صالحی امیری: کرونا و مصدومیت ها اعزام تیم فوتبال امید را لغو نمود

به گزارش فرم نو رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: ابتلای بازیکنان تیم فوتبال امید به کرونا و مصدومیت چند بازیکن اعزام این تیم به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را لغو نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران توضیحاتی درباره مشکلات تیم امید و انصراف این تیم از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی داد.
صالحی امیری اظهار داشت: با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در ارتباطم. اتفاقی که متاسفانه افتاد این بود که تست بیشتر از ۴ نفر از بازیکنان مثبت شد که احتمال سرایت وجود داشت. این افراد باید ۱۵ روز در قرنطینه باشند که امکان اعزام نیست.
وی افزود: برخی از بازیکنان مصدوم شدند و این ۲ عامل مشکل تیم امید را ۲ برابر کرد. عدم همکاری باشگاه ها برای در اختیار دادن بازیکن هم بود اما ما در مسائل فنی هیچ دخالتی نداریم. طی ۲ مرحله یک میلیارد به تیم امید کمک کرده ایم و همچنان مسیر را ادامه می دهیم.
رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد: همه رسانه ها و افکار عمومی حمایت کنند که تیم امید جایگاه خودش را پس از این پیدا کند. در تقسیم کاری که انجام شد وظیفه ما تا نهایت انجام شده و برای این تیم حدود ۳ میلیارد هزینه ارزی و ریالی شده است. تمام هزینه های ثبت نام، لباس، پرواز و ملزومات پرداخت شده است.
صالحی امیری درباره انصراف تیم امید اظهار داشت: چیزی که برای ما مهم بود، حضور این تیم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و رقابت با تیم های بزرگ آفریقایی بود که هم اکنون با بیان عدم حضورمان، جدول بازی ها تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: سه بار با سرپرست کاروان حرف زدم و در نهایت مقرر شد ما به ستاد اعلام نماییم به سبب کرونا امکان حضور تیم امید نیست. درباره بحث های مالی و بازگشت آن هم باید حرف بزنیم. سرپرست درحال مذاکره با ستاد برگزاری بازی هاست، کرونا و مصدومیت می تواند توجیه قانع کننده ای باشد.
صالحی امیری در انتها از صحبت درباره انتخابات کمیته المپیک خودداری کرد و اظهار داشت که در یک نشست خبری در این زمینه توضیحاتی خواهد داد.

منبع: