در دو حوزه ورزش قهرمانی، حرفه ای و همگانی پرداخت.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من سوابق درخشان شما را مطالعه کرده ام و بعنوان کسی که در هفده سالگی فرماندهی جنگ را عهده دار بوده اید برای کشور مایه افتخار هستید.

رضوانی در ادامه سخنانش به بحث ماده پنج قانون الحاقی اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی اشاره نمود و اظهار داشت: ما ورزشی ها گرفتار یک مشکل هستیم. اماکن ورزشی، در مزایده به بخش خصوصی اجاره داده می شود و بخش خصوصی هم در فرایند ای که در دارد هیچگاه برای استعدادیابی، تمرین تیم ها و جذب قهرمان سالن را در اختیار استان و شهرستان قرار نمی دهد. باید حداقل در جهت توسعه ورزش قهرمانی در هر شهری یک مکان ورزشی در اختیار هیأت قرار بگیرد تا جوان ها بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی افزود: مبحث دوم در ارتباط با هزینه کرد کلان توسط باشگاه های فوتبال است. همه می دانیم فوتبال یک ورزش سیاسی است و میلیاردها یک باشگاه در ورزش فوتبال هزینه می کند. اگر این باشگاه ها ملزم به زیر پوشش قرار دادن دو یا سه رشته ورزشی شوند مطمئن هستم مشکلات مالی ورزش، خیلی کم رنگ خواهد شد.

رضوانی اضافه کرد: در این جلسه عنوان شد فدراسیون ها بعنوان یک NGO می بایست از یک سری قوانین بیرون بروند. من رئیس فدراسیونی هستم که یک زمان ورزشکار و بازیکن تیم ملی بودم و بعد بعنوان مسئول در ورزش انجام وظیفه کردم و در واقع عمرم در ورزش سپری شده است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اضافه کرد: اجازه بدهید ورزشی ها با سوابقی که دارند در ورزش ماندگار باشند و بتوانند در خارج از کشور از موقعیت خود برای توسعه ورزش کشور استفاده نمایند.

ایشان در ادامه اضافه کرد: خروج استعدادها در هر حوزه ای همچون ورزش به یک معضل تبدیل گشته است و این مورد انعکاس خوبی ندارد. ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش نماییم با تشکیل انگیزه برای جوانان مان جذب حداکثری داشته باشیم.

ایشان در ادامه ضمن خسته نباشید به دکتر سجادی به خاطر کارهایی که در ورزش انجام داد، اشاره کرد: آقای هاشمی پیش از این معاون وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک بودند و در واقع چهره شناخته شده ای در ورزش هستند. باید کمک نماییم دست به دست هم دهیم و ایشان هدایت ورزش کشور را به دست بگیرند چون باید کارهای زیادی در ورزش صورت گیرد و ان شاءالله بتوانیم از راه ورزش در دنیا افتخارآفرینی کرده و ایران را بهتر و بیشتر به دنیا معرفی نماییم.

شجیع: فدراسیون ها تلاش می کنند برای جامعه امیدآفرین باشند

رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی با اعلان اینکه ورزش امروز با پیچیدگی های بسیاری همراه می باشد و نظام تصمیم گیری ارشد و عقلانی این سیستم باید کسی باشد که شناخت کاملی از این سیستم داشته باشد، اظهار داشت: هاشمی بعنوان فردی آشنا با ابعاد مختلف ورزش امروز با عقلانیت می تواند این فضا بسیار پیچیده را مدیریت کند.

وی اظهار داشت: سرانه بودجه ورزش به ازا هر ایرانی ۲۰۶ هزار تومان است که سهم ورزش همگانی به ازا هرایرانی ۱۷ هزار تومان می شود، اساسا با این بودجه نمی توانیم معجزه نماییم. میدان ورزش، امروز میدان جنگ نرم است، یعنی وقتی یک ورزشکار ایرانی وارد میدان بین المللی می شود، همزمان باید از ارزشهای اسلامی، ارزش های ملی و معیارهای جهانی صیانت کند.

سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی افزود: ورزشکار بین المللی فقط نگران ارزش های جهانی خودش است، ارزش هایی که با آن بزرگ شده است. ولی رؤسای فدراسیون ها مسؤلیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی درقبال ورزشکاران به صورت همزمان دارند.

وی اظهار داشت: رؤسای فدراسیون ها با سختی های زیادی کار را پیش می برند و روز به روز پیچیدگی های کار زیاد می شود و نظام تصمیم گیری، ارشد و عقلانی این سیستم پیچیده باید دست کسی باشد که شناخت کامل از سیستم پیچیده را داشته باشد.

رضا شجیع خاطرنشان ساخت: به اعتقاد من آقای کیومرث هاشمی به سبب این که درتمام بخش های حوزه ورزش تجربه و شناخت کامل دارند می تواند این نظام را کاملا به صورت عقلانی مدیریت کند.

ایشان در ادامه سخنانش بیان نمود: دستگاه تبلیغاتی دشمن تمام تلاش خویش را انجام می دهد که از راه ورزش بیشترین هزینه را بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند و انبوهی از ناامیدی را از راه ورزش تزریق کند، درحالیکه از طرفی در این جبهه علیرغم همه مشکلات وکمبودها، فدراسیون ها تلاش می کنند تا امیدآفرینی داشته باشند و موفقیت ها در این حوزه چشم گیر بوده است.

مظلومی: مجلس به ورزش نگاه ویژه داشته باشد

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان عنوان کرد: جا دارد از دکتر قالیباف قدردانی کنم که وقت گذاشتند و شرایطی را فراهم کردند که مسئولین و رؤسای فدراسیون های ورزش کشور بتوانند در یک نشست صمیمانه مشکلات و درخواست هایشان را مطرح کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه هم اکنون با عنایت به تورم و مشکلات مالی کار کردن خیلی سخت است و خواهشمندم در تصمیم گیری هایی که در مجلس صورت می گیرد به ورزش هم نگاه ویژه ای شود، چونکه با ورزش میتوان حرف های زیادی زد و کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با حمایت های مجلس از حضور کیومرث هاشمی که از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است و سالهاست در ورزش خدمت می کند، بهره مند شویم و شاهد اتفاقات خوبی در ورزش کشور باشیم.

علیرضا دبیر: باید تلاش نماییم افراد بزرگ وارد ورزش شوند

علیرضا دبیر ضمن تقدیر از دکتر قالیباف و کیومرث هاشمی در مورد برگزاری این نشست اظهار داشت: ما با سپردن هر بخش از ورزش به دستگاه مربوطه می توانیم کمک بزرگی به رشد و پیشرفت ورزش کشور نماییم به عنوان مثال ورزش های پایه را با کمک آموزش پرورش، ورزش همگانی با کمک شهرداری، ورزش قهرمانی با کمک کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها و ورزش حرفه ای هم با کمک بخش خصوصی باید اداره شود.

وی ادامه داد: باید تلاش نماییم افراد بزرگ وارد ورزش شوند، هرچند که کارکردن با بزرگان دشوار می باشد اما سبب بالابردن جایگاه ورزش کشور می شود. اتفاقی که ما در فدراسیون کشتی رقم زدیم این بود که از افراد بزرگ در هیأت های استانی استفاده کردیم چونکه می خواهیم جایگاه این رشته را بالاتر ببریم.

سهرابیان: قهرمانان برای تأمین مخارج زندگی و آینده احتیاج به شغل و حمایت دارند

علیرضا سهرابیان با اعلان اینکه مالیات یکی از مسائل مشکل ساز برای فدراسیون های ورزشی، است، عنوان کرد: متأسفانه حساب شخصی بعضی از فدراسیون ها هم بدلیل مالیات بسته شده و این مشکل از رؤسای فدراسیون های قبل به رئیس فدراسیون جدید رسیده و این امر در زمینه اعزام های ورزشی مشکل ساز شده است.

وی ادامه داد: حق و حقوق مربیان و ورزشکاران بسیار ناچیز است و نهایتا دریافتی ورزشکاران از فدراسیون که پول تو جیبی به حساب می آید به ۷ میلیون تومان می رسد که متأسفانه به این مبلغ ناچیز هم مالیات تعلق می گیرد.

سهرابیان در ادامه اظهار داشت: ثبت نشدن بیمه تأمین اجتماعی ورزشکاران و مربیان که عمرشان را صرف ورزش کرده اند یکی دیگر از معضلاتی است که فدراسیون ها با آن درگیر هستند و زمانیکه ورزشکار و یا مربی بازنشسته می شود درآمد و حق و حقوقی ندارد که حل آن نیازمند پیگیری و حمایت است.

رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: ورزشکاران کشورمان، کسانی هستند که بارها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در زمینه های بین المللی اشک شادی را در مردم کشورشان جاری کرده اند و باعث شادی دل هموطنانشان شده اند و وظیفه ماست که با برنامه ریزی و همفکری مشکل بازنشستگی و درآمدشان را رفع نماییم.

سهرابیان در انتها تصریح کرد: ورزشکاری شغل نیست، بلکه یک دوره فعالیت ورزشی و قهرمانی دارد و ورزشکارانمان برای تشکیل خانواده و ادامه زندگی نیازمند شغل هستند که امیدوارم بتوانیم در این راه اقدامات مؤثری داشته باشیم.