بوفون: باهوش تر از توخل را در فوتبال ندیدم

فرم نو: دروازه بان بزرگ ایتالیایی از توماس توخل به عنوان یکی از باهوش ترین مربی های دوران فوتبال خود یاد کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از مدیااستار، جان لوئیجی بوفون، دروازه بان بزرگ ایتالیایی توماس توخل را به عنوان مربی فوق العاده باهوش و حساس تحسین کرد.

این دروازه بان ایتالیایی که در فصل ۱۹-۲۰۱۸ زیر نظر توخل در پاری سن ژرمن بازی کرده بود، اظهار داشت: در دوران فوتبالم فقط یکی، دو فرد بسیار باهوش را ملاقات کردم که یکی از آنها توماس توخل بوده است. این مربی آلمانی بسیار باهوش است و می تواند بلافاصله احساس رختکن را متوجه شود.

بوفون در بخش دیگری از صحبت های خود نیز اظهار داشت: به ندرت چنین چیزی را تجربه کرده ام. او همدلی زیادی با بازیکنان نشان می دهد، باورپذیر است و انرژی مثبتی دارد و در کل یک مربی فوق العاده است.

بوفون بعد از تنها یک فصل حضور در PSG، به یوونتوس بازگشت و الان در سری B با باشگاه اول خود یعنی پارما بازی می کند.

علاوه بر این، بوفون از دانش فوتبالی توخل نیز تمجید کرد. قهرمان جام جهانی سال ۲۰۰۶ در آخر اظهار داشت: تمرینات و ایده های فوتبال تهاجمی او فوق العاده بود و مثل ایده های یک مربی تراز اول است.

قبل از حضور در فرانسه، توخل هیچ تجربه ای به عنوان مربی خارج از آلمان نداشت. وی در بوندس لیگا هدایت ماینتس و بوروسیا دورتموند را عهده دار شده بود. او با دورتموند وی در سال ۲۰۱۷ برنده جام حذفی شد. توخل روی نیمکت مربیگری در پاریس، دو قهرمانی در لیگ و یک جام حذفی را به دست آورد.

توخل در ایستگاه بعدی خود در چلسی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ شد و از طرف فدراسیون جهانی فیفا به عنوان بهترین مربی سال برگزیده شد. این مربی ۴۹ ساله از سپتامبر گذشته که از چلسی اخراج شد، در هیچ تیمی مربیگری نکرده است.

منبع: