محمد تابع خبر داد؛ تدوین بخشنامه برای انتخابات پارالمپیک

به گزارش فرم نو، دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک با اعلان اینکه برای انتخابات این کمیته بخشنامه انتخاباتی تدوین خواهد شد، اشاره کرد: شرایطی برای پست های مختلف تعیین می شود که سختگیرانه نیست.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، محمد تابع دبیر اجرائی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که بامداد امروز یکشنبه در محل این کمیته انجام شد با یادآوری برگزاری مجمع انتخاباتی در روز ۲۲ آذرماه اظهار داشت: ۴۵ روز پیش از مجمع، دعوتنامه برای اعضا ارسال می شود. در جلسه قبلی هیأت اجرائی قرار شد بخشنامه انتخابات تدوین و مصوب شود تا برمبنای آن نحوه برگزاری مراحل مختلف انتخابات مشخص شود.
وی افزود: برای تدوین بخشنامه یک گروه چهار نفره مشخص شده اند تا در جلسه بعدی هیأت اجرائی تصویب شود. آن زمان تاریخ دقیق اعلام می شود.
تابع با اعلان اینکه الزامی برای حضور نماینده شورای پارالمپیک آسیا در انتخابات وجود ندارد، درباره ی ورود خود به انتخابات جهت تصدی پست ریاست و همین طور صحبت های مطرح در مورد پولادگر و این که مقرر است رییس آینده کمیته ملی پارالمپیک است، اظهار داشت: درحال حاضر هیچ تصمیمی برای ریاست در کمیته ندارم. در مورد پولادگر هم باید بگویم این مساله را از شما می شنوم.
وی درباره ی انتخاب نفرات منتخب از کمیسیون های مختلف جهت شرکت در انتخابات اظهار داشت: اساسنامه ما با کمیته المپیک کمی متفاوت است. در حقیقت انتخاب برخی افراد منوط به هیأت اجرائی شده است و ضرورتی به انتخابات در کمیسیون نیست.
دبیر اجرائی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در ارتباط با تدوین بخشنامه و محدودیت های احتمال جهت کاندیدا شدن افراد عنوان شد، اظهار داشت: بطور قطع شرایطی برای پست های مختلف خواهیم داشت که در بخشنامه به آن اشاره خواهد شد. این شرایط البته سخت گیرانه نخواهد بود.
تابع همین طور اشاره ای به دوران طولانی ریاست محمود خسروی وفا کمیته ملی پارالمپیک داشت و با اعلان اینکه شیوه مدیریتی وی در ورزش مثال زدنی است، تصریح کرد: احیانا تغییر مدیریت مشکلاتی را به وجود می آورد و البته شاید هم پیشرفت هایی داشته باشد. بعید می دانم کسی مثل او بتواند کمیته پارالمپیک را مدیریت کند. امیدواریم کمیته پارالمپیک در آینده نیز همین روند رو به جلو را داشته باشد. ضمن این که خسروی وفا کمیته پارالمپیک را تنها نخواهد گذاشت.
دبیر اجرائی کمیته ملی پارالمپیک در بخش دیگری از این جلسه خبری در مورد ۲۴ مهرماه که در تقویم به نام روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده و برنامه های ویژه این روز اظهار داشت: در دو سال قبل به خاطر کرونا مراسم بصورت محدودتر اجرا شد. این مراسم امسال در مجموعه ورزشی آزادی و در سالن دوازده هزار نفری برگزار می گردد و فکر می کنم حداقل هفت هزار نفر در این جشن شرکت می کنند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف در برگزاری مراسم امسال، اشاره کرد: ما امسال میهمان خارجی هم داریم، این دوره با پیام «اندرو پارسونز» رییس کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می گردد و «واحد راشد» رییس کمیته پارالمپیک آسیا به همراه دبیر این کمیته به عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت.
تابع اشاره کرد: روز پارالمپیک بهانه ای است که خانواده ها افراد معلول را از خانه بیرون بیاورند و آنها با مشارکت در برنامه های این روز با برخی رشته ها آشنا گردند. خانواده ها بدانند که فرزندان معلولشان می توانند ورزش کنند و برگزاری این جشن به صورتی گام اول در این راه است. البته قاعده استعدادیابی به این جشن منتهی نمی گردد و این فقط ورود است اما می توان از این طریق کار را شروع کرد.
وی درباره ی تغییر کلاس بندی در زمینه ورزش معلولین اظهار داشت: تغییر کلاس بندی ها به شکلی است که طلایی های پارالمپیک شاید در بازی های پاراآسیایی شرکت نکنند و یا در نهایت به نقره و برنز برسند.
«انتخابات سرمربیانی تیم های مختلف در زمینه پارالمپیک، تغییرات ایجاد شده، مشکلات برخی ورزشکاران با سرمربیانی همچون در پاراتیرانداری و پاراتیروکمان و …» دیگر موضوعی بود که تابع در این جلسه خبری در ارتباط با آن توضیح داد. وی دراین زمینه اظهار داشت: ما برای انتخاب کادر فنی بخشنامه داریم که قبلاً مصوب شده است. طبق آن کادر فنی برای هر رویداد و بازی ها، یک شرایطی را باید داشته باشد که انتخاب گردد. این بخشنامه برای فدراسیون ها ارسال شده و طبق آن به ما معرفی می شود.
دبیر اجرائی کمیته ملی پارالمپیک اشاره کرد: فدراسیون این مربیان را انتخاب می کنند و دست آنها باز است و می کوشند با بخشنامه ها انطباق داشته باشند. به هر حال برخی مسائل در همه رشته ها و ورزش ها است و خاص ما نیست. به هر صورت فدراسیون های تیروکمان و جانبازان بدنبال کادر ایده آل و بهترین نتیجه هستند. آنها باید بخشنامه همسو باشند تا این موفقیت رقم بخورد. درباب زهرا نعمتی هم باید بگویم که او هنوز تصمیمی برای حضور در بازی های پاراآسیایی نگرفته است. گفته می شد که نمی خواهد در پاراآسیایی شرکت نماید و نمی دانم این تصمیم تغییر کرده است یا نه.