وکالت طلاق توافقی

در واقع طلاق توافقی یکی از اقسام مورداستفاده در ایران است که افراد به‌واسطه ایجاد یک حس برابر و متناسب با هم درخواست می‌دهند.

پدیده طلاق امروزه نسبت به سال‌های گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است و نظرات و واکنش‌های اجتماعی جامعه نیز نسبت به آن معمول‌تر و متعادل‌تر شده است.

البته ما به‌هیچ‌عنوان قرارگرفتن این پدیده به‌عنوان اولین راه‌حل مشکل را تأیید نمی‌کنیم. اما واقعیتش را بخواهید گاهی شرایط زندگی برای دو طرف آن‌قدر سخت می‌شود که هیچ‌کدام از ما قادر به قضاوت در این مورد نیستیم. طلاق در لغت به معنای رهایی و جداکردن است و انواع مختلفی دارد. در ایران طلاق البته نسبت به سایر کشورها باتوجه‌به دین اسلام تفاوت‌های زیادی دارد و قطعاً شما نمی‌توانید طلاق در ادیان دیگر را با آن مقایسه کنید. به‌هرحال مسئله این است که امروزه موضوع طلاق پا را فراتر گذاشته است و معمولاً توسط وکلای خانواده یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

در واقع طلاق توافقی یکی از اقسام مورداستفاده در ایران است که افراد به‌واسطه ایجاد یک حس برابر و متناسب با هم درخواست می‌دهند. البته رسیدگی به درخواست طلاق در شرایط گوناگون متفاوت است و ما نمی‌توانیم تمامی طلاق‌ها را به یک‌شکل بدانیم. اما در درجه اول باید توضیح دهیم که طلاق درد و حالت رجعی و عده شناخته می‌شود. فراتر از این مسائل در نظر داشته باشید وکیل مشاور طلاق توافقی راهی که شما یک‌بار می‌روید را چند بار رفته است.

طلاق توافقی و حضانت فرزند

یکی از مهم‌ترین مواردی که اینجا برای ما پررنگ‌تر می‌شود. مسئله طلاق توافقی و حضانتی است که انتظار داریم به ما برسد. در این وضعیت باید به چند مسئله دقت کنید. حضانت فرزند در هر شرایط طلاق عموماً از نظر قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران یکسان است. در واقع تفاوتی نخواهد داشت که طلاق شما به چه شکل انجام می‌شود و آیا واقعاً توافقی خواهد بود؟ مسئله این است که در مورد حضانت یک کلیت وجود دارد و قانون نیز هنوز هم بر همین اساس پیش می‌رود. این‌طور نیست که در طلاق توافقی تصمیم‌گیری در مورد حضانت فرزند به گونه دیگری باشد. البته در مورد نگه‌داری کودک افراد پس از طلاق توافقی و در صحن دادگاه می‌توانند به یک توافق کلی برسند. اما طلاق توافقی مسئله‌ای جدی‌تر است.

اقسام مختلف طلاق بسته به شرایطی که دو طرف می‌خواهند در حالت‌های بدون حضور زوجین در هیچ مرحله، بدون کلاس و جلسات مشاوره اجباری، بدون نیاز به حضور زوج و زوجه در دادگاه و انجام بر اساس توافق طرفین انجام خواهد شد. دریافت مشاوره برای طلاق از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین پیشنهاداتی است که ما به شما خواهیم داشت. تیم رهیار در این زمینه راهکارهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید براین‌اساس عمل کنید. نخست بهتر است به یاد داشته باشید که طلاق یک مسئله دوطرفه است.
طلاق توافقی و حضانت فرزند    

حضانت فرزند بعد از طلاق توافقی

نخست باید خاطرنشان شویم که مؤسسه رهیار مجرب‌ترین وکلا در زمینه رسیدگی به پرونده‌های طلاق را در دسترس شما قرار می‌دهد. می‌توانید جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر با تیم مشاوره تماس حاصل نمایید، از روش‌های مشاوره اینترنتی از طریق پیام‌رسان‌ها استفاده کنید. همین‌طور تمامی اقسام طلاق و روش‌های مختلف آن شامل دامنه گسترده خدمات این مؤسسه می‌شوند. توجه کنید که دریافت مشاوره کاملاً رایگان بوده و در هر ساعت از شبانه‌روز جهت تکمیل پرونده می‌توانید با وکیل موردنظر خود تماس حاصل نموده و یا این که پیش از حضور در دادگاه در این مورد اطلاعات لازم را کسب کند.

توجه فرمایید که در صورت طلاق توافقی حضانت فرزندان تا سن هفت‌سالگی در هر شرایط اگر مادر در سلامت روحی و روانی و جسمانی باشد بر عهده او خواهد بود. پس از هفت‌سالگی رویه کمی متفاوت خواهد بود. پدران باید فرزند دختر را تا 9 سالگی و فرزند پسر را تا 15 سالگی نگه‌داری کرده و حضانتش را بر عهده بگیرند. در این وضعیت دو سؤال ایجاد می‌شود. آیا قانون تخفیف قائل می‌شود؟ ببینید همه چیز بستگی به‌طرف مقابل شما خواهد داشت. این که او رضایت دهد تا شما حضانت را بر عهده نگیرید مسئله مهمی است. در واقع بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که بعد از طلاق ازدواج کنند و اصلاً قصد نگه‌داری فرزند خود را ندارند.

البته در شرایطی امکان ایجاد طلاق یک‌طرفه وجود دارد که شرایط خاص خود را داشته و در آینده و در مقالات دیگر در این مورد اطلاعات جامع و کاملی را به عرض شما عزیزان می‌رسانیم. در درجه اول طلاق ممکن است پروسه‌ای زمان بر و بنا با ادله و دلایل در کمترین زمان ممکن انجام شود. تمامی این موارد بستگی به پرونده شما خواهد داشت و ما فعلاً با نداشتن اطلاعات کافی از پرونده شما در این مورد نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

طلاق توافقی چیست؟

بالاخره دیریازود برای همه ما سؤال می‌شود که منظور از طلاق توافقی چیست؟ ببینید به‌طورکلی شرایط گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید برای طلاق گرفتن از آن‌ها استفاده کنید. اولین مسئله این است که دو طرف در یک وضعیت مشابه تصمیم به طلاق از هم می‌گیرند و در واقع یکی از اصلی‌ترین، متداول‌ترین، پراستفاده‌ترین و بهترین روش‌های طلاق است. طلاق توافقی به حالتی گفته می‌شود که در آن زوجین به هر دلیل تصمیم می‌گیرند با تفاهم از هم جدا شوند و این توافق می‌تواند در زمینه مهریه، نفقه، جهیزیه، مسئله حضانت بچه و ملاقات با فرزند باشد.

از یک‌سوی دیگر از نظر دادگاه تمامی شرایط آن‌ها پذیرفته خواهد شد. حتی کمی بالاتر به این مسئله اشاره کردیم که بر اساس قوانین دادگاهی شرایط نگه‌داری بچه پس از طلاق بسته به سن به چه صورت خواهد بود. در حالت توافقی دو طرف باید تصمیم واحدی بگیرند که نگه‌داری بچه با چه شخصی است. در واقع اگر پدر مایل باشد می‌تواند حتی از سن چندماهگی تا هفت‌سالگی حضانت فرزند را بر عهده بگیرد. درصورتی‌که در کتاب قانون مدنی اسلامی آمده است که پس از طلاق توافقی مطابق عرف نگه‌داری از بچه تا 7 سالگی بر عهده مادر است.

قوانین طلاق توافقی

در این مورد تمامی تصمیم‌گیری‌ها در مورد نفقه این مسئله را نشان می‌دهد که طلاق توافقی یک مسئله دوطرفه است و حتی باید در مورد پرداخت مهریه نیز طرفین به توافق کلی برسند. زوجه در واقع می‌تواند یا مهر را ببخشد و یا این که کل آن را دریافت کند و در این مورد کاملاً آزاد است. از یک‌سوی دیگر در طلاق توافقی امکان بذل بخشی از مهریه و گرفتن بخش دیگر آن یا به‌اصطلاح عمومی‌تر تخفیف وجود دارد. به‌هرحال تمامی موارد مطابق رای دادگاه بوده و امکان اجرای آن‌ها در حالت طلاق توافقی وجود دارد.

در واقع تیم رهیار نیز در این مورد تمامی مشاوره‌های لازم را به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید که یک وکیل آنلاین در چه شرایطی می‌تواند به شما در دریافت طلاق توافقی کمک کند باید بگوییم که تعداد موارد و بخش‌ها زیاد است. اما به‌طورکلی مسئله بخشش مهریه و نحوه دریافت بخشی و یا تمام آن می‌تواند برای کسانی که درگیر این‌گونه پرونده‌ها هستند خیلی اهمیت داشته باشد. در نهایت شرایط طلاق از سال 1397 و آذرماه کمی متفاوت شده است.

در مرحله اول اگر زوجین تمایل به طلاق توافقی داشته باشند باید به سامانه نوبت‌دهی طلاق مراجعه کنند. در واقع نام دیگر این سامانه، مداخله در طلاق یا همان سامانه تصمیم است. با یک جستجو در اینترنت می‌توانید اطلاعات کافی در مورد این سامانه را دست آورید. همین‌طور اگر ترجیح می‌دهید که چنین نباشد تیم مشاوره رهیار اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. فراتر از آن کافی است به این مسئله دقت کنید که عموماً قرارگرفتن در چنین پروسه‌هایی آن هم در شرایطی که معمولاً انسان‌ها وضعیت روحی خوبی ندارند. می‌تواند طلاق توافقی را به یک اشتباه بزرگ تبدیل کند.

بالاخره برای خانم‌ها مهم است که مهریه خود را حتی در شرایط طلاق توافقی دریافت کنند. از طرفی مسئله دریافت حضانت فرزند برای مردان در طلاق توافقی به‌صورت قانونی و ثبت شده اهمیت زیادی دارد.

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد؟

طلاق توافقی در دادگاه‌های ایران و به‌طورکلی پروسه طلاق حساسیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل است که ما اصرار می‌کنیم حتماً از خدمات مشاوره حقوقی و وکالت طلاق توافقی استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است مدت‌زمان این پروسه طولانی‌تر و سخت‌تر شود. توجه کنید که بعضی از شعبه‌های دادگاه خانواده در این مورد حساسیت خاصی از خود نشان داده و اگر در وکالت‌نامه عبارت مذکور وجود نداشته باشد رای صادر می‌گردد ولی قطعی شدن آن به حدود 45 روز دیگر موکول خواهد شد. یعنی این که ممکن است رای نهایی صادر شود.

اما مسئله کلیدی این است که امکان جاری شدن صیغه طلاق در این مدت‌زمان میسر نخواهد بود و شما باید همچنان منتظر بمانید. به منظر می‌رسد که بسیاری از افراد وقتی درگیر پروسه طلاق توافقی می‌شوند. نمی‌دانند که از چه طریق باید اقدام شود. قطعاً دادگاه‌های خانواده نیز در این مورد راهنمایی‌های لازم را برای شما نخواهند داشت. در واقع اصلاً کار آن‌ها در این حوزه نیست. آن‌ها صرفاً به پرونده‌های شما رسیدگی می‌کنند.

این رسیدگی یک عرف منحصر به خود دارد و در مورد تمامی افراد به‌صورت یکسان نیست. اما به‌هرحال باید بدانید که از بست و پنجم هر ماه تا اول ماه بعد دادخواست‌های طلاق توافقی و یا هر نوع دادخواست دیگر در دادگاه‌های خانواده ثبت شود، باتوجه‌به این که آمار باید توسط شعبه ارائه شود، پرونده ارجاع نخواهد شد. در نتیجه مدت‌زمان طلاق توافقی اگر در پنج‌روز آخر ماه یعنی از بیست و پنجم تا یکم ثبت شود مدت‌زمان طولانی‌تری داشته و کار شما کمی سخت‌تر می‌شود. پس بهتر است قبل از بیست و پنجم این کار را انجام دهید.

طلاق توافقی بدون وکیل

تازه در این مرحله شما متوجه این مسئله می‌شوید که انتخاب یک وکیل تا چه حدی می‌تواند روی پرونده شما تأثیرگذار باشد. در صورت نداشتن وکیل این پروسه بسیار پیچیده‌تر می‌شود. یعنی شما باید گواهی عدم سازش را خودتان دریافت کنید. در صورت نداشتن و بهره‌مند نشدن از خدمات وکیل خانواده و وکیل طلاق توافقی شما معمولاً با این پروسه‌ها آشنایی نخواهید داشت. اما در مسائلی چون توافق مهریه، شیربها و … وکیل نمی‌تواند کمک خاصی به شما کند و همه چیز دست خودتان است.

مگر این که کلاً در زمینه‌های این‌چنینی نتوانید تصمیم بگیرید و نظرات خنثی داشته باشید. فراموش نکنید که شما برای حضور در دادگاه‌های سراسر کشور نیاز به ثبت‌نام در سامانه ثنا برای احراز هویت شخصیت حقیقی خواهید داشت. در این سامانه تمامی ابلاغیه‌های شما به‌صورت الکترونیک منتشر شده و به شما به‌صورت پیامک اطلاع داده می‌شود. البته می‌توانید وارد پنل کاربری منحصر به خود شده و در نهایت نسبت به چاپ این نامه‌ها اقدام نمایید.

اگر بخواهیم در یک‌کلام در این مورد به شما تاریخ دقیقی بدهیم. باید عرض کنیم که بدون وکیل احتمالاً شما از 6 تا 9 ماه و حتی در برخی موارد خاص یک سال درگیر پروسه طلاق خواهید بود. در واقع وکلای مؤسسه رهیار به دلیل تجربه بالا در این پرونده‌ها می‌توانند راهکارهایی به شما ارائه دهند تا هر دو طرف در پاسخگویی به شرایط مطلوب برسند و مشکلشان در کمترین زمان ممکن حل شود. البته بهتر است که این موضوع را به یاد داشته باشید که در نهایت وکیل طلاق توافقی امکان معجزه را ندارد. او در نهایت می‌تواند این مدت‌زمان را منطقی‌تر کند.

برای رهایی از زندگی مشترک و طلاق نیاز است که در سامانه تصمیم عضو شده و مشاوره دریافت کنید. این مشاوره به مدت 6 جلسه و به فاصله ده روز از هم انجام می‌شود تا در صورت امکان مشکل زوجین تا حد زیادی رفع شده و نسبت به عدم طلاق اقدام گردد.
طلاق توافقی بدون وکیل    

طلاق توافقی و مهریه

سؤالات در مورد طلاق توافقی و تکلیف مهریه نیز عموماً از تیم پشتیبانی ما زیاد است و در اینجا سعی می‌کنیم تا جایی که می‌شود در این باره توضیح دهیم. توجه کنید که طلاق توافقی به‌طورکلی مربوط به دلیلی خواهد بود که دادگاه از شما می‌خواهد، عدم سازش و توافقی بودن در پرونده شما هیچ تفاوتی در زمینه دریافت مهریه ایجاد نمی‌کند.

در نهایت خانم می‌تواند مهریه خود را به‌صورت تمام‌وکمال دریافت کند. اما وقتی چنین مسئله‌ای مطرح می‌شود دیگر طلاق نمی‌تواند توافقی باشد. خانم‌ها در طلاق توافقی می‌توانند درخواست طلب کام مهریه کنند، مهریه خود را بخشیده و یا این که بخشی از آن را دریافت کنند. البته در این مورد باید با مرد به توافق نظر برسند. در این صورت می‌توان گفت که طلاق توافقی انجام می‌پذیرد. البته از طرفی اگر مرد این شرایط را نپذیرد و یا این که نخواهد مهریه را تمام‌وکمال پرداخت کند. کار شما کمی سخت‌تر خواهد شد. به همین منوال و همین منظور بهتر است که پیش از طلاق توافقی با وکیل تلفنی رهیار تماس حاصل نموده و مشاوره‌های لازم را در این باره دریافت کنید. موضوع مهم این است که بسیاری از سیستم‌های مشاوره اینترنتی و تلفنی در ایران معمولاً مجوزهای لازم را از نهادها و ارگان‌های مربوطه ندارند.

دانستنی‌هایی درباره طلاق توافقی در ایران

در چنین شرایطی اکیداً به شما پیشنهاد می‌کنیم که نخست مجوزهای ارگان و یا مؤسسه را چک کنید. درست مانند یک وکیل که باید دارای مجوز باشد و در شرایطی که پرونده مربوط به مسائل خانوادگی است این حساسیت چندبرابر می‌شود. طلاق توافقی یکی از زمینه‌های مهم و کلیدی فعالیت تیم رهیار است. در صورت برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی در هر ساعت از شبانه‌روز و یا پیام‌رسان‌ها و پشتیبانی وب‌سایت. اطلاعاتی از شما دریافت شده و این اطلاعات به‌عنوان حریم شخصی و خط‌مشی کاری تلقی می‌شوند. پس از آن به بهترین وکیل، مجرب‌ترین و باتجربه‌ترین مشاور متصل می‌شوید تا راهنمایی‌های لازم درباره پرونده را به شما شرح دهد. البته ممکن است در مراحل پرونده از شما داده‌هایی درخواست شود که تمام آن‌ها صرفاً در مورد راهنمایی‌های مربوط به پرونده از شما خواسته می‌شود.

از طرفی مسئله غربالگری و قرارگیری در این موقعیت و مراحل انجام طلاق توافقی نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است که برای دریافت راهنمایی‌های دقیق‌تر و مشاوره‌های اصولی حتماً با یک وکیل مشورت کنید. بخصوص این که یکی از بهترین روش‌ها برای طلاق، نوع طلاق توافقی می‌باشد.

دانستنی‌هایی درباره طلاق توافقی در ایران

در چنین شرایطی اکیداً به شما پیشنهاد می‌کنیم که نخست مجوزهای ارگان و یا مؤسسه را چک کنید. درست مانند یک وکیل که باید دارای مجوز باشد و در شرایطی که پرونده مربوط به مسائل خانوادگی است این حساسیت چندبرابر می‌شود. طلاق توافقی یکی از زمینه‌های مهم و کلیدی فعالیت تیم رهیار است. در صورت برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی در هر ساعت از شبانه‌روز و یا پیام‌رسان‌ها و پشتیبانی وب‌سایت. اطلاعاتی از شما دریافت شده و این اطلاعات به‌عنوان حریم شخصی و خط‌مشی کاری تلقی می‌شوند. پس از آن به بهترین وکیل، مجرب‌ترین و باتجربه‌ترین مشاور متصل می‌شوید تا راهنمایی‌های لازم درباره پرونده را به شما شرح دهد. البته ممکن است در مراحل پرونده از شما داده‌هایی درخواست شود که تمام آن‌ها صرفاً در مورد راهنمایی‌های مربوط به پرونده از شما خواسته می‌شود.

از طرفی مسئله غربالگری و قرارگیری در این موقعیت و مراحل انجام طلاق توافقی نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است که برای دریافت راهنمایی‌های دقیق‌تر و مشاوره‌های اصولی حتماً با یک وکیل مشورت کنید. بخصوص این که یکی از بهترین روش‌ها برای طلاق، نوع طلاق توافقی می‌باشد.

طلاق توافقی در دوران عقد

متأسفانه در دوران عقد بسیاری از زوجین به مشکل برخورده و کم پیش نمی‌آید که چنین پرونده‌هایی به دست مشاورین تیم رهیار می‌رسد. اما واقعیتش را بخواهید گاهی انسان متوجه عدم سازگاری می‌شود و چیزی به‌جز طلاق نمی‌تواند به او کمک کند. در حالت طلاق توافقی در زمان عقد باید دقت کنید که اگر بین زوجین رابطه زناشویی و نزدیکی انجام نشده باشد. میزان مهریه نصف خواهد شد. مگر این که آن‌ها مطابق خواسته‌شان یک سری توافقات خاص داشته باشند و یا این که زوجه مهریه را ببخشد و زوج بخواهد آن را به‌صورت تمام‌وکمال پرداخت کند.

امکان بذل و تقسیم مهریه نیز وجود دارد که این بر عهده زوجه خواهد بود. در این مورد باید بدانید که زوجه کل مهریه استحقاقی را در قبال طلاق بذل می‌نماید و نه کل مهریه ما فی القباله را. در واقع منظور این است که او می‌تواند از نیم مهریه‌ای که قبل از رابطه زناشویی در نظر گرفته می‌شود بخشیده و بذل کند. درصورتی‌که زوجه مدعی رابطه جنسی باشد باید پرونده بررسی و از سوی دادگاه گواهی پزشکی قانونی درخواست خواهد شد. پس از آن در مسیر پزشکی قانونی قرار گرفته و معاینه می‌شود.

ساکنین استان البرز، شهر کرج و دیگر شهرستان‌های این استان نیز می‌توانند از خدمات ویژه برای پرونده‌های طلاق توافقی استفاده‌کننده. تیم رهیار در کمترین زمان ممکن به شما نوبت مشاوره داده و تیم به کار گرفته در بخش وکیل خانواده و طلاق، کادری مجرب با بالاترین تجربه در این زمینه هستند.

توجه داشته باشید که زوجه نمی‌تواند پس از منعقد شدن حکم و جاری شدن طلاق در دفترخانه، درخواست رجوع به مهریه بذل شده را داشته باشد. علناً باید بگوییم که در طلاق توافقی در دوران عقد امکان بازگشت برای دریافت کل مهریه وجود نخواهد داشت. درصورتی‌که زوجه تصمیمی در این مورد گرفته و در دادگاه ثبت شود. از یک‌سوی دیگر زوجین می‌توانند به ثبت‌احوال مراجعه کرده و شناسنامه‌ای جدید دریافت کنند. در این شناسنامه طلاق و نام همسر سابق وجود ندارد و از این نظر می‌توانند از این قابلیت پیش‌ازاین که زیر یک سقف بروند استفاده کنند.

طلاق توافقی 3 روزه

توجه کنید که شما با استفاده از این روش طلاق و البته با خدمات طلاق توافقی و وکالت، می‌توانید در مدت‌زمان 10 تا 20 روز طلاق را منعقد کنید. البته این سؤال ایجاد می‌شود که آیا با وجود مشاوره بر اساس قوانین واقعاً کار خلاف قانونی انجام می‌شود؟ در این مورد باید عرض کنیم که خیر به‌هیچ‌عنوان کار خلاف قانونی انجام نشده و همه چیز بر اساس روال انجام می‌شود. اما مسئله این است که در شعب خانواده تهران درخواست طلاق یک‌طرفه نیاز به مشاوره ندارد را تبدیل به طلاق‌های توافقی کرده و این کار توسط وکلا انجام می‌شود. در واقع با شرایط ذکر شده طلاق توافقی نمی‌تواند در یک‌زمان قطعی انجام شود. اما مطابق پرونده شما یک دوره زمانی خاص به شما گفته می‌شود که نیاز است پرونده شما کاملاً بررسی شود.

طلاق توافقی فوری و سریع

لطفاً توجه فرمایید که طلاق توافقی در سه روز امکان‌پذیر نیست و این صرفاً ترفندی است که بسیاری از وکلا استفاده می‌کنند و اصول خاصی ندارد. در واقع نیاز است که شما مشاوره‌ها و هماهنگی‌های لازم را با وکیل طلاق توافقی انجام دهید تا رای دادگاه به شکلی صادر شود که درگیر مشکلات و دردسرهای پرونده حقوقی نشوید. به‌هرحال گروه وکلای رهیار به شما آسان‌ترین و بهترین روش طلاق را پیشنهاد می‌دهند. طلاق توافقی بدون نیاز به حضور زوجین در مراحل مشاوره سامانه بهزیستی امکان‌پذیر است. برای کسانی که در شهرستان هستند. وکیل‌های مشاور طلاق می‌توانند بسیار اثر حیاتی داشته باشند. در نظر داشته باشید که رسیدگی به این پرونده‌ها می‌تواند کمی زمان بر باشد. اما از طریق مشاوره‌های تلفنی طلاق کار شما خیلی آسان‌تر می‌شود.

طلاق توافقی در 10 روز

معمولاً از ما سؤال می‌شود که آیا امکان دریافت طلاق توافقی در کم تر از ده روز یا کمی بیشتر وجود دارد؟ در این باره باید عرض کنیم که مسئله نیازمند بررسی است. شرایط طرفین نیز می‌تواند این حکم را به تأخیر اندازد. اما اگر به گفته‌های ما اعتماد ندارید. باید به این نتیجه برسید که استفاده از خدمات وکالت می‌تواند کار شما را به‌مراتب آسان کند. حتی با افرادی برخورده‌ایم که مدت یک سال است درگیر طلاق توافقی هستند.

طلاق توافقی بائن است یا رجعی

در مورد طلاق توافقی این سؤال ایجاد می‌شود که نوع آن بائن است و یا این که امکان بازگشت وجود دارد. توجه نمایید که به‌طورکلی در این وضعیت طلاق بائن خواهد بود. طلاقی که قبل از نزدیکی انجام شود، طلاق یائسگی، طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع به‌عوض نکرده باشد و در حالت دیگر سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی انجام می‌گردد و اعم از این که وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید. در این بخش مبحث طلاق توافقی خلع نیز مطرح می‌شود.

جایی که در این وضعیت زوجه تمام یا قسمتی از مهریه خود را و یا هر مال دیگری را هرچند اندک در قبال طلاق بذل کند. شوهر قبول می‌کند که معمولاً مراحل طلاق توافقی با وکیل این اختیار در غیاب زوجین به وکیل واگذار می‌شود. طلاق به‌طورکلی در دو حالت انجام می‌شود. یکی از آن‌ها رجعی یا بازگشتی و مورد بعدی بائن خواهد بود. در واقع در نوع بائن مردمی تواند در ایام عده به زن رجوع نموده یا این که نمی‌تواند. طلاق بائن البته انواع مختلی دارد و به‌طورکلی بائن و یا نبودن وابسته به مواردی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم.

سایت طلاق توافقی

برای کسانی که به دنبال سایت طلاق توافقی هستند. بهتر است پیش از هر اقدامی با تیم مشاوره یا وکیل تلفنی رهیار در این مورد مشورت کنند. البته که نیاز به ورود اطلاعات در این سامانه بر اساس قوانین جدید طلاق در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. اما به‌طورکلی سامانه تصمیم جهت نوبت‌دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی راه‌اندازی شده است. البته شما به شیوه‌های طلاق یک‌طرفه به درخواست زوج یا زوجه نیز می‌توانید از طریق سامانه تصمیم بهزیستی کل کشور اقدام نمایید. تفاوتی ندارد که ساکن کدام استان و شهر هستید. با ورود به سامانه تصمیم نخست نیاز است که استان موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از آن اطلاعات زوج و زوجه وارد شده و در مرحله بعدی کاری که انجام می‌دهید. این است که تاریخ و ساعت مناسب را انتخاب و اطلاعات را ثبت می‌کنید. پس از آن یک کد پیگیری به شما داده می‌شود که جهت مراجعه‌های بعدی حتماً لازم است که این کد را به یاد داشته باشید.

قانون جدید طلاق توافقی 1401

در مورد طلاق توافقی در سال 1401 هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و در حال حاضر بسته به همان تغییر قانون در سال 1397 پروسه پیش گرفته می‌شود. توجه نمایید که در این روش هر دوی آن‌ها باید در سامانه نوبت‌دهی عضو شوند. در واقع به این سامانه مداخله در طلاق و سامانه تصمیم نیز می‌گویند.

مرکز غربالگری البته پس از ثبت اطلاعات و داده‌های خصوصی زوجین و دلیل طلاق آن‌ها که در مورد مباحثی که ما توضیح دادیم طلاق توافقی است. آن‌ها را به مراکز مشاوره و بهزیستی ارجاع می‌دهند که کارهای روان‌شناسی انجام شود. این جلسه می‌تواند در بازه 45 روزه و در یک یا 5 جلسه انجام شود. البته تعداد جلسات بستگی به پیشرفت و یا نیاز زوجین خواهد داشت. گاهی امکان قانع کردن آن‌ها وجود دارد. به‌هرحال وقتی درگیر چنین پرونده‌ای می‌شوید باید توجه کنید که شما در فرصت سه‌ماهه می‌توانید برای درخواست طلاق به یکی از دفاتر رسمی ثبت طلاق مراجعه فرمایید.

لغو درخواست طلاق توافقی

سؤال دیگری که برای بسیاری از عزیزان در این مسیر ایجاد می‌شود. ایجاد درخواست لغو برای طلاق توافقی می‌باشد. در این موردنیاز است که شما نخست کد پیگیری و نامه مربوط به درخواست طلاق در سامانه ثنا را داشته باشید. قبل از این که درخواست طلاق برای همسرتان صادر شود می‌توانید این کار را انجام دهید و البته در هر مرحله و حتی پس از آن نیز امکان‌پذیر است. در چنین شرایطی نیاز خواهد بود که به شعبه موردنظر مراجعه و درخواست استرداد بدهید.

این کار معمولاً روتین‌تر و سریع‌تر از درخواست طلاق انجام می‌شود. اگر در مورد ثبت درخواست استرداد طلاق چیزی نمی‌دانید. باید عرض کنیم که تیم مشاوره رهیار، مشاوره‌های لازم و راهنمایی‌های موردنیاز در این باره را به شما شرح می‌دهد و در کمترین زمان ممکن می‌توانید نسبت به دریافت اطلاعات حقوقی دقیق از مشاوره طلاق تلفنی کسب اطلاع کنید. انصراف از دادخواست طلاق به‌طورکلی از این طریق انجام می‌گردد.

مراحل طلاق توافقی

سؤال دیگر این است که چگونه مراحل و بخش‌های مختلف طلاق توافقی انجام می‌شود و یا این که بدون وکیل می‌توانیم آن را شخصاً و خودمان انجام دهیم؟ توجه کنید که پیش از هر چیزی باید موارد مطالبه مهریه توسط زوجه مورد بررسی قرار گیرد. نفقه، اجرت‌المثل و همین‌طور نحوه نگه‌داری باید کاملاً دقیق مورد بررسی قرار گیرد و در صورت بروز هرگونه مشکل پرونده بازهم بررسی شود. پس از این که این مراحل مورد بررسی قرار گرفت.

توجه نمایید که درخواست می‌شود تا در سامانه طلاق ثبت‌نام کنید. طلاق توافقی در واقع باید با طی مراحل منحصر به خود انجام شود و درصورتی‌که در پرونده مشکلی نباشد و یک وکیل طلاق انتخاب کنید. پروسه طلاق شما خیلی سریع‌تر انجام می‌شود. البته بسته به وضعیت شما نوع طلاق متفاوت است و نمی‌توانیم در مورد تمام آن‌ها یک‌زمان مشخص را تعیین کنیم. به‌طورکلی شرایط طلاق توافقی در صورت درخواست هم از طرق مرد و هم از طرق زن امکان‌پذیر خواهد بود.

قیمت و هزینه طلاق توافقی

به‌طورکلی هزینه بستگی به مشاوره‌های دریافتی و همین‌طور وکیل شما خواهد داشت. معمولاً وکلا و مشاوره‌های تلفنی به شما ساده‌ترین راهکار را پیشنهاد می‌دهند. از طرفی هزینه زیادی نیز برای این کار صرف نمی‌کنید. از یک‌سوی دیگر در طلاق توافقی برای کسانی که در شهرستان هستند و یا این که محدودیت زمانی دارند.

خدمات مشاوره رهیار می‌تواند حل‌کننده مشکل باشد. درصورتی‌که می‌خواهید در مورد دریافت خدمات حضوری اقدام نمایید. باید عرض کنیم که هزینه طلاق توافقی بستگی به خودتان خواهد داشت و مشاوره شما ممکن است در چند جلسه صورت پذیرد. مشاوره طلاق توافقی پیش از عقد قرارداد شامل هزینه و پس از آن به‌صورت حضوری رایگان است. از طرفی هزینه مشاوره‌های بهزیستی بر اساس آخرین رقم سال 1400 هر جلسه پنجاه تومان است. هزینه طلاق توافقی و ثبت آن در دفتر ارجاعات الکترونیکی و سامانه ثنا، نیز احتمالاً از 180 تا 200 هزار تومان خواهد بود.

طلاق توافقی شیراز

برای ساکنین استان شیراز نیز امکان دریافت مشاوره‌های تلفنی طلاق توافقی از مؤسسه رهیار وجود دارد. وکلایی معرفی می‌شوند که مسلط به شرایط خاص استان‌هایی غیر از تهران بهترین راهنمایی‌ها در این باره را به شما شرح می‌دهند و در نهایت شما به‌راحتی می‌توانید پرونده خود را جاری و طلاق را انعقاد کنید.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که طلاق توافقی با دیگر نمونه‌ها دارد. رسیدن به یک توافق کلی در مورد حق‌وحقوق طرفین است. این کار باعث می‌شود که پرونده‌ها سریع‌تر جاری شده و در نهایت دستور ثبت طلاق از سوی دادگاه نیز زودتر ارائه می‌گردد. آن‌ها به یک دفتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و در نهایت توافقات لازم را انجام و حتی می‌توانند پس از این مرحله نسبت به دریافت شناسنامه جدید و بدون اسم قبلی شوهر اقدام نمایند.

طلاق توافقی در تهران

در دفترخانه‌ها نیز هزینه ثبت طلاق متغیر بین 850 تا 1 میلیون و 200 هزارتومانی خواهد بود. در نظر داشته باشید که این مبلغ به‌صورت کلی و جمعی پرداخت می‌شود. البته طرفین می‌توانند مطابق خواسته‌شان آن را تقسیم کرده و یا این که یکی از اشخاص کل آن را بپردازد. در مسئله بعدی حق وکالت می‌تواند کمی متفاوت از چیزی باشد که در مورد آن رقم دهیم. البته که خدمات مشاوره تلفنی رهیار در مورد طلاق توافقی رایگان است.

برای ساکنین تهران این مسئله را در نظر داشته باشند که امکان دریافت مشاوره طلاق توافقی به‌صورت حضوری نیز وجود داشته باشد. فراتر از آن می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز تماس حاصل نموده و شیوه حضور شعبه‌های خانواده دادگاه‌های سراسر کشور را نیز بررسی نمایند. از طرفی تیم رهیار خدمات خاصی را برای ساکنین استان تهران در نظر گرفته است. اولین مشاوره با هزینه و مشاوره‌های پس از انعقاد قرارداد به‌صورت کاملاً رایگان در هر زمانی که شما بخواهید انجام می‌شود. از طرفی برای کسانی که می‌خواهند طلاق توافقی بگیرند. می‌توانند هر دو از خدمات مشاوره و وکالت به‌صورت یکسان استفاده کنند.

طلاق توافقی اصفهان

در مسئله طلاق موارد زیادی مطرح می‌شود و دادگاه‌های خانواده نیز نسبت به آن‌ها حساس هستند. نیاز است که پرونده شما به‌خوبی بررسی شده تا هیچ مشکلی در آن دیده نشود. مشاهده شده است که بسیاری از زوجین باهدف دریافت طلاق توافقی به دادگاه مراجعه می‌کنند و بدون این که از خدمات مشاوره و وکالت استفاده کنند. خیلی زود دچار مشکل می‌شوند و در نهایت بر سر مسائلی چون: مهریه، حضانت، نفقه و حق نگه‌داری فرزند به مشکل می‌خورند.

در این شرایط طلاق توافقی 30 درصد از پرونده‌های مربوطه را در برمی‌گیرد و این رقم تکان‌دهنده متأسفانه باعث می‌شود که ما تمرکز بیشتری روی این مسئله داشته باشیم. به‌هرحال امکان دریافت مشاوره از تیم رهیار برای ساکنین استان اصفهان نیز وجود دارد. اگر ساکن استان اصفهان و شهرستان‌های اطراف هستید اما مسئله شما پرونده‌هایی است که معمولاً پیچیده هستند و یا این که شما می‌خواهید از مشاور و وکیلی در استان تهران استفاده کنید. قطعاً طلاق توافقی با دریافت مشاوره از تیم رهیار یک راهکار کلیدی و اساسی است.

طلاق توافقی مشهد

از طرفی دیگر ساکنین استان‌های مشهد و توابع آن نیز با جستجو در اینترنت لیست‌هایی مشاهده می‌کنند که بازهم مربوط به شهر محل زندگی خودشان است. اما شاید آن‌ها بخواهند تا از مشاوره و وکیل تهرانی استفاده کنند. رهیار همان‌طور که از نامش مشخص است تمامی خدمات خود را بدون محدودیت موقعیتی ارائه می‌دهد. هزینه‌های دادرسی، رفت‌وآمد، آزمایشگاه و از این موارد معمولاً بالاست و اگر بدون مشاوره‌های وکیل خانواده اقدام کنید احتمالاً درگیر یک پروسه سخت می‌شوید. طلاق توافقی با برخی راهکارها می‌تواند در کم تر زمانی انجام شود.

البته حق‌الوکاله معمولاً در مورد شهرها و استان‌های مختلف یکسان است. مگر این که نیاز به خدمات حضوری وجود داشته باشد و آن‌ها بخواهند که وکیل در محل حضور یافته و پرونده را در دادگاه پیگیری نماید.

طلاق توافقی اهواز

شما امکان جستجوی وکیل طلاق توافقی در استان خوزستان و شهر اهواز را دارید. اگر به دنبال طلاق توافقی در خوزستان هستید. به این مسئله دقت کنید که انتخاب یک وکیل مجرب و هوشمند که دارای پرونده‌های متعدد در زمینه‌های حقوقی ازدواج و طلاق بوده می‌تواند در نتیجه‌گیری بهتر به شما کمک شایانی بکند. وکیل طلاق توافقی در استان اهواز به شما مشاوره‌هایی بدون محدودیت جغرافیایی خواهد داد.

از طرفی دیگر اعتبار وکلا همیشه می‌تواند روی روند سرعت انجام پرونده تأثیر بگذارد. میزان نفوذ و تأثیرپذیری یک وکیل در پرونده‌ها و دادگاه‌های خانواده و یافتن جواب سؤال‌های شما مسئله‌ای است که به‌طورقطع اهمیت داشته و کار شما را آسان‌تر می‌کند. از طرفی دیگر موضوع اطمینان یافتن از اعتبار وکیل پایه یک دادگستری مهم است. تیم رهیار در این مورد شما را مطمئن می‌سازد. ما تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده‌ایم و آماده هستیم که با مشاوره‌های دقیق حقوقی پاسخگوی سؤالات شما در هر زمینه حقوقی باشیم.

طلاق توافقی شمال

برای کسانی که ساکن استان‌های گیلان، مازندران و حتی گرگان هستند نیز امکان دریافت مشاوره از مؤسسه رهیار وجود دارد. نخست این که توجه به عناوینی چون وکیل طلاق توافقی در استان‌های مختلف نباشد شما را درگیر سایت‌هایی کند که اصلاً مجوزهای لازم در این زمینه را ندارند. از طرفی بسیاری از تیم‌های مشاوره در نهایت به دنبال سودهی خودشان هستند و در صورتی راهنمایی‌های دقیق را به شما شرح می‌دهند که هزینه زیادی صرف کنید و وقت مشاوره دریافت کنید.

طلاق توافقی با راهنمایی و مشاوره‌های حرفه‌ای تیم رهیار امکان‌پذیر است. در درجه اول نیاز است که وکیل شما پایه یک بوده و مجوز وکالت داشته باشد. در مرحله بعد موضوع فعالیت او در گرو تجربه مطرح می‌شود. یعنی وکیلی که تجربه لازم را در یک زمینه خاص نداشته باشد احتمالانمی داند حتی چطور باید مراحل کار را پیش ببرد و یا این که پرونده شما را به اتمام برساند.

در نهایت موضوع انتخاب طلاق توافقی به‌عنوان راهکاری برای جدایی در کمترین زمان ممکن، چیزی است که معمولاً پیشنهاد می‌شود. البته اگر به‌درستی و بادقت انجام نشود احتمالاً خیلی زود شما را دچار مشکل خواهد کرد. در واقع بودن یا نبودن وکیل در پرونده طلاق توافقی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد و سرعت رسیدگی به پرونده شما را از یک سال به چند ماه و حتی چند هفته برساند. پس بهتر است که نسبت به انتخاب وکیل نیز حساس باشید که او تأثیر زیادی روی پرونده شما خواهد داشت و در نهایت نتیجه‌اش می‌تواند به نفع شما باشد.