هفتادو ششمین نشست هیات اجرائی شورای المپیک آسیا انجام شد

فرم نو: هفتاد و ششمین نشست هیات اجرائی و چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا با حضور رییس کمیته ملی المپیک ایران اجرا شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، هفتاد و ششمین نشست هیات اجرائی و چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا بدون حضور شیخ احمد که بطور موقت از سمت خود بعنوان رئیس OCA کناره گیری کرده است پس از ظهر امروز در سالن اجتماعات هتل هیلتون شهر دوبی و با حضور سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک کشورمان و عضو هیات اجرائی OCA شروع شد.
در این جلسه راجا راندیر سینگ، نایب رییس هندی شورای المپیک آسیا و سرپرست این نهاد ورزشی قاره آسیا، ریاست آن را بر عهده دارد. ضمن این که به جز نواب رئیس، مدیران اجرائی شورای المپیک آسیا و اعضای هیات اجرایی؛ نمایندگانی از کمیته بین المللی المپیک IOC و همین طور انجمن کمیته های ملی المپیک جهان ANOC نیز در این جلسه حضور دارند.
جلسه هیات اجرائی OCA با تشویق و تبریک به حسین المسلم که چند ماه پیش ریاست فدراسیون جهانی شنا را بدست آورد شروع شد و در ادامه نمایندگان ستاد برگزاری بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ گزارشات خود از روند کارهای آماده سازی در بخش های مختلف امکان ورزشی، اسکان، حمل و نقل، صدور کارت، امنیت، تغذیه و….. به طور وبیناری ارائه کردند.
ارائه گزارش توسط رییس ستاد برگزاری بازیهای داخل سالن تایلند بخش بعدی نشست هیات اجرائی بود که به دلیلهای تعلیق بازیها اختصاص یافت.
وی دلیل جابجایی زمان بازیها از سالجاری به نوامبر ۲۰۲۳ را نگرانی از شیوع بیماری کرونا و عدم وجود امکانات لازم برای مهار قطعی ویروس بمنظور حفظ سلامتی ورزشکاران شرکت کننده اعلام نمود و اطمینان داد تا فرصت اعلام شده بعدی، شرایط میزبانی را مهیا خواهد ساخت.
مسئولین ستاد برگزاری بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن نیز برنامه ریزی خود برای برگزاری بازیها را به همراه اطلاعات جامعی از محل ساخت دهکده بازیها و استادیوم ها و همین طور کارهای صورت گرفته را به اعضای هیات اجرائی ارائه دادند.
همچنین مسئولین کمیته ملی المپیک قطر نیز به عنوان میزبانی بازیهای آسیایی ۲۰۳۰ کارهای انجام شده برای میزبانی این دوره از بازیها را ارائه دادند و از آمادگی، پشتیبانی و حمایت صد در صدی دولت و تمام ارگانها برای ارائه میزبانی مطلوب خبر دادند.
بازیهای آسیایی ۲۰۳۴ نیز به میزبانی عربستان برگزار می شود که ستاد برگزاری بازیهای فوق نیز گزارش کاملی از برنامه ریزی های صورت گرفته و کارهای جاری که به طور یک جدول زمانی مشخص تهیه شده بود به اعضای هیات اجرائی ارائه دادند.
ستاد برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گزارش مشروح و آماری از هزینه های انجام شده برای برگزاری بازیها، تاثیرات برگزاری بازیها و فعال شدن ورزشگاه های میزبان برای عموم مردم توکیو ارائه داد.
مسئولین کمیته مالی و اقتصادی شورای المپیک آسیا نیز با ارائه شرح بودجه، هزینه ها و مانده دارایی این نهاد از اعضای هیات اجرائی تاییدیه گزارش مالی OCA را برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دریافت نمودند.
رئیس ANOC نیز با ارائه پاورپوینت، گزارشی از اجلاس ماه گذشته یونان و برنامه ریزی برای برنامه های آتی و نشست ۲۰۲۲ را ارائه داد.
بخش همبستگی کمیته بین المللی المپیک نیز ضمن ارائه گزارش از کارهای انجام شده طی سال گذشته، میزان بودجه اختصاص یافته برای برنامه های سال پیش رو و برنامه ریزی های این واحد را به اعضای هیات اجرائی شورای المپیک آسیا ارائه نمود.
ارائه گزارش کارهای کمیسیون زنان شورای المپیک آسیا که اهم آن پشتیبانی از ورزشکاران کشورهای عراق و افغانستان بود نیز بخش بعدی نشست هیات اجرائی امروز شورای المپیک آسیا بود.
رسیدگی به گزارشات ارائه شده درباب ممنوعیت ورزش زنان در افغانستان پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در این کشور آخرین بخش نشست هیات اجرائی بود که قرار شد کمیته بین المللی المپیک، انجمن کمیته های ملی المپیک جهان و همین طور شورای المپیک آسیا با تشکیل کمیته ای موضوعات مربوطه را پیگیری و جهت اتخاذ تصمیمات بعدی به شورا عرضه کنند.
چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا فردا برگزار می گردد.

منبع: