حمایت برانکو از اسکوچیچ

فرم نو: سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به تمجید از عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال عمان با کسب ۱۴ امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم ملی استرالیا نتوانست به دیدارهای پلی آف بین قاره ای جام جهانی برسد و حذف شد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات در گفت و گو با HRT اظهار داشت: ابتدا به تمام مردم کرواسی بابت راهیابی به جام جهانی قطر و ادامه نتایج عالی و حضور در رقابت های بزرگ تبریک می گویم. سه سال است که در عمان هستم، برای بار دوم در تاریخ بعنوان یک تیم وارد مرحله نهایی مسابقات شدیم. متأسفانه نتوانستیم به جام جهانی صعود نماییم اما اگر موفق می شدیم، مثل این بود که تیم واراژدین (یکی از تیم های ضعیف در لیگ کرواسی) قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.
او در باره شرایط تیم های آسیایی در جام جهانی اظهار داشت: قطر نسبت به تیم های دیگر ضعیف تر است و پس از آن عربستان است اما سه تیم دیگر ایران، ژاپن و کره جنوبی می توانند همه را شکست دهند. در بازی ما مقابل ژاپن، از بیست و سه بازیکن آنها ۱۸ نفر در تیم های اروپایی بودند. یازده بازیکن برتر ایران در باشگاه های بزرگ اروپایی بازی می کنند، کره جنوبی هم همین طور است.
برانکو در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: اسکوچیچ در وضعیت بسیار سختی جایگزین مارک ویلموتس در پست مربیگری تیم ملی ایران شد چونکه باید هر سه بازی باقی مانده را می برد تا بتواند در مرحله نهایی مقدماتی حضور داشته باشد. ایران از آن مسابقات مقدماتی عبور کرد و در دور نهایی تنها یک بازی را باخت. اسکوچیچ با ادامه کار عالی مربیان کروات که نتایج بزرگی در ایران کسب کرده اند، به موفقیت های بزرگی دست یافت، پوکلپوویچ، ایویچ، بلاژویچ، فرانچیچ، بگوویچ و من مربیان کرواتی بودند که در ایران موفقیت داشتند. ایران تیم بزرگی دارد که اسکوچیچ توانست آنرا تثبیت کند و معتقدم آنها با جاه طلبی های بزرگ به جام جهانی قطر نگاه می کنند.

او درباره تیم ملی کرواسی نیز اظهار داشت: خوشبختانه دالیچ نفرات کامل تیم ملی را در اختیار دارد که بسیار توانمند هستند، بازیکنانی که به سرعت خودشان را با شرایط تیم سازگار کردند. با اهمیت تر از همه این است که ما یک تیم تثبیت شده و استاندارد و کامل داریم و این می تواند در جام جهانی به سود تیم ما باشد. کرواسی الان ترکیبی دارد که بازیکنان دوره قبل و بازیکنان جوان را در اختیار دارد. برای این بازیکنان جوان، با اهمیت ترین چیز این است که صبور باشند، برای اینکه آنها این امتیاز را دارند که با بازیکنان نایب قهرمان دوره قبلی جام بازی کنند. جام جهانی همیشه جذاب ترین چیز است، تیم های ملی آماده خواهند بود برای اینکه در اواسط چرخه رقابتی در لیگ بازیکنان در قطر بازی خواهند کرد. تنها مشکل کمبود زمان برای آماده سازی است. زیرساخت ها نیز عالی است و همه چیز آماده یک جام جهانی خوب است.
برانکو در آخر اظهار داشت: انتظار دارم از گروه عبور نماییم و بعد همه چیز باز است و می تواند هر چیزی رخ دهد. در یک بازی هر چیز ممکنست رخ دهد و ما تیم ملی داریم که می تواند هر تیمی را شکست دهد.

منبع: