در گزارش فرم نو عنوان شد: صلاحیت هیچ یک از کاندیداهای فدراسیون ها هنوز تایید نشده است

به گزارش فرم نو مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با اشاره به اینکه صلاحیت هیچ از کاندیداهای فدراسیون ها هنوز تایید نشده است بر زمان بَر بودن آنها تاکید نمود.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روند مجمع انتخاباتی در مورد ۱۰ فدراسیون کوهنوردی، کبدی، بسکتبال، نابینایان و کم بینایان، اسکیت، شنا، تکواندو، بوکس، ورزش دانش آموزی و تیراندازی که ثبت نام از کاندیداهای آنها انجام شده است، توضیح داد.
وی با اشاره به اینکه پرونده کاندیداهایی که صلاحیت مدیریتی آنها توسط کمیسیون تطبیق تایید شد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار داده شده است، تصریح کرد: بمحض قطعی شدن صلاحیت مدیریتی کاندیداها و نفرات پیشنهادی شان بعنوان تیم همراه، پرونده آنها به مراجع ذی صلاح ارسال شد. این کار در مقاطع زمانی مختلف در مورد کاندیداهای هر ۱۰ فدراسیون انجام شده است اما تا به امروز هنوز صلاحیت هیچ یک از آنها تایید نشده و در واقع نتیجه ای به وزارت ورزش اعلام نشده است.
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها تصریح کرد: همزمان اما اقدامات تکمیلی برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ها در حال انجام می باشد. در تمام این فدراسیون ها مجمع فوق العاده به منظور طرح و تصویب اساسنامه و آیین نامه انتخاباتی برگزار شده است. هم اکنون روند انتخابات کمیسیون ورزشکاران، داوران، مربیان و… به منظور تعیین نمایندگان آنها در مجمع انتخاباتی در حال انجام می باشد.
خسروی خاطرنشان کرد: در واقع کارهای انتخاباتی برای فدراسیون ها روی زمین نمانده است. همه اقدامات لازم یا انجام شده یا درحال تکمیل است اما در نهایت برگزاری مجمع انتخاباتی مستلزم اعلام تایید صلاحیت کاندیداهاست.
وی با تکیه بر این که بررسی پرونده کاندیداها به منظور تایید صلاحیت آنها نسبت به ادوار گذشته زمان بَرتر است، خاطرنشان کرد: برای این دوره مجامع انتخاباتی فدراسیون ها و طبق اساسنامه، متقاضیان ریاست باید تیم همراه خود شامل نایب رییس، خزانه دار و… را هم معرفی می کردند. روند تایید صلاحیت در مورد کاندیداهای ریاست باید در مورد همکاران پیشنهادی آنها هم طی شود. همین مساله فرایند تایید صلاحیت را طولانی تر از همیشه می کند.
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها تصریح کرد: وزارت ورزش برای هیچ یک از ۱۰ فدراسیون موردنظر تاریخی به منظور برگزاری انتخابات مشخص نکرده است. تعیین تاریخ برگزاری انتخابات هر فدراسیون منوط به مشخص شدن وضعیت کاندیداهای آنهاست. بمحض اعلام نتیجه این موضوع، وزارت ورزش با هماهنگی دبیر مجمع، زمان انتخابات هر فدراسیون را مشخص و مبادرت به برگزاری آن می کند.