فرمول یک در آستانه تحریم روسیه

سباستین فتل از رقابت های جایزه بزرگ روسیه کنار کشید و مقرر است به زودی تصمیمی درباره برگزاری رقابت های فرمول یک در این کشور گرفته شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپورتال، سباستین فتل راننده آلمانی رقابت های جایزه بزرگ در کشور روسیه را تحریم کرد. این راننده آلمانی روسای فرمول ۱ را به چالش کشید تا در مسابقات جایزه بزرگ روسیه امسال شرکت نکنند خود نیز از این رقابت ها کناره گیری کرد.
وی در نشست خبری خود اظهار داشت: برای خودم می توانم تصمیم بگیرم و نظر خودم این است که نباید به این رقابت ها بروم و اساسا نخواهم رفت. به نظر من مسابقه دادن در آن کشور اشتباه است. متاسفم برای مردم بی گناهی که جان خودرا از دست می دهند و به دلیلهای احمقانه کشته می شوند. من از مدیران و روسا در سازمان فرمول یک درخواست دارم که این رقابت ها را تحریم کنند و این مسابقات نروند. رانندگان دیگر نیز بهتر است چنین تصمیمی بگیرند.
مکس ورشتاپن همین طور اظهار داشت که معتقد می باشد رقابت های گرندپری روسیه نباید اجرا شود.
قهرمان جدید جهان اظهار داشت: فکر می کنم زمانی که کشوری درحال جنگ است، مسابقه دادن در آنجا صحیح نیست، اما این تنها چیزی نیست که من فکر می کنم، کل سازمان فرمول یک تصمیم می گیرد در آینده چه کاری انجام دهیم.

با این حال فرناندو آلونسو اشاره کرد که تصمیم گیری در مورد این که آیا مسابقه باید اجرا شود یا خیر، دست آنها نیست. راننده آلپاین اظهار داشت: من فکر می کنم در نهایت تصمیم فرمول یک خواهد بود من فکر نمی کنم که ما راننده ها نظر خودرا داشته باشیم و ما قدرت تصمیم گیری نداریم.