سهراب آزاد : کسب کرسی بین المللی اتفاق بزرگی بود

فرم نو: به گزارش فرم نو، رئیس انجمن سپک تاکرا ایران ضمن تشریح عملکرد این انجمن در سال گذشته، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های جدید، این رشته بتواند به موفقیت هایش در رویدادهای داخلی و خارجی ادامه دهد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سپک تاکرا ایران که در چند سال درگیری جهان با ویروس کرونا نتوانسته بود حضور پررنگ و تاثیرگذاری در مسابقات و رویدادهای بین المللی داشته باشد، در سال ۱۴۰۱ با حضور در چند رویداد به مسیر موفقیت برگشت و توانست چند عنوان قابل اعتنا را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد.
سپک تاکرا که یکی از انجمن های زیر مجموعه فدراسیون های انجمن های ورزشی است، با وجود قدمت و سابقه ای که در ایران دارد، برای رسیدن به شرایط مطلوب و درخشش در آسیا و جهان، به حمایت بیشتری نیاز دارد چونکه ورزشی مهیج و تماشاگر پسند است. تیم های ملی سپک تاکرا آقایان و بانوان ایران
سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح عملکرد این رشته در سال قبل پرداخت و اصرار کرد که بعد از چند سال درگیری با کرونا، سپک تاکرا ایران توانست سال قبل را با اتفاقات مثبت سپری کند.
وی با تأکید بر اینکه سیاستگذاری انجمن سپک تاکرا فعالیت در دو بخش بانوان و آقایان بطور موازی است اظهار داشت: برای داشتن تیم ملی قدرتمند در بخش آقایان و بانوان، مسابقات قهرمانی کشور را انتخابی تیم ملی قرار دادیم و در شهرهای مراغه و زنجان این رویداد را برگزار کردیم.
وی افزود: برای حضوری آبرومند در مسابقات جهانی چندین اردوی آماده سازی را در کرمانشاه و تهران برگزار کردیم تا تیم ملی بتواند با آمادگی بالا در مسابقات جهانی که به میزبانی تایلند برگزار شد، شرکت نماید.
رئیس انجمن سپک تاکرا با اشاره به برنامه ریزی و هدف گذاری این انجمن برای پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان افزود: برای اینکه بتوانیم تیم ملی قدرتمندی در رده بزرگسالان داشته باشیم، توجه به تیم زیر ۲۳ سال را در اولویت قرار دادیم و چندین اردوی آماده سازی و تدارکاتی را برای این تیم در گنبد، رشت و کرمانشاه برگزار کردیم و در نهایت این تیم را به مسابقات جهانی تایلند اعزام کردیم. حضور تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی
سهراب آزاد با اشاره به کارهایی که در بخش بانوان انجام شده است نیز اظهار داشت: از آنجا که تیم ملی سپک تاکرا بانون ایران باید در مسابقات جهانی حضور پیدا می کرد، سه اردوی آماده سازی برای این تیم در شهرهای رفسنجان، چمستان و اراک برگزار کردیم.
وی افزود: در بخش پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان، تیم زیر ۲۳ سال را به چند رویداد و مسابقه اعزام کردیم که با اهمیت ترین آن جام جهانی در کره جنوبی بود که تیم ایران نیز حضور داشت.
رئیس انجمن سپک تاکرا با اشاره به اینکه اردوی مشترکی را هم با تیم ملی عراق در تهران برگزار کردیم به مسابقات جایزه بزرگ انزلی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: مسابقات جایزه بزرگ انزلی با حضور ۱۲ تیم انجام شد تا سال پرکار انجمن با این مسابقات به اتمام برسد.
آزاد به کارهای بین المللی این انجمن هم اشاره نمود و اظهار داشت: رییس فدراسیون آسیایی سپک تاکرا در مسافرت به ایران دیدارهایی با مقامات و مسئولان ورزش ایران داشت و مذاکراتی هم برای برگزاری مسابقات بین المللی به میزبانی ایران داشت. فولادی راد، سهراب آزاد، محمد علیپور و یلدا قاسمی در اجلاس جهانی
وی افزود: امضای سند همکاری با فدراسیون سپک تاکرا عراق جهت برگزاری اردوهای مشترک و اعزام مربیان به این کشور در دو بخش آقایان و بانوان همچون دستاوردهای حضور رییس سپک تاکرا عراق در تهران بود.
سهراب آزاد به موفقیت های تیم های ملی سپک تاکرا ایران در میادین بین المللی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در مسابقات جهانی تایلند توانستیم به سه مدال (یک طلا و دو نقره) در دویژن A مسابقات جهان در بخش آقایان دست پیدا نماییم.
وی اشاره کرد: تیم ملی سپک تاکرا بانوان ایران هم در مسابقات جهانی تایلند شرکت کرد و تیم جوانان نیز با هدف پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان در مسابقات جهانی شرکت کرد. تیم جوانان در مسابقات جام جهانی که به میزبانی کره جنوبی انجام شد به دو مدال نقرهدست پیدا کرد.
رئیس انجمن سپک تاکرا ایران که نایب رییس فدراسیون آسیایی این رشته نیز هست به کسب کرسی های بین المللی این رشته نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در اجلاس فدراسیون جهانی که در تایلند انجام شد کرسی قائم مقامی هیات رئیسه ISTAF را تا سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص دادم. همین طور علی فولادی راد کرسی مدیر اجرائی هیات رئیسه ISTAF را در جلسه فدراسیون جهانی تا سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص داد. اهدا مدال مسابقات جهانی توسط آزاد به عنوان قائم مقام هیات رئیسه آسیا
سهراب آزاد افزود: عضویت یلدا قاسمی در کمیته بانوان فدراسیون جهانی تا سال ۲۰۲۴ از دیگر دستاور انجمن سپک تاکرا در بخش بین الملل بود. ضمن اینکه بنده در مسابقات سی گیمز (جنوب شرق آسیا) به عنوان ناظر فنی فدراسیون آسیایی حضور داشتم. همین طور به همراه علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا در مسابقات جام جهانی کره جنوبی به عنوان ناظر فنی حضور داشتیم.
وی در آخر اشاره کرد: رسیدن به این موفقیت و ادامه آنها بدون تلاش و حمایت های خانواده سپک تاکرا میسر نبود و نیست. امیدوار هستم بتوانیم در آینده با عملکرد بهتر روند موفقیت در این رشته را ادامه دهیم.