مانور بزرگ چینی ها برای برگزاری یونیورسیاد دانشجویان جهان

به گزارش فرم نو در حالیکه برخی از گمانه زنی ها حاکی از احتمال تعویق مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین است، کشور میزبان اولین مانور برگزاری این رقابت ها را پشت سر گذاشت.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سی و یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان ۵ لغایت ۱۶ تیرماه سال آینده در شهرچنگدو کشور چین برگزار می گردد.
از ایران تابحال حضور ۵ رشته ورزشی ووشو (تالو و ساندا)، تکواندو (مبارزه و پومسه)، تیراندازی با کمان (کامپوند)، تیراندازی (تفنگ و تپانچه) دختر و پسر و شمشیر بازی سایر پسران حضورشان در این مسابقات قطعی است. احتمال دارد رشته های دو و میدانی و قایقرانی در صورت کسب حد نصاب فنی و بررسی در کمیته فنی هم به این رقابت ها اعزام شود.
هرچند با شیوع موج جدید ویروس کرونا در کشور چین خبرهایی از احتمال تعویق باردیگر یونیورسیاد مطرح گردیده است اما چینی ها اخیراً اولین مانور برگزاری این رقابت ها را انجام دادند تا نقاط ضعف و مشکلات احتمالی را شناسایی کنند.

این مانور در بخش های مختلف جهت بررسی میزان آمادگی میزبانی یونیورسیاد انجام شده است تا تمام مراحل به صورت آزمایشی زیر نظر گرفته بشود.
این شبیه سازی ها حتی انتقال خبرنگاران از فرودگاه به هتل و از هتل تا سالن مسابقات را شامل شده است.
علاوه بر این، مسؤلان برگزاری یونیورسیاد سالن و امکانات شمشیربازی را با انجام مسابقاتی شبیه سازی و مراحل مختلف همچون یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال را با حضور چند ورزشکار برگزار کردند.
طبق اعلام رسمی سایت برگزاری بازی ها، مشکلاتی که در این مانور مشاهده شده است، پس از بررسی به سرعت رفع خواهد شد.

منبع: