كیكاوس سعیدی: مجمع ۱۷ اسفندماه کمیته ملی المپیک فقط عمومی است نه انتخاباتی

فرم نو: بگفته دبیر کل کمیته ملی المپیک، مجمع ۱۷ اسفندماه این کمیته برگزار می گردد اما بدون انتخابات و رای گیری.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست هیات اجرائی کمیته ملی المپیک امروز بصورت فوق العاده اجرا شد. لغو انتخابات ۱۷ اسفندماه کمیته ملی المپیک با اهمیت ترین خروجی نشست امروز بود.
کیکاوس سعیدی در مورد این جلسه توضیح داد و اظهار داشت: برمبنای مصوبه هفته گذشته هیات اجرائی، امروز نشست فوق العاده انجام شد و بحث انتخابات کمیته را پیگیری کردیم، پیشرفت خوبی حاصل شد و برای جلسه بعد هم مذاکرات ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به لزوم تدوین بخشنامه انتخاباتی اشاره کرد: طبق مصوبه هیات اجرائی این بخشنامه باید به تایید مجمع عمومی ۱۷ اسفندماه برسد، سپس برای کمیته بین المللی المپیک ارسال شود، هر زمان این کمیته بخشنامه را تایید نمود، انتخابات انجام می شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اعلان اینکه آقای صالحی امیری بر برگزاری انتخابات تاکید دارد و تاخیر را خسارت می داند، تصریح کرد: باید برمبنای موازین عمل خواهیم کرد، برای اتخاذ هر نوع تصمیمی در چهارچوب اساسنامه، هیات اجرائی بعنوان رکن تصمیم گیر در تمام امور راهبری و ادامه کارهای کمیته و همین طور مجمع عمومی بعنوان بالاترین رکن در کمیته عمل خواهیم کرد.
سعیدی اشاره کرد: مجمع عمومی کمیته در ۱۷ اسفند آنچه را که به صلاح ورزش قهرمانی کشور می داند، تصویب خواهدنمود. بدیهی است تصمیمات مجمع عمومی برای تایید نهایی به Ioc برود.
این مقام مسئول در کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که برمبنای اساسنامه کمیته ملی المپیک و در چهارچوب قوانین مسیر را دنبال نماییم، افزود: در نخستین فرصت ممکن انتخابات برمبنای دستورالعمل و بعد از پروسه قانونی برگزار می شود، پس در ۱۷ اسفندماه مجمع عمومی را برگزار می نماییم اما به احتمال قوی انتخابات نخواهد بود.
وی اضافه کرد: تا پیش از ۱۷ اسفندماه دستورالعمل مجمع و مواردی که نیاز به تصویب مجمع دارد، برای اعضا ارسال خواهد شد. همین طور در نشست آتی هیات اجرائی بخش های دیگر از دستورالعمل را تصویب خواهیم کرد و گزارش حسابرسی سالانه و پیشنهاد تعیین حسابرس برای سال ۱۴۰۰ و عملکرد سال ۹۹ برای ارائه به مجمع بررسی خواهد شد.
دبیر کل کمیته درباره برخی ابهامات مانند حضور نماینده فدراسیون ها و همچنین نماینده آکادمی، اظهار داشت: برخی ابهامات استعلام شده و در بعضی دیگر اگر مجمع تایید کند مشکلی وجود نخواهد داشت.
سعیدی در پاسخ به این پرسش که چرا از مدت ها قبل شما به فکر نوشتن بخشنامه نبودید، اشاره کرد: بنایی بر لغو انتخابات وجود نداشت و نظر همه اعضای هیات اجرائی این بود دور از هر گونه ابهام حرکت نماییم. دیدگاهی وجود داشت که طبق دستورالعمل سال ۹۶ عمل نماییم اما به خاطر تغییرات اساسنامه باید دستورالعمل جدید نوشته شود.
وی اضافه کرد: زمانی که اساسنامه واصل شد بلافاصله در هیات اجرائی جلسه گذاشتیم و ستاد تشکیل شد. به این نتیجه رسیدیم چون اساسنامه تغییرات دارد، بدین سبب باید دستورالعمل جدید نوشته شود.
دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره این که تعدادی از اعضا فدراسیونی ندارند و بارها سفر رفته اند، اشاره کرد: ما کاری نداریم کسی رییس فدراسیون هست یا نه چون طبق اساسنامه کسی که برای هیات اجرائی انتخاب می شود برای ۴ سال حق رای خواهد داشت.

منبع: