رضوانی خبر داد: جذب مربی خارجی شنا پس از بازی های آسیایی

به گزارش فرم نو، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جهت تحقق اهداف خود در تیم ملی شنا در نظر دارد بزودی با یک مربی ترکیه ای شروع به همکاری کند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، «جان اونسوی» گزینه موردنظر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای همکاری با تیم ملی شنا است. این مربی هفته گذشته بعنوان مدرس بین المللی فدراسیون ورزش های آبی به تهران سفر کرد و تدریس کلینیک بین المللی مربیگری شنا را بر عهده داشت.
اونسوی یک مربی ترک تبار است. فدراسیون ایران در نظر دارد در هر صورت با این مربی همکاریهای گسترده ای داشته باشد.
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر در این حوزه اظهار داشت: «جان اونسوی» پیشینه خوبی در شنا دارد، او از شناگران مطرح ترکیه بوده و چندسالی هم در آمریکا فعالیت داشته است. این مربی با مربیان بزرگ دنیا همکاری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: این مربی گزینه مناسبی برای همکاری است. بخصوص این که ترکیه ای است و در ترکیه اقامت دارد و برای سفر به ایران نیازی به ویزا ندارد.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: همسر «جان اونسوی» ایرانی الاصل است، در واقع پدربزرگ همسر او ایرانی بوده است. ازاین رو شاید خیلی نسبت به ایرانیان ناآشنا نباشد.

«جان اونسوی» هفته گذشته بعنوان مدرس بین المللی فدراسیون ورزش های آبی به تهران سفر کرد و در کلینیک بین المللی مربیگری تدریس کرد
رضوانی با تکیه بر این که فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو همکاری با این مربی را در برنامه دارد، تصریح کرد: پس از بازی های آسیایی با او مذاکراتی خواهیم داشت تا در صورت توافق بتوانیم از حضورش در کنار تیم ملی استفاده نماییم. در مورد این که با چه عنوان این همکاری را داشته باشیم فعلا برنامه مشخصی نداریم. مهم اینست که بتوانیم از دانش و تجربه او بهره مند شویم.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: حدود یک دهه پیش فدراسیون با یک مربی آلمانی شنا همکاری داشت اما این همکاری به نتایج قابل استناد و موفقی منجر نشد. امیدواریم در صورت توافق با «جان اونسوی» بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا نماییم.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در شرایطی جذب این مربی خارجی شنا را در برنامه دارد که اخیراً «دژان میلاکوویچ» مربی صربستانی را هم بعنوان مدیر فنی تیم های ملی واترپلو به خدمت گرفته است.