دو انتخاب در دستور كار هیات اجرایی؛ سرپرست کاروان بازی های آسیایی فردا معرفی می شود

فرم نو: هیات اجرائی کمیته ملی المپیک در حالی فردا تشکیل جلسه می دهد که مقرر است پیرامون دو مسئولیت مهم در این کمیته و متصدیان آن تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، کاروان بازی های آسیایی، مرکز نظارت بر تیم های ملی و آکادمی ملی المپیک سه موردی است که تصمیم گیری در مورد آنها و تعیین متصدیان شان در برنامه کمیته ملی المپیک قرار دارد.
از این میان مقرر است در نشست پیش روی هیات اجرائی، تصمیم گیری لازم در مورد کاروان بازی های آسیایی و مرکز نظارت بر تیم های ملی صورت گیرد. این جلسه فردا سه شنبه به ریاست محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک انجام می شود.
پیش از این مسئولیت کاروان اعزامی به بازی های آسیایی و مرکز نظارت بر تیم های ملی با پیمان فخری بود اما وی ۶ شهریورماه و در فاصله چندساعت مانده به شروع مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک از این دو مسئولیت کناره گیری کرد.
بازی های آسیایی به میزبانی هانگژو انجام می شود. قبل از این قرار بود این بازی ها ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر(۱۹ شهریور تا سوم مهرماه) سال جاری اجرا شود اما میزبان بازی ها به بهانه کرونا تصمیم به لغو آن گرفت. بر این اساس این دوره بازی ها ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳(اول تا ۱۶مهرماه ۱۴۰۲) انجام خواهد شد.
پیمان فخری اردیبهشت ماه سال جاری با حکم سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان بازی های آسیایی منصوب گردید. وی از خردادماه سال ۹۸ هم مسئولیت مرکز نظارت بر تیم های ملی را بر عهده داشت.