اصغر رحیمی با فرم نو مطرح كرد: شرایط کاروان ایران درافتتاحیه بازیهای اسلامی

به قول سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های اسلامی، شرایط این کاروان برای حضور در مراسم افتتاحیه معلوم نیست اما احتمالا یک یا دو نماینده از ایران حضور خواهند داشت.

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه برگزارکنندگان بازی های کشورهای اسلامی هنوز شرایط مورد نظر برای حضور کاروان کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه را مشخص نکرده اند، اظهار داشت: این که به خاطر کرونا و افزایش باردیگر این ویروس چه شرایط جدیدی برگزاری بازی ها حاکم می شود اصلاً معلوم نیست و همین مساله چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه و همینطور انجام رقابت ها از حیث حضور تماشاگران را هم بلاتکلیف کرده است.
وی افزود: در گروه در ارتباط با سرپرستان کشورهای شرکت کننده این گونه اعلام شده که احتمال دارد به خاطر کرونا رقابت های این دوره بازی های اسلامی بدون حضور تماشاگر اجرا شود. این اطلاع رسانی در ارتباط با چند روز قبل است اما هنوز کمیته برگزاری بازی ها تصمیم قطعی خویش را دراین زمینه مشخص نکرده و به تبع آن مراسم افتتاحیه هم در شرایط بلاتکلیف به سر می برد.
سرپرست کاروان ورزشی ایران تصریح کرد: برگزاری مراسم افتتاحیه قطعی است اما به احتمال زیاد با عنایت به شرایط جدید کاروان کشورها همچون بازی های المپیک توکیو با حداقل نماینده و نهایت یکی دو ورزشکار در مراسم حضور داشته باشند. دراین زمینه هم هنوز اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است اما پیشبینی ها حاکی از این مورد است.
رحیمی در پاسخ به این که پرچمداری کاروان ورزش ایران برای مراسم افتتاحیه از کدام رشته و از بین ورزشکاران مرد است یا زن، خاطرنشان کرد: جمع بندی قطعی دراین زمینه نداشته ایم. با عنایت به ورود تیم ها به قونیه، هنگام برگزاری مراسم افتتاحیه بیشتر ورزشکارانمان در محل برگزاری بازی ها هستند اما معلوم نیست این مسئولیت را به کدامیک از آنها خواهیم داد. پس از اعلام چگونگی حضور در مراسم افتتاحیه تصمیم لازم دراین زمینه را اتخاذ می نماییم.
وی با اعلان اینکه طبق ثبت نام نهایی انجام شده کاروان ایران ۱۸۱ ورزشکار در بخش مردان و ۸۹ ورزشکار در بخش بانوان خواهد داشت اشاره کرد: البته طبق اطلاعات دریافتی از ایران از رشته تکواندو یک ورزشکار خانم با تصمیم فدراسیون حذف گردیده است و در وزنه برداری هم یکی دو ورزشکار از ترکیب کنار گذاشته شده اند. ما تمام ثبت نام لازم برای ورزشکاران را انجام داده ایم اما احتمالا با این تغییرات مواجه هستیم.
رحیمی تصریح کرد: والیبال جزو نخستین رشته هایی است که تهران را به مقصد محل برگزاری بازی های اسلامی ترک می کند البته بانوان والیبال چند روزی در استانبول اردو دارند و ۱۵ مردادماه وارد قونیه می شوند. مطابق برنامه ریزی صورت گرفته ۱۲ مرداد ۱۸۰ نفر از اعضای کاروان در رشته های مختلف وارد قونیه می شوند.
سرپرست کاروان ورزش ایران با تاکید بر این که تا به امروز میزبانی ترکیه برای بازی های اسلامی مشکلی نداشته است، اظهار داشت: احتمال طی امروز و فردا شاهد حضور حداکثری کشورهای شرکت کننده در قونیه خواهیم بود.

منبع: