اوکراین تهدید به تحریم المپیک پاریس کرد

به گزارش فرم نو، وزیر ورزش اکراین اعلام نمود در صورتیکه ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه حضور در این مسابقات را داشته باشند، کشورش بازی های المپیک ۲۰۲۴ را تحریم خواهد نمود.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از سایت sportbuzzer، اکراین تهدید کرده است که اگر ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه شرکت در المپیک ۲۰۲۴ را پیدا کنند، بازی های المپیک تابستانی پاریس را تحریم خواهد نمود.
وادیم گوتزایت، وزیر ورزش اکراین اظهار داشت: کمیته بین المللی المپیک و سازمان های بین المللی از این تصمیم آگاه شده اند.
کمیته بین المللی المپیک به دنبال راه های بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به میادین بین المللی ورزش است که با واکنش اکراین روبه رو شده است.
گوتزات تصریح کرد: هیچ توافقی با نمایندگان کشورهای تروریستی امکان پذیر نیست. تا وقتی که در اکراین جنگ وجود دارد، کشور او به پشتیبانی از تحریم ها ضد روسیه و بلاروس ادامه خواهد داد. ورزشکاران این کشورها هم مجاز به رقابت با پرچم بی طرف نیستند. امیدوارم همه انجمن ها، ورزشکاران و کل جهان متمدن توجه دقیقی داشته باشند و ما مجبور نباشیم رقابت ها را تحریم نماییم.
کمیته بین المللی المپیک قبلاً از فدراسیون های بین المللی خواسته بود که به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دهند در مسابقات شرکت نمایند و تحت شرایط ویژه ای جواز حضور در المپیک را کسب کنند.
ورزشکاران روس و بلاروس به علت محدودیت ها و ممنوعیت های مختلف و هم چنین مخالفت های ناشی از تهاجم روسیه به اکراین نمی توانند در رقابت های ورزشی اروپایی شرکت نمایند. کمیته بین المللی المپیک مشتاق است که ورزشکاران روس و بلاروس را بعنوان ورزشکاران بی طرف در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بگنجاند که به معنای رقابت آنها زیر پرچم المپیک است اما هنوز معلوم نیست که آنها چگونه می توانند سهمیه المپیک را کسب کنند.
در المپیک ۲۰۲۴ در مجموع ۳۲ رشته ورزشی و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار حضور دارند و بزودی رقابت ها برای کسب سهمیه آغاز می شود.

منبع: