مهر در گزارشی بررسی كرد؛ فعالیت روسای بدون حکم درفدراسیون ها

فرم نو: مجامع انتخاباتی فدراسیون ها بااینکه با تایید صلاحیت دیرهنگام کاندیداها و دقیقه نودی به سرانجام رسید اما عدم صدور حکم منتخبان این مجامع چالشی دیگر را برای ورزش باعث شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، از پررنگ ترین و جدی ترین انتقاداتی که طی سال جاری به وزارت ورزش وارد بود مربوط به انتخابات فدراسیون های ورزشی می شد و تعلل زیادی که در تشکیل مجامع آنها داشت به شکلی که گاهی فدراسیون ها را ماه ها در دوره سرپرستی نگه داشت و حتی در مورد تعدادی از آنها کار را به معرفی سرپرست دوم یا سوم هم کشاند.
اینگونه شد که هفته های پایانی سال با حجم بالای مجامع همراه بود که البته این مساله هم از شدت انتقاداتِ انتخاباتی به وزارت ورزش کم نکرد به ویژه که روندِ کُند و اشتباه در معرفی کاندیداها و معرفی دقیقه نودی آنها، خود اعتراضات و چالش های زیادی پیرامون مجامع و اطمینان از برگزاری سروقت آنها ایجاد کرد.
البته به جز کاراته که تاخیر در اعلام لیست کاندیداها در نهایت منجر به جابه جایی روز انتخابات شد، مجامع سایر فدراسیون ها با وجود معرفی دیرهنگام کاندیداهای تایید صلاحیت شده طبق قرار قبلی انجام شد اما حتی این مساله کمک نکرده تا پرونده انتخاباتی فدراسیون ها بطور کامل بسته و آنها بصورت رسمی وارد دوره مدیریتی جدید شوند چونکه هنوز حکم روسای جدید صادر نشده است.
با احتساب جودو و کاراته که انتخابات آنها روز گذشته برگزار شد، هم اکنون ۹ فدراسیون هستند که مجامع انتخاباتی آنها تشکیل و روسای جدیدشان مشخص شده اند اما آنها هنوز حکمی برای شروع به کار رسمی ندارند.
شمشیربازی (۲۶ بهمن ماه)، دوچرخه سواری (۳۰ بهمن ماه)، قایقرانی (۴ اسفندماه)، هندبال (۱۰ اسفندماه)، هاکی (۱۴ اسفندماه)، وزنه برداری (۱۵ اسفندماه)، جودو و کاراته (۲۲ اسفندماه) فدراسیون هایی هستند که طی یک ماه اخیر انتخابات شان به سرانجام رسید اما هنوز حکم ریاست آنها صادر نشده است.
البته در مورد دو فدراسیون جودو و کاراته هنوز کار به نگاه انتقادی نرسیده چونکه ۲۴ ساعت از تشکیل مجامع انتخاباتی آنها می گذرد اما بعید نیست این نگاه به زودی شکل بگیرد وقتی در مورد سایر فدراسیون ها، تعلل در صدور حکم روسای منتخب همچنان ادامه دار است.
شاید هم سانحه سقوط بالگرد و اتفاق تلخ و ناگواری که برای وزیر ورزش و همراهانش در آن حادثه رقم خورد، دلیل و توجیه وزارت ورزش در تاخیر برای صدور حکم روسای جدید فدراسیون ها باشد بااینکه این تعلل در وزارت ورزش بی سابقه نیست و حتی فدراسیونی مانند گلف که یک ماه قبل از حادثه چهارم اسفندماه سقوط بالگرد، انتخاباتش انجام شد اسیر این تعلل وزارت ورزش است.
انتخابات فدراسیون گلف سوم بهمن ماه انجام شد اما با وجود گذشت بیش از یک ماه و نیم هنوز حکم دومین دوره ریاست حمید عزیزی ابلاغ نشده است.
تاخیر در ابلاغ حکم روسای فدراسیون ها، اقدامی سابقه دار در وزارت ورزش بشمار می رود. این وزارتخانه سال قبل حکم ریاست هادی در فدراسیون تکواندو را یک ماه و نیم پس از انتخابات فدراسیون صادر کرد. انتخابات فدراسیون تکواندو نیمه دی ماه انجام شد اما حکم ساعی اول اسفندماه در اختیار وی قرار گرفت.
امیر عزیزی پور هم در حالی ۲۵ بهمن ماه حکم ریاست خود برای فدراسیون اسکواش را دریافت کرد که در انتخابات ۱۲ دی ماه صاحب رای لازم برای تصدی این فدراسیون شده بود.

منبع: