فرامرزیان خبر داد: مسدودی 8 فدراسیون ورزشی رفع شد

فرم نو: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان از رفع مسدودی حساب های مالی 8 فدراسیون به سبب بدهی های مالیاتی آگاهی داد.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ژاله فرامرزیان، درباب مسدود شدن حساب های چند فدراسیون به سبب بدهی های مالیاتی، اظهار نمود: فدراسیونها بعنوان سازمانهایی با ماهیت غیردولتی و مستقل هستند که باید خود پیگیر مشکلاتشان باشند، ما تا جایی که بتوانیم با پشتیبانی از فدراسیونها اهتمام می نماییم اظهارنامه مالیاتی آنها را کنترل نماییم تا بدهی جدید پیش نیاید.
وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد فدراسیون دارای بدهی مالیاتی هستند، اظهار داشت: خوشبختانه از ۳۵ فدراسیونی که بدهی مالیاتی داشتند، هم اکنون تنها ۸ فدراسیون باقی مانده که این بدهی ها مربوط به سالهای قبل است.
فرامرزیان همین طور درباره میزان مبلغ بدهی مالیاتی فدراسیونها، اضافه کرد: بدهی مالیاتی هر فدراسیون متفاوت می باشد، بطوریکه تعدادی از این بدهی ها مربوط به مالیات ارزش افزوده یا مالیات تکلیفی و حقوقی است.
وی همین طور درباب مسدود شدن حساب فدراسیون ها به سبب بدهی های مالیاتی در ایام گذشته، اشاره کرد: برای رفع مسدود شدن حساب های این چند فدراسیون مکاتبه فوری با وزیر اقتصاد انجام دادیم که وی به رئیس سازمان مالیاتی دستور دادند که در این خصوص مساعدت لازم را برای رفع مسدودی حساب های این فدراسیونها تا آن زمان که تکلیف آنها مشخص شود، داشته باشد.
فرامرزیان اضافه کرد: فدراسیون کشتی نیز سال قبل به سبب بدهی های مالیاتی با همین مشکل مواجه بود که با پر کردن اظهارنامه مالیاتی و با ثبت نام در سامانه ۲۵۱ اطلاعات خودرا بارگذاری و نسبت به پرداختن بدهی های مالیاتی خود اقدامات لازم را انجام داد.
معاون وزیر اشاره کرد: فدراسیونها به ما می گویند به سبب بدهی مالیاتی حساب ما بسته شده است، در صورتیکه باید دراین زمینه شفاف سازی کنند و با ثبت نام در سامانه ۲۵۱ مکرر، اطلاعات خودرا بارگذاری و پرونده خودرا تکمیل نمایند تا با مشکل خاصی مواجه نشوند.
وی در آخر اظهار داشت: تلاش ما این است تا حمایت لازم را از فدراسیونها داشته باشیم، حتی برای رفع اشکال بدهی های مالیاتی فدراسیونها، تقاضای برگزاری جلسه با رئیس سازمان مالیاتی به همراه فدراسیونها دادیم تا مشکلات خودرا در این خصوص مرتفع کنند. هر کجا فدراسیونها نیاز به حمایت ما داشته باشند، در کنار آنها خواهیم بود

منبع: