در نشست هیات اجرایی مطرح شد؛ نگرانی در مورد فدراسیون های بی سرپرست

به گزارش فرم نو، دبیرکل کمیته ملی المپیک از نگرانی اعضای هیات اجرایی برای فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می گردند اطلاع داد و اظهار داشت: برای حل این مشکل درخواست جلسه با وزارت ورزش را داریم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، هفتمین جلسه هیات اجرایی با حضور اکثریت اعضا امروز سه شنبه اعضا برگزار گردید.
در پایان این نشست مناف هاشمی در مورد مصوبات و موضوعات مطرح در آن توضیح داد و اظهار داشت: مباحث روز ورزش، جام جهانی قطر و مرکز نظارت بر تیم های ملی همچون مباحثی بود که حدود نیم ساعت در مورد آنها بحث و بررسی گردید و گزارش های مربوطه توسط آقای خسروی وفا عرضه شد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات و بودجه فدراسیون ها دیگر مبحث مطرح در این جلسه بود، افزود: با توجه در پیش بودن بازی های آسیایی و رقابت های کسب سهمیه المپیک در ارتباط با بودجه ۱۴۰۱ رایزنی هایی با مجلس و دولت انجام شده که گزارش آن عرضه شد، همینطور در مورد پیشبینی فدراسیون ها و نیازهای آنها نظرات مشورتی توسط اعضا داده شد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می گردند، یادآور سد: فدراسیون هایی هم هستند که تا آخر سال دوره ریاست آنها تمام می شود، اعضای هیات اجرایی در مورد این فدراسیون ها نگرانی هایی دارند، بنابراین درخواست دادند تا با وزارت ورزش و وزیر ورزش جلسه بگذاریم تا انتخابات ها سر تاریخ برگزار گردد چون برای بازی های آسیایی و المپیک لازم است در فدراسیون ها رئیس داشته باشند نه سرپرستی.
هاشمی تصریح کرد: این جلسه ۱۵ یا ۳۰ روز دیگر برگزار می شود، مقرر است در همان جلسه در مورد حواشی در رابطه با جریان روز ورزش مباحثی مطرح شود.
دبیر کل کمیته ملی المپیک همینطور در مورد بررسی های انجام شده در این جلسه در مورد کمیسیون ها تصریح کرد: برای دو کمیسیون گزینه هایی مدنظر بودند که به علت مشغله کاری نپذیرفتند اما ریاست کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی به دکتر پاسوار داده شد، وی از مدیران ورزشی و صاحب نظر در مباحث برنامه ریزی کشور و تدوین برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه ورزش است.
وی اظهار داشت: بررسی در مورد کمیسیون ها در جلسات آینده هیات اجرایی پیگیری می شود، در مورد برخی کمیسیون ها تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود،
وی با اشاره به اینکه در نشست امروز در مورد موارد خارج از دستور در مورد ورزشکاران و مربیانی که نیاز است فدراسیون ها پیش از المپیک داشته باشند، هم تصمیماتی گرفته شد، خاطرنشان کرد: یکی از فدراسیون ها تنیس روی میز بود، در مورد این رشته قرار شد که از لژیونرهای خود برای بازی های آسیایی استفاده نماید، اعضای هیات اجرایی هم حمایت مالی بیشتر از این رشته را تصویب کردند تا در کسب مدال در بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک موثر باشد.
وی افزود: تمام تلاش ما برای المپیک و بازی های آسیایی کسب سهمیه و مدال است و هدف گذاری ما در پرداخت های مالی منتج به این مورد می شود.
به گفته مناف هاشمی، در نشست امروز اعضای هیات اجرایی فرهادی زاد هم گزارشی از سمینار عدالت جنسیتی در بحرین عرضه کرد، این گزارش مبین آن است که عملکرد ایران در عدالت جنسیتی در ورزش چشم گیر است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک همینطور اظهار داشت: قرار بود در نسبت امروز پاکدل هم گزارشی از یک ماه اخیر حضور خود در آکادمی ملی المپیک عرضه نماید اما این بخش از نشست به جلسه بعد موکول شد.
وی همینطور در ارتباط با تقدیر صورت گرفته از هانیه رستمیان و این که آیا پاداش وی پرداخت شده است، اظهار داشت: همه پاداش ها به فدراسیون داده می شود و موظف می باشند کمتر از ۴۸ به ورزشکاران پرداخت کنند. امروز هم به صورت نمادین از وی دعوت شد و حواله پاداش تحویل وی داده و مبلغ و به فدراسیون واریز شد. قربانی هم به علت کسالت ناشی از حضور دفاع مقدس در این نشست حضور نداشتند که برای این سردار ارزوی سلامتی داریم.
«تصمیم در مورد پرداخت نخستین کمک توسط هیات اجرایی به تنیس روی میز که عضو هیات اجرایی هست و همینطور مطرح شدن بحث انتخابات فدراسیون ها با عنایت به این که دوره دو رئیس فدراسیون تا آخر سال تمام می شود، و یک عضو هم دوره ریاستش تمام شده است، این شائبه را ایجاد نمی کند که اعضا دنبال منافع رشته خود هستند؟»، مناف هاشمی در واکنش به این مورد اظهار داشت: این نگاه در هیات اجرایی وجود ندارد، پشتیبان همه فدراسیون ها هستیم. هر فدراسیونی برای کسب مدال ایده داشته باشد توجه و حمایت می نماییم چه مربی، ورزشکار و چه اعزام خارج از سهمیه باشد.

منبع: