دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا- ازبكستان کسب یک طلا و نقره دیگر در روز آخر

به گزارش فرم نو، تیم ملی دوومیدانی نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا و نقره و کسب هفت مدال به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیای تاشکند تمام کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در جریان برگزاری چهارمین و آخرین روز از پنجمین دوره مسابقات دو و میدانی نوجوانان قهرمانی آسیا و در رقابت ماده ۲۰۰۰ متر مانع عصر امروز (یکشنبه) یوسف آذریان نماینده شایسته و خوش آتیه تیم ملی دو و میدانی نوجوانان کشورمان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه نخست این ماده مدال طلا را از آن خود و تیم کشورمان نماید.
بر همین اساس یوسف آذریان یکشنبه شب دهم اردیبهشت ماه، موفق شد با ثبت حد نصاب ۵: ۵۵.۸۴ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی کشورمان که با زمان ۶: ۰۲.۶۱ دقیقه (تاشکند -۱۴۰۰/۷/۸) دراختیار سمیر اقبالی بود در جایگاه نخست قرار گیرد و مقتدرانه مدال طلا این رقابت ها را که ششمین مدال تیم اعزامی کشورمان به این رقابت ها هم بود را به دست آورد.
در رقابت ماده ۸۰۰ متر عصر امروز (یکشنبه) مانی مختاری نماینده شایسته و خوش آتیه تیم ملی دو و میدانی نوجوانان کشورمان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه دوم این ماده مدال نقره را از آن خود و تیم کشورمان نماید. مانی مختاری موفق شد با ثبت حد نصاب ۲: ۵۵.۶۸ دقیقه در جایگاه دوم قرار گیرد و طی یک رقابت حساس و نزدیک مدال نقره این رقابت ها را که هفتمین مدال تیم اعزامی کشورمان به این رقابت ها هم بود را به دست آورد.
بر همین اساس اعضاء تیم ملی دو و میدانی کشورمان ظهر امروز (یکشنبه) با استقبال هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی، تعداد ی از قهرمانان و دیگر مسئولین فدراسیون از راه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شد. گروه دوم ملی پوشان دو و میدانی کشورمان ظهر فردا (دوشنبه) به کشور باز خواهند گشت.
گفتنی است، تیم اعزامی کشورمان به این رقابت ها موفق شد دو مدال طلا توسط مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش و یوسف آذریان در دو هزار متر مانع و سه مدال نقره توسط زهرا معماری در پرتاب چکش، مانی مختاری در دو ۸۰۰ متر و سینا افشین فر در ماده دهگانه و دو مدال برنز توسط ارسلان حمیدی در ماده ۱۵۰۰ متر و معصومه یوسفی در پرتاب چکش و مجموع هفت مدال کسب نماید.