دومین فینالیست NBA مشخص شد

فرم نو: تیم بسکتبال «میامی» با شکست «بوستون»، ضمن قهرمانی در کنفرانس شرق به عنوان دومین تیم راهی فینال NBA شد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بامداد امروز (سه شنبه) ۹ خرداد ۱۴۰۲، در آخر هفتمین (آخرین) بازی فینال کنفرانس شرق لیگ بسکتبال NBA، تیم «میامی هیت» موفق شد با پیروزی مقابل «بوستون سلتیکس» قهرمان این کنفرانس شده و به فینال این فصل NBA صعود کند.

در حالی که دو تیم شانس صعود به فینال NBA را داشتند، «هیت» با درخشش ستارگانی چون «جیمی باتلر» و «کالب مارتین» عملکرد فوق العاده ای در این جلسه داشت و با نتیجه قاطع ۱۰۳ – ۸۴ «بوستون» را برای چهارمین بار شکست داد تا در مجموع ۴ – ۳ پیروز سری فینال این کنفرانس شود.

با شروع این سری ابتدا «میامی هیت» در سه بازی متوالی با نتایج ۱۲۳-۱۱۶، ۱۱۱-۱۰۵ و ۱۲۸-۱۰۲ «بوستون» را شکست داد تا بسیاری فکر کنند که بازی چهارم نیز با برتری هیت به انتها خواهد رسید.

در سه دیدار بعد اما این «بوستون» بود که در بازی های چهارم، پنجم و ششم فینال کنفرانس شرق، به ترتیب با نتایج ۹۹-۱۱۶، ۹۷-۱۱۰ و ۱۰۳-۱۰۴ «میامی هیت» را شکست داد تا تکلیف قهرمانی این کنفرانس و معرفی دومین فینالیست لیگ NBA، به بازی هفتم سری بکشد.

بازی های پلی آف لیگ NBA بصورت چهار برد از هفت بازی برگزار می گردد و هر تیمی که چهار بار حریفش را شکست دهد، برنده سری خواهد شد.

به این ترتیب تیم «میامی هیت» در سری فینال کنفرانس شرق ۴ – ۳ به برتری رسید تا رقیب «دنور ناگتس» در فینال این فصل NBA شود.

منبع: