شمشیربازی قهرمانی آسیا – چین حریفان شمشیربازان اسلحه سابر ایران در جدول اصلی مشخص شدند

به گزارش فرم نو، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان با صعود از مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا، دیدارهای خویش را در جدول اصلی و ۳۲ نفره پیگیری می کنند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از امروز در چین شروع شد. در روز نخست این رقابت ها دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان برگزار شد و طی آن نمایندگان ایران به مصاف حریفانشان رفتند.
در این بخش از مسابقات، علی پاکدامن در گروه چهارم با کسب ۶ پیروزی به جدول اصلی صعود کرد. ماکائو، عربستان، نیوزلند، چین، ویتنام و فیلیپین کشورهایی بودند که نمایندگانشان برابر پاکدامن شکست خوردند. پاکدامن در جدول اصلی به مصاف چانگ چی از هنگ کنگ می رود.
در مرحله گروهی مسابقات محمد رهبری هم در گروه ۹ با کسب ۵ پیروزی برابر حریفانی از چین تایپه، هند، استرالیا، ژاپن و قزاقستان راهی جدول اصلی شد تا در این جدول با عثما المسری از اردن دیدار داشته باشد.
فرزاد باهر ارسباران هم در مرحله گروهی و در گروه ۶ مقابل نماینده ای از قزاقستان شکست خورد اما مقابل نمایندگانی از امارات، هنگ کنگ، ویتنام، تایلند و استرالیا پیروز شد و این مرحله را با ۵ برد پشت سر گذاشت. باهرارسباران در جدول اصلی با نماینده هنگ کنگ دیدار می کند.
محمد فتوحی دیگر نماینده ایران در مسابقات قهرمانی است که در گروه ۱۱ مسابقات با ۵ پیروزی برابر حریفانی از چین تایپه، هند، استرالیا، ژاپن و قزاقستان مرحله گروهی را به پایان رساند. این ملی پوش شمشیرباز در جدول اصلی به مصاف محمد عبدالکریم از کویت می رود.
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا جزو رویدادهای مصوب فدراسیون جهانی است که امتیاز آن بر وضعیت المپیکی شمشیربازان شرکت کننده تأثیر مستقیم دارد.
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با هدایت امین قربانی در مسابقات شرکت کرده است.

منبع: