اعتراض ۶ کشور به بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات

فرم نو: فرم نو: شش کشور با صدور اطلاعیه ای مشترک تاکید نمودند که نباید ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات بین المللی بازگردند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از championat، مسئولان ورزشی جمهوری چک، استونی، لیتوانی، لتونی، لهستان و اسلواکی با صدور اطلاعیه ای مشترک تاکید نمودند که ورزشکاران روسیه و بلاروس نباید به مسابقات بین المللی بازگردند.
در این بیانیه آمده است: باتوجه به اینکه بحث تحریم روسیه و بلاروس در زمینه ورزش در مجامع بین المللی ادامه دارد، ما به عنوان نمایندگان کشورهای همسایه موظف هستیم از ممانعت حضور روسیه و بلاروس در رقابت های بین المللی ورزشی دفاع نماییم. برمبنای تجربه تاریخی خود، ما عمیقا متقاعد شده ایم که کاهش تحریمی که یک سال پیش اعمال شد، رفتار اشتباهی خواهد بود.
حالا بیش از هر زمان دیگری، جامعه ورزش اوکراین مستحق حمایت است. ما از دریافت اطلاعیه ای از کمیته بین المللی المپیک به تاریخ ۲۵ ژانویه امسال متعجب و خشمگین شدیم که حاوی مقرراتی بود که امکان بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس را به میادین ورزشی بین المللی همچون شرکت در بازی های المپیک بعدی فراهم می کرد. باتوجه به آن چه درحال رخ دادن است، ما پیشنهاد IOC را وحشتناک می دانیم.”
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، قبل از این IOC با صدور اطلاعیه ای، به پشتیبانی از حضور ورزشکاران کشورهای روسیه و بلاروس برای رقابت با پرچم بی طرف در مسابقات سال ۲۰۲۳ پرداخته بود.