آغاز المپیاد استعدادهای برتر کشور از هفته آینده

به گزارش فرم نو، مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از آغاز المپیاد استعدادهای برتر کشور از تاریخ ششم مهرماه اطلاع داد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، فرامرز کیانی زاده ضمن اشاره به سند تحول دولت مردمی تصریح کرد: سند تحول دولت مردمی به استعدادیابی، پرورش و نگهداری استعدادها تاکید دارد و در همین راستا تلاش کردیم که استعدادها شناسایی و فرایندی طی شود تا افراد مستعد در استانها شناسایی شده و از جانب گروههای استعدادیاب مراحل پیشرفت را طی کنند.
وی اضافه کرد: با تاکید وزیر ورزش مصمم به برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور هستیم. در همین راستا ستاد المپیاد استعدادهای برتر به ریاست آقای پولادگر تشکیل شد و از آغاز سال ۱۴۰۱ پیگیر برگزاری این مسابقات هستیم.
مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی اظهار داشت: پس از جلسلات مختلف و هماهنگی های لازم و با عنایت به برنامه ریزی به عمل آمده از ششم مهر مسابقات آغاز خواهد شد و این مسابقات حدود یک ماه به طول خواهد انجامید.
وی در ادامه در مورد طرح نظام نامه نخبه یابی و نخبه گزینی اظهار داشت: این طرح تکمیل کننده طرح استعدادیابی این وزارت خانه است و ما پیشبینی کردیم که افراد مستعد هر استانی شناسایی و در کانون ها و پایگاه قهرمانی ها با حضور مربی خانم و آقا آموزش ببیند.
کیانی زاده با تکیه بر این که افراد مستعد و شناسایی شده زیر نظر مربیان رشته های مربوطه همواره مورد پشتیبانی قرار خواهند گرفت، اظهار نمود: افراد انتخاب شده که در ۲۸ رشته خواهند بود به حال خود رها نخواهند شد و ما تمامی تمرینات آنها را زیر نظر خواهیم داشت تا با تلاش و استعدادی که از خود نشان خواهند داد به مسابقات مختلف راه پیدا کنند.
مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات ورزشکاران در ۲۸ رشته در دو بخش دختران و پسران به میزبانی استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، مازندران، زنجان با شرکت ۴۷۸۱ دختر و ۶۵۱۵ پسر در این طرح استعدایابی حضور خواهند داشت.