بررسی گروه B 8 روز تا جام جهانی بسکتبال

فرم نو: در فاصله 9 روز مانده تا جام جهانی بسکتبال 2023، در گزارشی به معرفی تیم های گروه B این رقابت ها پرداخته ایم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، رقابت های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۹ روز دیگر به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی شروع خواهد شد که به همین دلیل روزانه به معرفی تیم های حاضر در گروههای ۸ گانه این رویداد بزرگ جهانی می پردازیم.

بررسی تیم های گروه B:

سودان جنوبی (ستاره های درخشان):

در آخرین رده بندی رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، سودان جنوبی در رتبه ۶۲ جهان قرار دارد. این اولین تجربه و حضور سودان جنوبی در مسابقات جام جهانی بسکتبال است.

ستاره های درخشان که سال ۲۰۱۱ به عنوان یک کشور معرفی و سال ۲۰۱۳ عضو FIBA شدند، حالا به جام جهانی رسیده اند. سودان جنوبی در فاصله دو بازی مانده به انتها انتخابی ها، صعودش به نخستین جام جهانی خودرا قطعی کرد و تاریخساز شد.

«نونی اوموت» از اصلی ترین ستاره های تیم سودان جنوبی بشمار می رود که در همه بازی های انتخابی، برای “ستاره های درخشان” به میدان رفته است. دنگ آکووت و مارنگ گاتکووت هم دو ستاره دیگر این تیم هستند.

سودان جنوبی در طول مقدماتی جام جهانی توسط دو سرمربی هدایت شد. در پنجره های اول و آخر انتخابی ها، «لول دنگ» ستاره سابق NBA سرمربی این تیم بود و در پنجره های دیگر هم «رویال آیوی» مربی تیم بروکلین نتز روی نیمکت ستاره های درخشان بود.

صربستان (مردان بالکان):

فینالیست جام جهانی ۲۰۱۴ اکنون در رده ۶ رنکینگ جهانی بسکتبال قرار دارد. در صورتیکه پیش بینی می شد صرب ها با در اختیار داشتن فوق ستاره ای چون «نیکولا یوکیچ» خیلی سریع به جام جهانی صعود کنند، همچون تیم هایی بودند که در بازی نهایی صعودشان صورت گرفت.

صربستان که تا دو دهه قبل با پرچم یوگوسلاوی پا به میدان مسابقات می گذاشت، حالا پنجمین جام جهانی متوالی خود پس از استقلالش به عنوان صربستان را با پرچم صربستان تجربه می کند.

صرب ها بهترین عملکرد خود در تاریخ جام جهانی بسکتبال را در مسابقات ۲۰۱۴ اسپانیا به ثبت رساندند، جایی که با قبول شکست مقابل ایالات متحده در فینال نایب قهرمان شدند.

بوگدان بوگدانوویچ، نیکولا یوویچ و الکسی پوکوسفسکی همچون ستاره هایی هستند که با حضور در NBA، سطح صرب ها برای حضور در جام جهانی را بسیار بالا برده اند. البته بزرگ ترین غایب این تیم «نیکولا یوکیچ»، فوق ستاره تیم دنور ناگتس در لیگ NBA است که تصمیم ندارد در جام جهانی حاضر شود.

چین (اژدهای سرخ):
تیم ملی بسکتبال چین در سال ۱۹۹۴

منبع: