اقدامات پکن برای کنترل کرونا در طول المپیک زمستانی

به گزارش فرم نو پکن از شهروندان خود خواست در اوایل سالجاری مسافرت و رفت و آمد زیادی نداشته باشند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از استار، بازی های المپیک پکن از ۴ تا ۲۰ فوریه برگزار می گردد. کمیته بین المللی المپیک در آستانه شروع بازی های المپیک زمستانی اعلام نمود که بلیط بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن فقط به تماشاگران چینی فروخته می شود و ورزشکاران واکسینه نشده باید ۲۱ روز پیش از بازی ها در قرنطینه بمانند.
طرفداران خارجی المپیک هم چنین از دسترسی به بازی های زمستانی پکن محروم هستند. بعد از محرومیت همه تماشاگران از بازی های تابستانی توکیو، برای المپیک زمستانی هم این شرایط وجود دارد ولی این دفعه هواداران کشور میزبان می توانند به ورزشگاه ها بروند.
به همین خاطر برای کاهش نگرانی ها درباره شیوع کرونا پکن از شهروندان خود خواسته است مسافرت های خویش را تا زمان شروع بازیهای المپیک زمستانی به کوتاه ترین زمان ممکن برسانند و تلاش کنند از پکن خارج نشوند تا بازیها به پایان برسد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، شرکت کنندگان در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن در صورت تشخیص ویروس کرونا در حین مسابقات، محروم نخواهند شد، در صورتیکه عفونت پیش از فینال تشخیص داده شود، ورزشکار یا تیم به صورت خودکار مدال نقره دریافت خواهند کرد. این تصمیم توسط کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) و به سخنگوی این کمیته، مارک آدامز اعلام گردید.
آدامز اظهار داشت: هیچ ورزشکار یا تیمی به علل در رابطه با COVID-۱۹ محروم نخواهد شد. حداقل نتیجه یک ورزشکار یا تیم با در نظر گرفتن مرحله مسابقه ای که نتوانسته است در آن شرکت نماید حفظ می شود. بعنوان مثال اگر به فینال بروند اما به علت مبتلا شدن به کرونا نتوانند مسابقه دهند، مدال نقره دریافت می کنند.