اظهار ضد و نقیض در مورد فدراسیون ژیمناستیک

فرم نو: در صورتیکه صحبت از ابطال انتخابات ژیمناستیک و تعیین سرپرست به میان آمده اما فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش انتخاب سرپرست برای این فدراسیون را رد کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ۲۴ اسفندماه با حواشی بسیار زیادی برگزار شد؛ در آن انتخابات که با ترک تعداد زیادی از اعضای مجمع همراه بود عابد حقدادی به عنوان رییس این فدراسیون برگزیده شد. البته بعد از انتخاب حقدادی و گزارشی که یوسف الطبا نماینده فدراسیون جهانی ارائه داد، ماهیت ریاست حقدادی در انتخابات زیر سوال رفت و به همین خاطر به مسئولان ورزش کشور سه ماه فرصت داده شد تا پاسخگوی ابهامات انتخابات این فدراسیون باشند.
فرصت سه ماه برای توضیح برخی ابهامات انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، ۲۲ تیرماه به انتها رسید و آن طور که شنیده می شود احیانا انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ابطال و به زودی سرپرست برای این فدراسیون انتخاب گردد. البته آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش در گفت و گو کوتاه با خبرنگار مهر، انتخاب سرپرست برای این فدراسیون را رد کرد. اما مناف هاشمی سخنگو و دبیرکل کمیته ملی المپیک در تازه ترین اظهاراتش عنوان کرده به جهت اینکه ورزش کشور لطمه نبیند با وزارت ورزش هماهنگ هستیم و بهترین تصمیم را خواهند گرفت.
باتوجه به شرایطی که ژیمناستیک دارد بنظر می رسد احتمال ابطال انتخابات در دستور کار باشد و به زودی برای این فدراسیون سرپرست تعیین می شود چونکه در این صورت ممکنست ورزش کشور لطمه ببیند.
ژیمناستیک باردیگر با سرپرست اداره می شود؟
فدراسیون ژیمناستیک یکی از بلاتکلیف ترین فدراسیون های حال حاضر ورزش ایران است؛ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی به انتها رسید، اما او بعد از ۶ ماه در دی ماه سال ۱۴۰۰ صندلی ریاست این فدراسیون را واگذار کرد؛ وزارت ورزش در تاریخ ۲۳ دی ماه احمدی را به عنوان سرپرست برای این فدراسیون پرحاشیه انتخاب نمود. با آخر دوره ۶ ماه سرپرستی احمدی در فدراسیون ژیمناستیک وزارت تصمیمی برای برگزاری انتخابات نداشت و این دفعه طاهر علوی را به عنوان سرپرست انتخاب کرد؛ البته عمر سرپرستی علوی در این فدراسیون تنها یک روز بود و به خاطر حواشی حمید سجادی، حکم سرپرستی را برای زهره مرزوقی صادر کرد.
عمر سرپرستی مرزوقی هم در فدراسیون ژیمناستیک حدودا نزدیک به دو ماه بود و بعد از آن عابد حقدادی به عنوان سرپرست انتخاب شد؛ حقدادی در تاریخ ۲۴ اسفندماه در یک انتخابات پرحاشیه به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد، ولی حالا شنیده می شود بعد از ۴ ماه ریاست مقرر است انتخابات ابطال و بجای او سرپرست انتخاب گردد. موضوعی که از طرف فرهادیان رد شده اما از گوشه و کنار شنیده می شود حتی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون جهانی ژیمناستیک، اعلام نموده انتخابات این فدراسیون ابطال شده است.

منبع: