خداحافظی کیه لینی از هواداران یوونتوس

جورجو کیه لینی در آخرین بازی خانگی خود برای یوونتوس با هواداران این تیم خداحافظی کرد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از فوتبال ایتالیا، از هفته سی و هفتم سری آ ایتالیا یوونتوس در دیداری خانگی مقابل لاتزیو به میدان رفت که با تساوی ۲ بر ۲ در این دیدار متوقف گردید. یوونتوس ابتدا با گل های وهایلوویچ در دقیقه ۱۰ و موراتا در دقیقه ۳۶ پیش افتاد ولی دو گل دریافت کرد تا این دیدار با تساوی آخر یابد.
جورجو کیه لینی، بازیکن باتجربه و کلیدی یوونتوس اعلام نمود که تیم را در انتها این فصل ترک خواهد نمود. هواداران یوونتوس در آخرین دیدار خانگی کیه لینی برای او سنگ تمام گذاشتند و شعار “فقط یک کاپیتان وجود دارد” را سر دادند.
این بازیکن ۳۷ ساله روز چهارشنبه ۱۲۰ دقیقه کامل در فینال جام حذفی ایتالیا مقابل رقیب سرسخت خود اینترمیلان به میدان رفت و بعد از آن اعلام نمود که بعد از ۱۸ سال حضور در یوونتوس این تیم را ترک خواهد نمود.
هنگامی که او زمین را ترک کرد، بازوبند کاپیتانی خویش را به پائولو دیبالا سپرد. دیبالا، ملی پوش آرژانتینی در انتها فصل بعد از اینکه باشگاه تصمیم گرفت قراردادش را تمدید نکند از جمع تورینی ها جدا می شود.
کیه لینی در تابستان ۲۰۰۵ با قراردادی به ارزش ۷.۷ میلیون یورو از فیورنتینا به یوونتوس پیوست. این مدافع میانی ایتالیایی در ۱۷ سال حضور خود در این باشگاه، ۵۵۹ بازی در تمام رقابت ها انجام داده است، ۳۶ گل به ثمر رسانده، ۲۵ پاس گل داده و افتخارات زیادی همچون ۹ اسکودتو را به دست آورده است.
تیم ملی ایتالیا هم چنین روز اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی لندن در دیدار قهرمانان به مصاف آرژانتین می رود. این مسابقه با نام “فینالیسیما” نخستین رویداد در قالب همکاری اتحادیه های فوتبال اروپا (یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) خواهد بود که تا سال ۲۰۲۸ ادامه دارد. در تابستان ۲۰۲۱، ایتالیایی ها قهرمان اروپا شدند و آرژانتینی ها برای پانزدهمین بار قهرمان کوپا آمریکا شدند. این دیدار آخرین بازی ملی کیه لینی هم خواهد بود.
کیلینی ۳۷ ساله نخستین بازی خویش را در تیم ملی ایتالیا در سال ۲۰۰۴ انجام داد. بعنوان بخشی از تیم ایتالیا، این مدافع قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد که در تابستان ۲۰۲۱ برگزار گردید. او هم چنین فینالیست یورو ۲۰۱۲ هم شده است. کیلینی با تیم المپیک ایتالیا مدال برنز بازی های ۲۰۰۴ آتن را هم به دست آورده است.

منبع: