پس از كسب طلا در مسابقات تركیه؛ گفت و گوی مهر با دختر رکوردشکن ایران

به گزارش فرم نو، ملی پوش دوومیدانی ایران پس از شکست رکورد ملی دوی 100 متر اظهار داشت: امیدوار هستم با همین شرایط خوب پیش بروم و مدال قهرمانی آسیا در فضای باز را بگیرم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مسابقات دوومیدانی بین المللی ارزروم ترکیه از روز گذشته با حضور دوندگان کشورمان شروع شده است. در این روز سه نماینده ایران در دوهای ۱۰۰ و ۴۰۰ مانع زنان و ۴۰۰ متر مردان مدال طلا گرفتند.
در این بین حمیده اسماعیل نژاد ضمن کسب مدال طلا در ماده ۱۰۰ متر توانست رکورددار دوهای سرعت کشورمان در این ماده هم بشود. وی با شکستن رکورد فرزانه فصیحی المپین ایران در توکیو، حالا سریع ترین دونده زن ایران است.
مریم طوسی با رکورد ۱۱ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه رکورد دار این ماده در ایران بود و لقب دختر باد را به خود اختصاص داده بود. پس از وی فرزانه فصیحی توانست با ثبت زمان ۱۱ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه گوی سبقت را از مریم ربوده و در صدر بالاترین دوندگان ایران قرار بگیرد و بواسطه همین عملکرد خوب خود راهی المپیک توکیو شد.
حالا حمیده اسماعیل نژاد دختر ۲۵ ساله دوومیدانی کشورمان از سبزوار توانست در دومین مسابقه فصل خود این رکورد را بهبود ببخشد و زمان ۱۱ ثانیه و ۴۳ صدم ثنیه را در دوی ۱۰۰ متر زنان ایران برای خود ثبت کند.
حمیده اسماعیل نژاد پس از کسب مدال طلای مسابقات بین المللی ارزروم ترکیه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از کسب این مدال بسیار خوشحال هستم. روز گذشته هوا خوب نبود و بارندگی بود اما در نیمه مسابقات، بارندگی قطع شد. در مسابقه فینال باد منفی ۱.۳ می وزید و این کارم را خیلی مشکل کرد ولی با اینحال توانستم رکورد ملی ایران و خودم را جابجا کنم و مدال طلا بگیرم.
وی در مورد سطح مسابقات و وضعیت دیگر دوندگان حاضر در رقابت های ترکیه اشاره کرد: در دوی ۱۰۰ متر، ۱۲ دونده در دو گروه شش نفره مسابقه مقدماتی دادند تا فینالیست ها مشخص شود. در این میان دو دونده ترکیه ای که یکی از آنها دارنده مدال جوانان جهان بوده و دیگری رکورد دار دوی ۱۰۰ متر ترکیه است قرار داشتند. می شود گفت آنها بهترین دونده های گروه بودند. با اینحال توانستم بهترین خودم باشم.

دونده سرعتی ایران اشاره کرد: این رکورد در شرایطی به دست آمده که دومین مسابقه فصل دوومیدانی است و خدا را شکر اتفاقات خوبی برای من افتاد. من در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا درقزاقستان با بدشانسی و با لطمه دیدگی چهارم شدم و مدال خوشرنگی را که هدفم بود را از دست دادم. امیدوار هستم با همین شرایط خوب پیش بروم و مدال قهرمانی آسیا در فضای باز را بگیرم.
وی اشاره کرد: تمرکز من روی تمرینات فشرده برای آماده سازی بمنظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند است. امیدوار هستم بتوانم حسرت مدالی که در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا کسب نکردم را در مسابقات تایلند جبران کنم.
اسماعیل نژاد بیان کرد: زمینه تصویر صفحه موبایل من رکورد ۱۱.۴۳ است و این عدد ۴۳ از مدتها پیش در ذهنم مجسم شده بود که توانستم در مسابقه بین المللی ترکیه آنرا محقق کنم.
بانوی رکورد دار دوهای سرعت ایران در آخر اظهار داشت: جا دارد از خانواده، مربی و همسرم که همیشه در راه ورزشی ام پشت من بوده و برای رسیدن من به آرزوها و اهدافم صبوری کردند تشکر کنم. همچنین از اعتماد فدراسیون هم تشکر می کنم که زمینه اعزام ما به این رقابت ها را فراهم کردند. در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند همراه خانم فصیحی نماینده دوومیدانی ایران در دوهای سرعت خواهیم بود و امیدوار هستم بهترین عملکرد را داشته باشم.

منبع: