حمید سجادی عنوان كرد: نگرش مدیریتی بایدتغییر پیدا کند

به گزارش فرم نو وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه موظف به ارتقا سطح کیفی ورزش هستیم اظهار داشت: نگرش مدیریتی در ورزش باید تغییر کند و فکر و روحیه جدید به حوزه ورزش تزریق شود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سید حمیدسجادی روز سه شنبه در مسافرت به پیشوا طی سخنانی به تاریخچه کارهای ورزشی در ایران اشاره نمود و اضافه کرد: حدود یک قرن است که در کشورمان ورزشِ سامان یافته به شکل امروزی قابل بررسی است

وی اضافه کرد: ایران عزیز، صاحب ورزش هایی با قدمت چند هزار ساله است که امروز مبنا و اساس قوانین دیگر رشته های ورزشی شده است این درحالی است که تعدادی از رشته های ورزشی ریشه دار در ایران در دیگر کشورهای دنیا با عناوین دیگر اجرا می شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اعلان اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ بازی بومی- محلی در کشور داریم، اضافه کرد: نزدیک به ۴۴۰ مورد از این بازی ها دارای بخشنامه است که باید بطور شایسته در کشور توسعه پیداکند.
وی در ادامه بهره مندی از پیشینه ورزشی در ایران را مورد توجه قراردادو اظهار داشت: باتوجه به ریشه های ورزشی در کشورمان می توان، بستر توسعه ورزش همگانی را با دیدگاه های مختلف همچون استعداد یابی، ارتقا سطح سلامتی و نشاط اجتماعی مهیا کرد.
سید حمید سجادی دربخش دیگری از سخنانش توسعه قهرمانی و تلاش در جهت کسب مدال در رویدادهای بزرگ بین المللی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: توسعه پایدار ورزش در بخش های مختلف نیازمند محتوا، فکر و ایده و استفاده بهینه از امکانات موجود است.

وی در ادامه تغییر نگرش در بخش های مختلف مدیریتی را فرصتی برای رشد ورزش دانست و خاطر نشان ساخت: نگرش مدیریتی در ورزش باید تغییر پیدا کند، باید فکر و روحیه جدید به حوزه ورزش تزریق شود چونکه ما موظف به ارتقا سطح کیفی ورزش هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زیرساختهای رزشی در کشور خصوصاً پروژه های ورزشی نیمه کاره خطاب به حاضران در این مراسم اظهار داشت: برای تکمیل پروژه های ورزشی هر جا نیاز باشد مافوق شرایط عادی کمک خواهیم کردتا اماکن ورزشی مورد نیاز مردم با سرعت بیشتر تکمیل و در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: پروژه استادیوم ورزشی پیشوا تا دهه فجر تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد و اگر زودتر این اتفاق بیفتد نیز استقبال می نماییم، از برکات سفرهای استانی این است که از نزدیک مشکلات را دیده و لمس کرده و با دید بهتری می توان تصمیم گیری کرد.

سجادی با اشاره به موفقیت های جامعه ورزش در عرصه های بین المللی اظهار داشت: موفقیت ها و دستاوردهای ورزش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف، حاصل ۴۰ سال برنامه ریزی، سیاست گذاری، تلاش و اجرا در این حوزه می باشد. وی با اشاره به این که ورزش می تواند اوقات فراغت مناسبی برای نوجوانان و جوانان خصوصاً بانوان بوجود آورد، اظهار داشت: در برنامه های ورزشی نگاه ویژه ای به ورزش بانوان در دستور کار قرار دارد و از همین رو باید تمهیداتی اندیشید که با تقویت ورزش بانوان، این حوزه خودکفا و مستقل شود.

منبع: