گزارش هفتگی نشریه اتلتیك پیش از جام جهانی ۲۰۲۲، قسمت سوم ۱۳ هفته تا جام جهانی فوتبال

به گزارش فرم نو، نشریه اتلتیک تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، به صورت هفتگی مهم ترین اتفاقات برای بازیکنان و مربیان تیم های مختلف را ارزیابی می نماید.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از سایت اتلتیک، تا جام جهانی ۲۰۲۲ فقط کمتر از ۱۳ هفته و دقیقاً ۸۸ روز تا جام جهانی باقی مانده است. “The Athletic” هر هفته تا شروع جام جهانی ستونی را منتشر می کند تا هواداران را در جریان همه رویدادهای قابل توجه، روندهای تاکتیکی و بازیکنان کلیدی تا سوت شروع جام قرار دهد.

به هفته سوم خوش آمدید…

درخشش فاتی و امیدواری برای اسپانیا

آنسو فاتی بعد از مصدومیت های زیادی که فصل قبل داشت، سال جاری امیدوار به نشان دادن خود است. این می تواند خبر خوبی برای لوئیس انریکه و اسپانیا باشد. این بازیکن ۱۹ ساله تأثیر زیادی در بازی بارسلونا در دیدار مقابل رئال سوسیداد داشت و یک گل زد و دو گل هم برای هم تیمی هایش ساخت.

فاتی نخستین بازی خویش را برای اسپانیا در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام داد و در نیمه دوم در تساوی یک بر یک مقابل آلمان از روی نیمکت به زمین بازی آمد. وی در چهار بازی برای اسپانیا تابحال یک گل زده است. درخشش وی در این فصل می تواند سبب شود تا این بازیکن بتواند جایگاه ثابتی در ترکیب اسپانیا در جام جهانی داشته باشد.

استرالیا امیدوار است هیدینک الهام بخش تیم شود

گاس هیدینک در سال ۲۰۰۶ استرالیا را بعد از ۳۲ سال استرالیا را به جام جهانی برد و توانست با استرالیا به دور دوم راه یابد. جایی که در دیداری بحث برانگیزی برابر ایتالیا شکست خورد و حذف شد.

تیم آرنولد در اواخر سالجاری در شرایطی مشابه، از راه پیروزی در پلی آف مقابل پرو جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. آنها پیش از جام جهانی یک بازی دوستانه مقابل نیوزلند دارند و هیدینک بازنشسته به اردوی تمرینی آنها دعوت شده است تا به تیم فعلی کمک نماید.

هیدینک در ویدئویی که توسط اتحادیه فوتبال استرالیا انتشار یافت، اظهار داشت: از رفتن به اروی تیم ملی فوتبال استرالیا بسیار خوشحالم. هر از گاهی وقتی در مورد حرفه ام با مردم صحبت می کنم، همیشه تجربه ام با استرالیا را برجسته می کنم. من با افراد بسیار مهربان و افرادی بسیار روشن فکر آشنا شدم که خیلی دوستشان داشتم. وقتی من سرمربی بودم همه بازیکنان در ابتدا در مورد صعود به جام جهانی چندان اعتماد به نفس نداشتند چونکه در گذشته ناکام مانده بودند. تعهد بازیکنانمان را خیلی دوست داشتم و خوشحالم که جام جهانی موفقی را در آلمان داشتیم.

درخشش دو آمریکایی در پیروزی پرگل لیدز برابر چلسی

جسی مارش سرمربی تیم لیدزیونایتد، آرونسون را در مصاحبه بعد از بازی خود “خستگی ناپذیر” و “بی امان” توصیف کرد. آرونسون ستاره آمریکایی لیدزیونایتد همچون هفته قبل در دیدار این هفته تیمش هم درخشش داشت و نشان داد می تواند مهره ثابت آمریکا در جام جهانی باشد.

آرونسون که ۲۱ بازی ملی برای آمریکا انجام داده است، در دیدار هفته قبل تیمش هم بهترین بازیکن تیم لیدزیونایتد بود.

هموطن او آدامز با ۱۹ بازی ملی یک نمایش دفاعی خیلی خوب را برابر چلسی به نمایش گذاشت. آدامز با ۱۰۱۹ دقیقه بازی برای ایالات متحده در مقدماتی جام جهانی دومین بازیکن در اردوی یانکی ها از این حیث بوده است. در تیم ملی آدامز اغلب در خط میانی قرار دارد.

واینالدام در خطر از دست دادن جام جهانی

جورجینیو واینالدوم یکی از خریدهای گران قیمت و پر سر و صدای رم در فصل نقل و انتقالات تابستانی بود اما این بازیکن هلندی با شکستگی از ناحیه پا مواجه گردید و غیبت طولانی مدتی در ترکیب رم خواهد داشت. گزارش ها از آن حکایت می کند که جورجینیو واینالدام، هافبک تیم ملی رم و هلند به سبب شکستگی پایش جام جهانی قطر را از دست خواهد داد. این بازیکن هلندی در اوایل این ماه به صورت قرضی از تیم پاری سن ژرمن به تیم رم ایتالیا پیوست اما فصل برای این بازیکن ۳۱ ساله خیلی بد آغاز شد و او احیانا جام جهانی را هم از دست خواهد داد.

هلند در گروه A با قطر میزبان، سنگال و اکوادور هم گروه است و در نخستین دیدار خود در جام جهانی به مصاف سنگال خواهد رفت.

قطر کارگران خارجی معترض به تاخیر در پرداخت دستمزد را بازداشت کرد

دست کم ۶۰ کارگر خارجی در قطر بعد از اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدشان دستگیر شدند. بعضی از کارگران هم کمتر از سه ماه پیش از افتتاحیه جام جهانی بین قطر و اکوادور اخراج شده اند. قطر از زمانی که فیفا در سال ۲۰۱۰ این کشور را بعنوان میزبان جام جهانی معرفی نمود، به سبب شیوه های برخورد با کارگران مورد انتقاد قرار گرفته است.

گاردین در فوریه ۲۰۲۱ گزارش داد که هزاران کارگر مهاجر از کشورهایی همچون هند، پاکستان، بنگلادش و سری لانکا در پروژه های ساختمانی در قطر جان باخته اند. دولت قطر تایید نمود که بعضی از معترضان به سبب نقض قوانین بازداشت شده اند. دولت قطر مدعی است تمام حقوق و مزایای کارگران پرداخت خواهد شد.

جام جهانی بدون کورونا

خسوس مانوئل کورونا وینگر مکزیکی بعد از صدمه دیدگی شدید از ناحیه پا و مچ پا در تمرین سویا، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

انتظار می رفت که بازیکن ملی پوش مکزیکی در قطر ۲۰۲۲ نقش کلیدی برای کشورش داشته باشد، اما او حضور در این رقابت ها را از دست داد و تا پنج ماه از میادین دور است. کورونا که اغلب با نام مستعار خود “تکتیتو” شناخته می شود، در تمرین سویا نازک نی چپش شکست و رباط های مچ پا او پاره شد.

مکزیک در گروه C قطر ۲۰۲۲ در گروه C به مصاف آرژانتین، عربستان سعودی و لهستان خواهد رفت. فدراسیون فوتبال مکزیک از راه حساب توییتر خود برای کورونا آرزوی بهبودی سریع کرد.

کورونا در ژانویه به سویا پیوست و بعد از یک دوره موفق شش و نیم ساله در پرتغال با پورتو، به اسپانیا رفت تا برای این تیم اسپانیایی بازی کند.

گلزنی مارتینز و شب آرام بقیه مهاجمان

فیفا ۵ بازیکنی که برای نخستین بار در جام جهانی به میدان خواهند رفت را معرفی کرده که ما قصد دارید تا شروع جام جهانی عملکرد آنها را زیر نظر بگیریم.

داروین نونیز – اروگوئه/ ۱۱ بازی ۲ گل

کریستوفر انکونکو- فرانسه/ ۶ بازی صفر گل

لائوتارو مارتینس- آرژانتین/ ۳۸ بازی ۲۰ گل

جاناتان دیوید- کانادا/ ۳۰ بازی ۲۰ گل

دوسان ولاهوویچ – صربستان/ ۱۴ بازی ۷ گل

لائوتارو مارتینز توانست در دیدار این هفته برابر اسپتزیا گلزنی کند. داروین نونیز ۳ بازی از همراهی تیم خود محروم است و در دیدار با یونایتد اولین نشست محرومیت خویش را سپری نمود.

کریستوفر نکونکو فرانسوی در شکست ۲ بر یک لایپزیگ برابریونیون برلین ۹۰ دقیقه کامل بازی کرد اما گل نزد و پاس گلی نداد. به همین ترتیب، جاناتان دیوید مهاجم کانادایی در شکست ۷ بر یک لیل در خانه مقابل پاری سن ژرمن در زمین بود و هیچ کاری از دستش برنیامد.

عصر دوشنبه، دوسان ولاوویچ مهاجم صربستان در تساوی بدون گل یوونتوس و سمپدوریا شب آرامی داشت.