سانتوس رسما از پرتغال جدا شد

به گزارش فرم نو، سرمربی تیم ملی پرتغال پس از ناکامی در قطر از سمت خود در این تیم کنار رفت.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از رکورد، فدراسیون پرتغال اعلام نمود که این تیم بعد از حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، راه خویش را از فرناندو سانتوس جدا کرده است.
سانتوس ۶۸ ساله در سال ۲۰۱۴ هدایت پرتغال را بر عهده گرفت و با شکست فرانسه در فینال یورو ۲۰۱۶، پرتغال را به نخستین عنوان قهرمانی بین المللی خود هدایت کرد. سرمربی سابق تیم ملی یونان همینطور پرتغال را بعنوان قهرمانی لیگ ملت های یوفا در سال ۲۰۱۹ رساند.
با این وجود دوره وی در قطر با شکست غافلگیرکننده مقابل مراکش به پایان رسید. او تا یورو ۲۰۲۴ با پرتغال قرارداد داشت.
در بیانیه فدراسیون فوتبال پرتغال آمده است: فدراسیون فوتبال پرتغال و فرناندو سانتوس توافق کردند که به همکاری با هم پایان دهند.
سانتوس در یک پیام ویدئویی اظهار داشت که سرمربی پرتغال بودن یک رویای واقعی بود که او به آن رسیده است.
جنجال هایی پیرامون تیم پرتغال در قطر هم به وجود آمد و سانتوس تصمیم گرفت کریستیانو رونالدو را برای بازی مرحله یک هشتم نهایی این تیم مقابل سوئیس کنار بگذارد. سانتوس اصرار داشت که از تصمیم خود پشیمان نیست.
رسانه های مختلف پرتغالی گزارش داده اند که نام هایی مانند ژوزه مورینیو سرمربی آ اس رم، روی خورخه سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال و پائولو فونسکا سرمربی لیل بعنوان جایگزین های احتمالی در نظر گرفته شده اند.
مورینیو روز پنجشنبه وارد منطقه جنوبی پرتغال شد جایی که آ اس رم سه بازی دوستانه را برگزار خواهد نمود اما وقتی خبرنگاران در مورد جانشینی سانتوس سوال کردند سکوت کرد.

منبع: