کاوانی با والنسیا 2 ساله بست

به گزارش فرم نو، مهاجم تیم ملی اروگوئه با امضای قراردادی به عضویت والنسیا درآمد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از مارکا، ادینسون کاوانی با امضای قراردادی به عضویت تیم والنسیا در اسپانیا درآمد. این بازیکن ۳۵ ساله اروگوئه ای برای نخستین بار در اسپانیا بازی خواهد نمود. او فصل قبل در یونایتد حضور داشت و عملکرد نسبتا خوبی داشت ولی در انتها پس از اتمام قرارداد خود تضصمیم به رفتن گرفت.

ادینسون کاوانی هنوز در سن ۳۵ سالگی می خواهد فوتبال خویش را در اروپا دنبال کند و در حالیکه چند پیشنهاد از تیم های آسیایی و آمریکایی داشت تصمیم گرفت در والنسیا به بازی خود ادامه دهد. این مهاجم با سابقه و باتجربه با قراردادی دو ساله به والنسیا پیوست و برای نخستین بار در لالیگا اسپانیا بازی خواهد نمود.

این بازیکن ۱۳۳ بازی ملی برای اروگوئه انجام داده است و در جام جهانی هم برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان خواهد گرفت و گفته می شود او پس از آخر این رقابت ها از فوتبال ملی کنار خواهد رفت.

کاوانی از ماه جولای بعد از آخر قراردادش با منچستریونایتد بدون باشگاه بوده است و بعنوان بازیکن آزاد راهی لالیگا شد.

در بیانیه مطبوعاتی والنسیا آمده است: یکی از بهترین مهاجمان جهان با تیم ما قرارداد امضا کرد. این بازیکن اروگوئه ای پر از جاه طلبی است و امیدوار است بتواند بهترین دوران خویش را در تیم جدید خود رقم بزند.

او مورد توجه تیم بوروسیا دورتموند هم بود و قرار شد جای سباستین هالر را پر کند که مشغول شیمی درمانی است ولی تیم آلمانی آنتونی مودست را از کلن خریداری کرد تا کاوانی هم به جای بوندسلیگا راهی لالیگا شود.

کاوانی در اوج دوران حرفه ای خود یکی از بهترین گلزنان اروپا به حساب می آمد. در سال ۲۰۰۷ او از باشگاه زادگاهش اف سی دانوبیو به پالرموی آمریکا نقل مکان کرد و سه سال و نیم بعد به ناپولی رفت. در تابستان ۲۰۱۳، ارزش او به خاطر درخشش در پاری سن ژرمن ۶۴.۵ میلیون یورو بود.

سپس کاوانی چند فصل گذشته را در یونایتد گذراند. این مهاجم وسط تابحال در مجموع ۶۱۵ بازی در رقابت های اروپایی انجام داده است و ۳۶۰ گل به ثمر رسانده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی اروگوئه بزودی مقرر است در دیداری دوستانه برابر تیم ملی ایران قرار گیرد و احیانا وی در دیدار برابر ایران به میدان برود.

منبع: