شکایت شاختاردونتسک از فیفا با درخواست غرامت 50 میلیون یورویی

باشگاه شاختار اوکراین تصمیم گرفت از فیفا به علت اجازه دادن به بازیکنان برای تعلیق قراردادهای شان شکایت کند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از ساکرنت، باشگاه اوکراینی شاختاردونتسک از فیفا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده است. فیفا به علت دادن مجوز به بازیکنان خارجی برای تعلیق یک طرفه قراردادهای شان مورد انتقاد مسؤلان اوکراینی قرار گرفته است. تیم اوکراینی اعلام نمود ضرر زیادی کرده است و باید فیفا ۵۰ میلیون یورو به این باشگاه غرامت پرداخت کند.
در انتها ژوئن، فیفا مجوز تعلیق قراردادهای بازیکنان و مربیان خارجی با باشگاه های روسی را تمدید کرد. با عنایت به وضعیت کشور اوکراین، چنین تصمیمی در ارتباط با تیم های اوکراینی در نظر گرفته شده است.
سرگئی پالکین، مدیرعامل شاختار اظهار داشت که به علت تصمیم فیفا، این باشگاه حدود ۵۰ میلیون یورو را از دست داده است.
پالکین تصمیم فیفا را مضحک خواند و اظهار داشت: چگونه می توانید یک هفته به ما فرصت دهید تا با ۱۴ بازیکن خارجی قرارداد ببندیم؟ وقتی با باشگاه ها، بازیکنان و عوامل سروکار داریم انجام همه این کارها در یک هفته غیر ممکن است. زمانی که فیفا این تصمیم را گرفت، ظرف دو روز حداقل ۲۶ میلیون یورو را از دست دادیم.
شاختار در شکایت خود خواهان لغو تصمیم فیفا، پرداخت خسارت و پرداخت کلیه هزینه های در ارتباط با دادگاه شد.
تعداد زیادی از بازیکنان برزیلی که با شاختار دونتسک، دیناموکیف و دنیپرو قرارداد داشتند، بعد از مداخله الکساندر چفرین، رئیس یوفا و لئونید اولینیچنکو، رئیس فدراسیون فوتبال مولداوی از اوکراین خارج شدند.
برپایه تصمیم فیفا بازیکنان خارجی که با باشگاه های اوکراین و روسیه قرارداد دارند، بعد از استناد فیفا به قوانین قراردادی این حق را دارند که قرارداد خویش را فسخ و بعنوان بازیکن آزاد با تیم جدیدی قرارداد امضا کنند.

منبع: