در آغاز به كار دومین دوره لیگ دیسك طلایی؛ ملایی: پنجمن طرح ملی فدراسیون همگانی رونمایی گردید

دومین دوره لیگ دیسک طلایی (فریزبی) شهریور و مهرماه سال جاری به میزبانی استانهای البرز و مازندران انجام خواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، افشین ملایی بامداد امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از لیگ فریزبی با اعلان اینکه هر هزینه ای در زمینه افزایش مشارکت عموم مردم در کارهای بدنی و ورزشی به هیچ وجه به عنوان هزینه تلقی نمی گردد بلکه به منزله سرمایه گذاری در امتداد تضمین سلامت مردم در آینده محسوب می شود، اظهار نمود: افراد مختلف در سطوح مختلف باید نسبت به ضرورت فعالیت بدنی و ورزش آگاهی یابند و این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برای بهبود وضعیت سلامت مردم ایران برخوردارست.
وی افزود: با همکاری و تعامل همه جانبه می توان اقدامات بسیار مهمی را در زمینه ورزش همگانی انجام داد و با خلاقیت منابع انسانی باید شاهد توسعه ورزش های همگانی در سطح کشور و خصوصاً در بخش محلات باشیم.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر این که باید به سمت افزایش ظرفیت ها در زمینه ورزش همگانی پیش برویم، عنوان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا لیگ یا رویدادی را که مردم آنرا بشناسند فقط به پیاده روی خانوادگی خلاصه می شد و هم اکنون شاهد جریان منظم برگزاری رویدادهای ورزش همگانی همچون پیاده روی در نقاط مختلف کشور هستیم.
ملایی با اشاره به این که رونمایی از لیگ فریزبی پنجمین رویداد ملی فدراسیون ورزش های همگانی است، اعلام نمود: تا اختتام اهتمام خواهیم کرد به عدد ۱۵ رویداد ملی در رشته های ورزشی دست یابیم و باید در راه بهره مندی کامل از ظرفیت انجمن ها و کمیته های فدراسیون گام برداریم.
وی با اشاره به این که اگر بتوانیم انجمن ها را قدرتمند نماییم شاهد خواهیم بود در کنار فدراسیون های حوزه قهرمانی فدراسیون های حوزه همگانی نیز شکل گیرند، اشاره کرد: این اتفاق باتوجه به نگاه مثبت وزیر ورزش با ایجاد فدراسیون های جدید مبتنی بر ورزش همگانی محقق خواهد شد.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلان اینکه این فدراسیون از استقلال انجمن های پر قدرت حمایت می کند، عنوان کرد: انجمن ها باید علاوه بر رویکرد قهرمانی که مورد قبول است در بخش توسعه ورزش همگانی نیز در میان آحاد مردم گام های جدی بردارند و هدف اصلی جذب حداکثری آحاد مردم است و اگر بتوانیم به این نقطه دست یابیم، هدف توسعه ورزش در امتداد بهبود وضعیت سلامت و راندمان ملی محقق خواهد شد.
ملایی اضافه کرد: از فدراسیون های مختلف تقاضا داریم در کنار فدراسیون همگانی قرار گیرند تا شاهد جذب حداکثری مردم در زمینه ورزش باشیم و شرایط را در امتداد افزایش میزان فعالیت بدنی مردم تغییر دهیم، علاوه بر این امیدوار هستیم وزارت ورزش حداکثر پشتیبانی را از فدراسیون همگانی در دستورکار قرار دهد تا مشارکت حداکثری مردم در زمینه فعالیت بدنی و ورزش رقم بخورد.

وی اعلام نمود: همین طور اهتمام می نماییم در رویداد پیاده روی اربعین با ایجاد جذابیت برای مردم به عنوان مشارکت در یک رویداد ملی فرهنگی کشور اقدام نماییم چونکه ورزش ابعاد مختلفی برای گره خوردن به زندگی مردم دارد.
رئیس فدراسیون ورزش همگانی با تاکید بر این که ورزش همگانی باید به دغدغه برای رسانه ها و به تبع آن مردم تبدیل گردد، اظهار نمود: معتقد هستیم رسانه یک ستون قدرتمند در بر افراشتن پرچم ورزش همگانی است. متاسفانه از منابع محدودی برخوردار هستیم و سال قبل کمتر از ۵ میلیارد تومان از وزارت ورزش بودجه دریافت کردیم که این مبلغ اصلاً قابل توجه نیست.
ملایی افزود: افزایش بودجه به توسعه فعالیت ها در توسعه ورزش همگانی منجر خواهد شد، باید بدانیم که راه سختی در پیش داریم و باید با حمایت مالی و معنوی همراه باشیم.
همچنین علی ذاکریان رییس انجمن فریزبی با اشاره به این که رشته فریزبی مورد تایید کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی است، اظهار داشت: در امتداد توسعه ورزش همگانی باید از تمامی فضاها بهره برد و باید بدانیم رشته فریزبی هم اکنون در «ورلد گیم» در بیرمنگام آمریکا انجام می شود.
وی اضافه کرد: با یک دیسک می توان در رشته فریزبی فعالیت و تعداد نفرات زیادی را درگیر کرد؛ این مسابقات را در رشته آقایان و بانوان برگزار می نماییم و توجه ویژه ای به حوزه بانوان خواهیم داشت.
رئیس انجمن فریزبی با اشاره به این که رشته فریزبی یکی از ورزش هایی است که خودرا به دنیا معرفی می کند و به عنوان ورزش ارزانی بشمار می رود و برگزاری مسابقات آن از طرف فدراسیون ورزش های همگانی در بخش جوانان و هم بزرگسالان مدنظر خواهد بود.
وی اشاره کرد: در نخستین دوره لیگ که سال قبل انجام شد حدود ۱۹ هزار نفر شرکت داشتند که پیش بینی می نماییم برای دومین دوره حضور ۳۰ هزار نفر مشارکت داشته باشند که در هر دو بخش آقایان و بانوان انجام خواهد شد.
ذاکریان با اعلان اینکه در این دوره توجه ویژه ای به بخش بانوان خواهیم داشت اشاره کرد: علاوه بر این که در بخش بزرگسالان مسابقات را برگزار خواهیم کرد، در این دوره در بخش جوانان نیز شرکت کننده خواهیم داشت که توجه بیشترمان به دختران خواهد بود.